• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

Koko, har ni tänkt på hur många gånger ni tänkt köra på 'normalt' innan ni vill göra ett ET (om det nu alltså skulle bli så, vilket vi inte hoppas. Kanske dum fråga?)

• Fru E

Jag hade aldrig kunnat så mycket om ÄL, lutealfaser och cykeln om jag inte läst här! Skönt att kunna nojja lite med er också så man inte tror att vettet helt försvunnit

• Lapinette

Cissi - du är så gullig som sitter och läser och letar upp info åt mig. Jag vet inte vad jag ska tro mer än att jag ställer in mig på att tempen dalar imorgon och att mensen kommer.

• Ore

Ja, jag inser också vilken enorm kunskap som finns i denna tråden, ifall jag behöver det så småningom...

Nu ska jag, för att inte verka helt okunnig, googla på vad KUB är...

• _koko_

cicci - Vi har inte pratat om det, men jag vill ju inte försöka ett år iaf. Samtidigt är det en ekonomisk fråga. Vi har ju bara ett i frysen, vilket kostar ca 8000kr att använda. Det är dock inte säkert att det klarar upptining, och då står vi på ruta ett igen, och en helt ny ivf är ju som bekant inte billig (även om det är stor skillnad att kunna dra det på bruttolönen!).

Att man inte får något till frysen är nog inte helt ovanligt. Klinikerna har olika regler, men alla vill iaf att det är mycket bra kvalité på embryot för att det ska vara värt att frysa. Ett embryo som är bra nog för att överleva i livmodern kanske inte alls har potential att klara nedfrysning.

Och nog har vi snart varit med om allt här i tråden!

• Lapinette

Försöker få det till att jag faktiskt inte hade ÄL så där tidigt men kan omöjligt tolka min kurva till något annat när den hoppar upp från 36,3 till 36,7 och sen håller sig där uppe. Det andra alternativet är att min lutealfas inte alls är i fas utan kanske är 16-17 dagar denna månad (helt jäkla plötsligt). Som sagt ... den som lever får se.

• BrudSommar2006

Lapinette, ja det är väl lika bra att ställa in sig på att tempen eventuellt kan dala så blir du inte besviken för något konstigt är det ju någonstans, så skulle jag med ha tänkt. Sedan att jag inte kan hitta någonting någonstans att läsa som passar in på din tempkurva är ju en annan sak...

• Lapinette

Gällande frysen så fick ju t ex min kollega ut 12-14 ägg vid varje IVF (hon gjorde totalt 4 st) men aldrig något ägg som var tillräckligt bra för att frysa så det där kan variera väldigt.

• Ore

Aha, hittat det.

Nu har jag litet frågor:

Där jag hittade det står det att KUB görs i vecka 10-13. Och jag har för mig att veckorna räknas från sista mensens första dag, så om jag får plus (hoppas) i början på nästa vecka, och min senaste mens kom måndag vecka 43, så bör jag vara i vecka 5 då? Och bör i så fall göra KUB inom 5-8 veckor?

Får man göra KUB om man är så "ung" som jag, 27? Inom landstinget, eller får man söka sig till en privat klinik? Hmm, det borde jag nog kolla med landstinget här. Västra Götaland, ifall någon har koll...

• FruCicci

Ore, i sthlm får man det betalt om man fyllt 34 år. Jag får gratis denna gången då jag fyllde 2 nov o testet görs den 27 nov.
    Med Victor fick vi betala 1500 kronor, men det var värt det.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!