• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Ingen mens idag heller. Börjar faktiskt tro att jag inte hade BIM när tempen gick upp för annars finns det ingen förklaringen på detta. Tempen har sjunkit något men ligger fortfarande (36,7) för högt för att ge mig BOM idag. Är fortfarande avslappnad och lugn och tror att den kommer ... imorgon.

Ore - vad spännande! Ska du testa idag?

• Lapinette

OBS FÖR SWEET ni andra behöver inte läsa för det är bara repetition och supertråkigt för er.

Sweet - förstår att det är svårt att hänga med i tempdiskussionen men normalt ligger tempen lågt fram till ÄL. Då sticker den upp ca 0,5 grader och ligger sen kvar tills det är dags för BIM. En normal lutealfas är på 14 dagar så det innebär att tempen sjunker typ dag 13-14. Inte ovanligt att den sjunker någon dag innan för att liksom indikera vad som är på gång (min gjorde det förra månaden). Min temp är fortfarande hög (jag är på dag 16) och normalt så påvisar det att man är gravid eller har en extremt lång lutealfas. Vad jag har läst mig till så kan lutealfasen variera mellan 10-16 dagar men är oftast 14 och nästan alla kvinnor har konstant antal dagar. Men självfallet är min helt ute och cyklar denna gång.

Så fort jag fått mens så börjar jag med sprutor inför vår sista IVF. Eskimåerna tar vi i vår.

• Fru E

Ore-hur går det?? Nyfiken i en strut......tur du övertalade maken att testa så slipper ni fundera hela helgen förhoppningsvis

Nä tanten har inte hittat hit men gav henne en dålig vägbeskrivning så hon inte skulle hitta till Lappis

Konstigt med temperaturen Lapinette, kan det vara så att denna cykeln är längre, fast det stämmer ju inte med din tidiga ÄL i så fall.........

Ouuppssss borra var det visst jag skulle göra enligt maken, harkel host

• muggles

Frejis: läste igår i bilen påväg till Värmland (och blev åksjuk på kuppen) att tanten kommit - SKIT också! Blev så ledsen för din skull!

Lappis: det här är ju helskumt. Någonstans hoppas jag faktiskt ändå iom att tempen ligger kvar på 0,2 över. Och tanten som faktiskt inte har kommit. Visst kan hon komma imorgon men borde inte tempen ha gått ner redan idag då?

När BIMar Nenne förresten?

Ore: hur har det gått?

EA: BIMar du också denna helg? Det är ju inte klokt vad synkade ni är allihopa!

• muggles

Håller på och läser ikapp - jaha Nenne BIMar först nästa vecka.

Tinga: en sak du kan fundera på ang matningen: om ngn av dina killar visar intresse för att äta själv så kan du börja med småbitar av macka ganska tidigt. Jag tror jag gjorde det med Moa när hon var ca 5-6 mån men hon har iofs alltid varit tidig med finmotoriken (till skillnad från att krypa/gå). Men om det skulle funka så kan du ju mata den andra samtidigt, inte alla mål såklart men kanske mellanmål tex. Det finns ju mkt de kan äta själva så småningom (fruktbitar, ostbitar mm).

• Lapinette

muggles - den kan gå ned någon dag innan men den behöver inte så jag tror (tror gör jag väldig mycket just nu ) att dippen idag säkert visar åt vilket håll det bärkar. Så imorgon tror jag den stora dippen och mensen kommer. Om inte så vet jag inte vad jag ska tro?

• muggles

Izzie: viktig fråga - chokladshopen???

koko: vad kul att Conny redan går!!!

• muggles

Lappis: aha skit också! Det värsta är att du brukar ha rätt ang din kropp. Dubbelskit.

Ore: du verkar ha tagit reda på det nu men i V Götaland så har ingen fått KUB gratis men det ändras from 1/1-09. Då får kvinnor över 35 (tror jag) det gratis. Vi betalade 1800 kr för det - det var ju surt att man tydligen kunde ha fått det gratis om man hade vetat vad man skulle säga Men nu vet du ju det Ore! Jag gjorde mitt på BMG precis som Piggelin och Tinga.

• Fru E

muggles-jag BIM:ar inte förrän nästa vecka, torsdag om tanten behagar hålla 28 dagar.......men tänkte jag skulle lura iväg henne på en irrfärd så att hon inte hittade Lapinette och Ore

• Fru E

Lapinette-känner du några symptom annars??

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!