• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Oms

ang när man testar m CB så gör vi alla olika

jag testade m stora tjejen via ett prov hos ungdomsmottagningen, jag skulle ju få nya p-piller och då ville hon utesluta att jag var gravid och jag täntke - men det e väl onödigt, visserligen hade jag missat 1 el 2 piller under någon vecka tidigare men ändå, så dj-vla lätt akn man väl itne bli gravid. jag gjorde provet och ojdå jag var visst gravid, tror jag kollade när jag var i v.10 men minns inte helt säkert, vet bara att jag precis hade börjat må illa om mornarna men skyllde det på brist av frukost och åksjuka -åkte buss varje morgon en jobbig sträcka och det började jag med i v.5 så jag förknippade illamåendet med det.mensen hade alltid varit oregelbunden och även m p-piller blödde jag lite då o då så jag hade ingen riktig koll där.

lilla tjejen testade jag sista dagen i vecka 4 eller första i v.6 det diffar 8 dgr mellan beräkningarna då jag inte vet exakt när jag blev gravid iom att jag slutade m p-pillerna bara några veckor innan o aldrig fick ngn mens emellan) men då testade jag för att jag helt plötsligt kom på att tanten var sen. iom att vi hade bestämt oss för att börja försöka så hade vi köpt hem CB. jag testade, maken var inte ens hemma (han var på en konfirmation i danmark)och stora tjejen var hos pappa. så jag fick smälta beskedet själv en liten stund.

om det blir en till gång tror jag att det blir test på dagen om jag inte får min mens och då när maken är hemma (man blir mer otålig genom åren, haha)

• Ore

Cicci: Så man får göra det, om man betalar. Var detta inom landstinget?

*googlar för fullt under tiden, för att kolla vad som gäller där jag bor*

• BrudSommar2006

Lapinette, ja det är väl så att den som lever får se men man kan ju inte låta bli att undra, just den här situationen har vi ju i alla fall inte haft här i tråden tidigare! Det sista alternativet vi har kvar är väl just att lutealfasen på något sett blivit så pass mycket längre men det är ju också väldigt märkligt.

Cicci, jag har faktiskt också tänkt på det där med hur man gör med första barnet när man måste åka in till BB, beroende på hur mycket tid man har, speciellt med tanke på att det är så vanligt att det händer på natten. Har FruLlan sagt att hon ska ta honom åt er? Hojta annars. För oss har jag tänkt som så att jag hoppas att vi ska hinna ringa mina föräldrar så att de ska kunna komma hem till oss under natten utan att vi ska behöva väcka Iris. De har 20 minuters resväg och så väcka dem mitt i natten och så ska de upp och klä på sig och iväg, måste nog räkna med att det kan ta 45 minuter innan de hinner hem. Måtte det räcka. I värsta fall får ni nog ta med er Victor och så får någon komma och hämta honom där.

• BrudSommar2006

Ore, har tyvärr ingen koll på hur det fungerar i olika landsting, jag vet att Tinga fick åka till Göteborg för att göra sitt.

Cicci, angående det där med att man kan så mycket, man blir så frustrerad när man hör andra sitter och pratar och så har de uppenbart ingen koll! Man bara vill avbryta och tala om vad som gäller!! Speciellt folk som börjat komma upp lite i ålder och ändå sitter och tänker att nej, vi väntar nog några år till...

• FruCicci

Ore, privat, tror inte landstingen gör det. jag gjorde o gör på mamamia sthlm.

BS, vi har inte pratat så ingående om detta, men vi har sagt att vi ska hjälpa varandra, hon har inte heller så många nära...

• Ore

Tack Cicci och BS! Får fråga Tinga vart hon gjorde det, så är det bara att planera en tripp till Göteborg om jag inte hittar något närmare.

• Oms

ja gud ja, det som jag tyckte var mest skönt m mitt planerade snitt var att jag innan kunde planera vart stora tjejen skulle vara ngn stans och det för flera dagar. Det var så skönt att veta att hon från dagen innan snittet (vi åkte tidigt på morgonen)och fram tills dagen efter vi kom hem sov hos en klasskompis. jag var riktigt stressad över det tidigare innan vi hade bestämt oss för snitt, tänk om man skulle behöva åka akut på natten? nu hade vi en granne som vi skulle kunna slänga övee henne till OM det skulle bli panikartat och hon blev orolig, annars skulle hon kunna ta det lugnt o vätna påmormor då hon var så pass stor.

men hur gör man med en liten?

om vi får fler barn så är ju stora tjejen så pass stor att hon kan ta lilltjejen i väntan på undsättning så jag tror inte att jag behöver fundera på detta för mig själv iaf.

• FruCicci
    Lapinette skrev 2008-11-14 13:43:14 följande:
    Försöker få det till att jag faktiskt inte hade ÄL så där tidigt men kan omöjligt tolka min kurva till något annat när den hoppar upp från 36,3 till 36,7 och sen håller sig där uppe. Det andra alternativet är att min lutealfas inte alls är i fas utan kanske är 16-17 dagar denna månad (helt jäkla plötsligt). Som sagt ... den som lever får se.
    En fråga då lappis: KAN du inte ringa till CVL o fråga dem om detta? Jag hade blivit tokig om jag var du.
    De måste ju ha koll eller hur?
  • Oms

Ore - det är lite olika det där m KUB. tror att det from 1 jan -09 erbjuds alla kvinnor över 30 här i sthlm men är itne hundra på datumet. Vet inte hur man gör i övriga delar av landet mer än att det e lite knepigt att få igenom det i vissa landsting. jag var ju 32 när jag gjorde mitt (BM Östermalm som remitterade till ultragyn) och det var inga problem att få göra det gratis, jag sa bara att jag ville veta risken då det var otänkbart för mig att föda ett barn m stora kromosonförändringar.

• Fru E

När min bror fick deras andra barn så lämnade de över sonen, knappt två år, till grannen under. De hade pratat om det lite innan och det fungerade rätt så bra och sen kom farfar upp och passade någon dag

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!