• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Får nog nöja med med en Rittersport mint här på jobbet. Visserligen utgången i oktober, men den smakar ok. annars blir jag väl lika magsjuk som efter rittersporten på bröllopsresan...

I hope not!

Bäst att äta ett par bitar till.

Koko - massor med kramar!

• Oms

Liten - sjuk av Rittersport? låter allvarligt! jag menar choklad-oavsett märke, smak o utformning- är ju inget amn vill bli sjuk av!

kokos- men vad trist m din farmor och vad jobbigt för din pappa, hoppas det inte är så alvarligt utan att gumman piggnar på sig!

AM - kan tänka mig att Livia stormtrivs, Mathilda är likadan när det kommer folk, framför allt män hon blri helt lyrisk då

Bs - men vad jobbigt att läsa att det går magsjuka - om du är som mig kommer du att hitta ev symptom hela tiden på att Iris blivit smittad eller haja till när du ser att ett av barnen eller en fröken från den avdelningen står o klappar iris i ansiktet eller nåt

Ore - modigt att bygga i egen regi, hade jag o maken gjort det är det frågan om vi ngnsin skulle bli klara, vi är alldeles för detaljfokuserade båda två så att prata badrumsklinker eller nåt skulle kunna ta flera år. här hemma har vi ff massor av projekt att påbörja eller slutföra. ibland känns det skitviktigt och vi införskaffar material för att göra om, mäta väggar o har oss o ibland så känns det som att vaddå - ska vi lägga pengar på boendet när vi kan resa, gå ut o äta ngt gott, köpa nya klöäder etc etc. men då bor vi i en hyresgäst oxå iom att vi båda trivs bäst i den boendeformen.

• Tinga

EA - jag har redan avslöjat att jag bor i Lund. Var hör du hemma?

Nenne - jodå, det gick helt OK att vara ensam med killarna. Problemet var att Puffs förmiddagssömn inte blev så lång som den brukar, så sen var han i otakt resten av dagen (jag förstår hur du har det idag, Izzie!), men sover han bara som han ska blir det säkert bättre flyt. Eftersom det blev som det blev kom vi inte ut på någon promenad igår, vilket jag har som mål ska bli av varje dag. Fast vi har iallafall skaffat en extra liggdel till vagnen, så nu sover de ute på balkongen på dagarna, om vi inte promenerar med vagnen. Funkar super! (Tack Muggles och Vänner för att ni skrev om det för länge sen! )

Eftersom det inte blev någon promenad igår var jag rastlös på kvällen, så jag tog en joggingtur för första gången på 10 månader! Det funkade faktiskt riktigt bra; jag sprang min 7 km-runda på ungefär samma tid som före graviditeten. Jag har ju gått många raska barnvagspromenader de senaste månaderna och de har uppenbarligen gjort susen.

• FruCicci

Lappis, gode min tid vad skumt. Men jag säger som de andra, att det är ganska vanligt att man inte testar + förrän efter en vecka. Som piggis säger, så har jag mina tankar i det tysta tills vidare OCH att sova dåligt är ett symptom, jag sov kass under flera nätter, FrulLan gjorde oxå det
    Ärligt talat så tror jag inte att du kan vara annat än gravid, jag har läst nu på internet om tempkurvor, och det är ingen som inte är gravid när tempen ligger högtoch still. Men det finns ju alltid undantag...
    Stor kram

KOKO stor kram till dig. Jag vet hur det är, min farmor dog ju i maj, hemskt. Min pappa var helt förkrossad (så klart).

BS, det är en helt ny lite kille som du säger, han svarade med en gång på antibiotikan. Inga problem att ge honom, den smakar jordgubb, så jag häller den i hans saft så han märker ingen skillnad, man kunde även hälla den i vällingen sa de.

Frejis, hur går det?

AM vad trist att Livia fått ögongegga i af, men skönt att hon är pigg förövrigt.
    Vi måste göra fönster i vår fastighet med, men det är ingen som vill ta det jobbet, det är tygligen skit jobb o hantverkarna väljer annat ist. Vi har bedrövliga fönster!

Att barn utvecklas i olika takt innan de är 2, stämmer faktiskt helt och hållet. De sa de senast på dagis idag
    Barn konsentrerar sig på olika saker, vissa pratar tidigare, andra klättrar och intresserar sig för vuxenprylar etc. Som jag förstod det så är det en grej åt gången, de kan inte konsentrera sig på att utvecka tex både tal och gå, klättra osv, enligt förskoleläraren.

Oms, gött att vara bakis
    Jag har en make som kom hem 03 i natt ganska onykter. VIctor vaknade 00.30 sen kunde jag inte sova ordentligt, vaknade varje halvtimme (om jag somnade alls) och var förbannad för att han inte kommit hem. När han väl kommit hem, så snarkade han som fan och pratade i sömnen - på engleska för att vara riktigt irriterande. Jag somnade efter 05, skit kul - not. Känner mig nästan bakis jag med.

Spännande med ÄP gosnosen, onsdag alltså! WOW

Vänner, jag kommer ju ner till jul igen, o då kanske vi hinner ses någon dag? Förstår så klart att du vill till Götet, självklart! Jag lär ha fullt upp i af.

Ore, du har väl BIM idag? När testar du?

Vinkar till Nenne, Tinga och er andra.... glömde vad jag tänkt kommenter och kan inte gå tillbaka nu.

Sweet gumman, saknar dig i tråden!
    Jag fick tanten tillbaka efter 10 månader. Trappade ner amningen rejält när Victor var 5 månader, han åt ju gröt morgon o kväll redan då och sen fick han en burk till lunch.
    Slutade helt när han var runt 9 månader, det var bara natt amning då.

• FruCicci

Oj, hej Izzie, glömde dig och EA....

• Oms

om 2 veckor ska vi fira lillskruttan, hon fyller ju 1år 26 november och vi kommer ha öppet hus såväl 29 som 30 november. jag har ingen aning om hur vi ska lägga upp det, dock är det många som vill komma men alla kan inte samtidigt pga jobb och olika aktiviteter samt att det är praktiskt svårt att få plats m ens hälften samtidigt. Jag ville helst bara ha fika då vi behöver spara alla pengar inför Gambiaresan men maken vill bjuda på mat, speciellt för hans släktingar som kommer att dyka upp lite senare under kvällen... för maken o familj är barns födelsedagar ngt man firar ordentligt framförallt de första åren så jag tror att det blir nog som han vill i detta fall. funderar på att köra fika m mina gamla vänner o min familj på dagtid båda dagarna o mat på kvällen för hans släkt samt eftersläntare...

vet inte ens vad jag ska ge Mathilda i 1-års present...funderar på att ge henne lite senare istället då vi vill att hon ska få massor av nya leksaker att ha m sig till Gambia, framförallt till flygresan behöver man ha en hel arsenal m skojiga grejer..

• FruCicci

Mugglan, hej på dig - jag glömmer alla idag, skyller på att jag är trött. Bra lösning att ni kör 90% var, perfekt!
    Jag ska jobba 100% men jag har sådan tur att jag får betalt för 100 men de gick med på att jag är där 80% iaf under december o halva januari. Sen ska stackars Victor gå 40 timmar i veckan, men jag ska försöka smita lite tidigare och föreslå att jag jobbar hemma en del på eftermiddagarna....
    Moa verkar så tidig med det mesta, fast tjejer är ju i regel det, men hon är verkigen mogen för dagis, det för jag det...
    DAGIS, säger jag hela tiden, men det får man inte för det heter ju FÖRSKOLA nu för tiden, mycket viktigt för dem som jobbar där!!!

• Oms

cissi - ja visst är det så m barns utveckling, allt går i cykler. Min stora tjej började ju prata riktigt rätt så sent men då kom det ju i färdig 3-ords meninga, innan hade hon knappt sagt några rena ord alls för hon utvecklade sin motorik. hon klättrade o sprang och gjorde kullerbyttor o gud vet vad så hon hade fullt upp med det. jag var lite orolig då faktiskt, alla andra ungar babblade ju för fullt men sen så var hon ju tvåspråkig då oxå och det gör att det tar än längre tid innan barnen börjar prata.

Mathilda går ju inte själv ännu, hon fegar m att hålla i sig i byxben, ett finger, ett skärp etc hon var mer aktiv i att lära sig för några veckor sen men nu så utvecklar hon talet o sin finmotorik. hon pratar inga rena ord men hon prövar oliak ljud o röstlägen och hon håller på o lär sig olika rörelser till ramsor o sånger, plockar i o ur saker ur lådor o påsar o byger knopppussel

• BrudSommar2006

Izzie, tänker du äta choklad! Oooohhhh...

Grr, varför blir man utloggad helt plötsligt ibland!

Ore, men jisses, har du bim nu och inte har testat än, för en testnarkoman och nyfiken-i-en-strut som jag är sånt helt obegripligt att förstå sig på!

• BrudSommar2006

Cicci, skönt att han är sitt vanliga jag igen! Vi försökte ge Iris pencillinet i vällingen men hon slurpar ju inte i sig allt på en gång, hon går och småsnuttar rätt länge innan hon fått i sig flaskan och när det blir bara lite kvar i botten så tycker hon att det är så bökigt att ha flaskan i den vinkeln så då vill hon inte ha resten. Jag försöker också smita tidigt från jobbet ibland så att jag kan hämta tidigt. Hur jobbar din make, kommer ni att kunna dela på att hämta och lämna?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!