• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

Fasen med, Lappis. Vräker det ner eller?
    Jag ger mig ju aldrig
    Antar att du vet bäst själv så klart.
    Jätte trist!

Har haft en depp morgon med, jag bara gråter, antar att jag är nervös inför KUN/NUPP testet. Inbillar mig att jag kommmer få ett sjukt barn som straff för att jag gjorde abort i somras. Har mått dåligt och pratat med läkare på Mamamia, men det kommer smygandes hela tiden. Ångest...

MrsB, hej vad roligt att du är tillbaka. Vad härligt kmed semester, men vad trist att ni blev sjuka allihopa, så typiskt!
    Kramar till er alla i hela familjen!

Izzie, ja du, Mc Donalds är en höjdare mellan varven. Äter in så ofta, men när jag väl gör det så njuter jag verkligen fulla drag
    Förr var det mer ofta, då jag var mer bakis, då hjälpte alltid en Mc Donalds, men nu har man ju varit ganska nykter i 2 år.

• muggles

Lappis: NEEJ! Jag tror min tant är i antågande, hade hoppats att jag kunde tagit henne åt dig!

Cicci: logiska argument hjälper nog inte men jag tror inte på sådant där, att du skulle straffas. JAg tror inte det kommer att vara ngt fel på barnet, du är fortfarande ung och risken är så liten. När är testet inbokat? Jättekram! (Som Teletubbiesarna säger)

• Saffranin

Jä-la skit Lappis!
    Har varit inne och läst till och från och hoppats att det skulle funka för er (och alla andra plussare) nu!! Lät ju så hoppfullt med tempen oxå, undrar vad det kan bero på att den ligger så högt??

• BrudSommar2006

Lapinette, skräp men eftersom du testade minus så var det ju halvt väntat. Fast det är ju lika oförklarligt för det, det ska ju inte vara möjligt att tempen ligger som den gör, vare sig nu eller vid ÄL efter allt man läst.

Här snöar det, usch och fy. Vi ska in till stan också och fika med en arbetskamrat så vi måste irra omkring på söder och leta parkering.

Vi har varit i centrum och köpt jättefina vinterskor till Iris på Vincent, i storlek 25/26! Fast då är de lite i största laget men ska hon kunna ha dem vintern ut så. Egentligen har hon 24/25. Jag minns när hon hade storlek 22 i somras... Tänk att hon har gått upp drygt två skostorlekar på ett halvår!

Ore, var är du?! Hur har det gått med testinköp?

Cicci, kram!

• MSW

Tillbaks från sthlm.. Men har typ 60 sidor att läsa ikapp.. Så det lär ta ett tag!

• Telemarkgrrl

Nu ska vi se...

Page, vad skönt med Js blodvärden! Hur gick mötet i fredags?!

Frejis & Lappis, åh men f*n då! Kramar!

Koko, usch vad jobbigt med din farmor! Hoppas att din pappa hann fram ordentligt iallafall.

Nenne, nu f*n går du med benen i kors, släpp inte fram någon tantj*vel!

Tinga, vilken hjälte du är som har hand om dom små tvillingarna på egen hand, om det är svårt att få in rutiner med ett barn kan man ju tänka sig hur det är med två.

Cicci, jag förstår att du tänker som du gör, jag hade säkert tänkt likadant. Men det behööööver du inte! Föräldrar till handikappade barn är inte sämre människor än andra, det är inget straff som dom har fått för något dom har gjort, det är bara ren och skär otur. Håller tummarna för att du får riktigt bra siffor på KUB/NUPP så att du kan känna dig lite lugnare.

Mrs B, krya på dig!

Lycka till med testet, Ore!

Idag snöade det i Stockholm! Tyvärr bara ett litet litet tag men då var jag så lycklig att jag höll på att dö. Sen har vi tänt ljus och ätit lussebullar och druckit glögg - livet på en pinne, nu kan det banne mig inte bli bättre!

• viktualia

tut på er!

Jag är fortfarande proppmätt.. gaaaa... började dagen med hotellfrukost och åt som en mygga. Fortsatte med fika hos svågern och åt bara en bulle... för att sedan bege mig på brunch på restaurang J i Nacka - otroligt najs men 42 spänn för en latte var det INTE värt... trots att jag är svårartat latteberoende.

Nu har vi susat hem till hålan och det är dags att ladda om för en ny vecka. Oskyddat sex har det blivit, men det visar sig väl vilken nivå av frögurka jag tillhör... vi prickade dag 16, vilket väl är lite sent möjligen.. och jag vet som vanligt inte vad jag hoppas på....

• MSW

Jävla skit tanter som inte förstår att de ska komma punktligt eller inte alls!!!!!! (kommer inte ihåg hur man gör arga gubbar men ger mig på ett försök) :-{

Ore.. Hoppas på bättre tur med testandet än inköpandet av det!

Tinga: Låter alla tiders bra med hjälpen, inte lika bra att det krånglar med maten, men det går förhoppningsvis bättre och bättre! Du vänjer dig juh också vid att vara själv.. Och håller med, vem det nu var som sa det, att man klarar juh mycket bara för att det inte finns några andra alternativ!

Jag har tänkt mycket på er "sthlmare" och nästan gått och letat efter er nu..

Vi har haft det bra i helgen, men det är väldigt skönt att ha kommit hem!

*håller tummarna för nästa gäng bimare*

Puss på er!

• Frejis

Lappis - vad trist med den dumma tanten! Mycket hellre att hon kommer för tidigt med rejäla tempdippar än så här, eller hur? Hoppas att helgen iaf har varit bra.

Liten - tack för det gulliga sms:et som jag såg först idag. och tack för omtanken.

Tack för alla tröstkramar, ni är guldvärda!

Lappis igen - får se om jag joinar dig i december. Det skulle vara kul! (om det nu kan vara roligt att befinna sig i vår klubb).

Ore, hur har det gått?

Vilket kallt väder det blev idag! Vill ha ordentlig vinter och ingen blask... men den kommer nog i mars.

Dags för "Sanningens ögonblick" snart. Gillar bisarra program som ni märker!
    Kram!

• fru AM

Hej alla:
    Tiitade in för att få se lite glada nyheter om plus ... Men NEJ - LAPPIS! Dj-kla skit! Stor kram!
    Har haft en hektisk dag med firande av Livia 2 år. Jobigt men roligt med släktträff. Makens familj är så himla många - nu var det inte alls alla som kom men det blev i alla fall 20 pers ...

MrsB: Jobbigt att flyga med kräkisar. Det har jag kvar att uppleva ...

Telis: JAg blev också jätteglad över att det snöade. De är så fint med alla virvlande flingor.

Cicci: När är det du ska göra NUPP:en? Det kommer säkert gå så bra - har numera lärt mig att det inte funkar så där som du tänker med "synder" och "straff" ... Kram! Jag går och håller andan inför onsdagens FVP - känns jätteläskigt att sticka en nål i magen. Samt lite tokigt att första gången vi ser henne/honom på UL så är det just vid ett sånt tillfälle.

Hur går det för Ore och testandet? Och Nenne???

Piggelin: Visst fyllde A 1 år idag!? Grattis!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!