• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Ore-jag slutade med mina minipiller (Cerazette, ingen tant ) siste februari i år efter att ha ätit någon sorts piller i 10 år. Tanten hittade mig i mitten av april och sen har cykel vandrat från 35 dagar ner till nu mellan 28-30, dvs inte regelbunden riktigt än men börjar stabilisera sig. Kroppen behöver lite tid på sig att återhämta sig så din cykel kan nog variera nån månad till.

Ja hur var det med den där knappen som vi skulle uppfinna som visade ÄL, gravid och tant???

Koko-ja behövs nog hållas lite tummar inför BIM denna veckan men som sagt jag hoppas inte för mycket för min del eftersom jag inte har så mycket symptom utan håller alla mina tummar (hmm..har jag fler än två?) för er

• viktualia

Ore - innan jag plussade i somras testade jag svagt svagt plus en gång.. sen väntade jag typ fyra dagar och vägrade under den tiden att betrakta mig som gravid för att sedan plussa på andra försöket. Så om du inte vill förbruka tester på löpande band - låt det gå några dagar emellan!

• Fru E

Hehe välkommen till klubben Ore
    Den inställningen skulle jag med ha, skulle var sååååååå avslappnad och det funkade ett par månader men inte nu. Väntan efter ÄL är en lååååååång väntan som man lika gärna kan hoppa över om vi kan uppfinna den där knappen. Guuuuud va skönt det hade varit att slippa nojja sig över huruvida man har ÄL, man e gravid eller det bara är tanten som fått tuppjuck....

• viktualia

Håller med om att den där knappen vore najs... och så stryker vi alla risker för missfall och annat elände.. och lägger till en annan knapp för leverans... smidig sådan...

• Ore

TACK!!! för supporten jag får... Jag ska nog göra som du säger, viktualia. Jag bestämmer att jag inte är gravid och väntar på tanten. Har hon inte behagat komma så gör jag nästa test på lördag morgon...

Ska besöka huvudstaden till helgen, och det kan ju vara trevligt att veta om man kan ta litet vin eller inte...

• Ore

Ja, den där knappen är vi många som är intresserade av. Ska vi leta efter en uppfinnare?

• Fru E

Ja ska vi beställa knappen från "grunden" har vi ju rätt att speca den med och det innebär att allt i princip ska gå som vi vill och önskar

• Fru E

Ore-ett klokt beslut........

Kanske man kan "goggla" på en uppfinnare av knappen

• Ore

Man kanske kan lägga in en snooze-funktion? T.ex. för att snooza ÄL, om man inte råkar träffa maken just då... Kanske även kan vara bra att snooza illamående och andra mindre önskvärda symptom vid olämpliga tillfällen...

• Fru E

Skratt det hade jag inte ens tänkt på Ore

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!