• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Skit, vad alla får mens hit och dit. Det som kändes så plusitivt här inne för en vecka sedan . Kram till Kokisen och nennelainen!!!

Själv har jag helskum mens. Klumpar och MASSOR med blod. Om jag inte hade testat negativt i fredags skulle jag ha gissat på tidigt missfall.

• Piggelin1

Fyran - programmet är "Halv åtta hos mig".
    Mannen, undertecknad, Amanda plus en kompis & hennes pojke var & fikade på ett ställe i Linné för 1½ månad sen & rätt som det var dök det upp ett filmteam plus en ganska sminkad blond tjej. De bad oss att sitta kvar & fika ett tag till, vilket vi gjorde & sen frågade mannen vad det var de filmade & detta var samma vecka som denna serien drog igång, så då visste jag inte alls vad det var. Men sen när jag börjades kiolla så blev jag fast. precis lagom pgm-längd (30 min) - tror jag skrev för ett tag sen. Amanda får sin välling i mitt knä & jag sneglar på detta samtidigt. Mysigt

Killen som är med denna veckan (den yngre av dem) kände mannen igen direkt när vi kollade igår - de sitter nära varandta på jobbet (fast helt olika avdelningar, så han känner inte honom alls).

• _koko_

EA - Det beror enligt vår (tidigare, jag har nyligen sparkat honom) husgud JÅ (en gyn här i sthlm) på att progesteronnivån sjunker och man börjar därför spotta innan mensen kommer igång ordentligt. Prog-nivån ska sjunka om man inte är gravid, det kickar igång mensen, men om man börjar spotta i förväg betyder det att proget sjunker "långsammare", men börjar tidigare. Typ.
    Jag tror att det är något fel om man spottar så tidigt som jag, speciellt eftersom det bara händer när vi prickat äl.

Om du har hyfsat jämn cykel och brukar spotta skulle jag vara försiktigt positiv om de uteblir.

• Lapinette

koko - min väninna "spottade" alltid i 2-3 dagar innan hennes mens kom igång ordentligt och så såg det även ut den gången hon blev gravid ... fast då "spottade" hon längre vilket gjorde att hon tillslut testade. Har läst någonstans att det inte är bra men det beror nog på hur tidigt det hela börjar.

• Fru E

Koko-ok men kan det göra att det är svårare att bli gravid eller? Jag kommer inte ihåg hur det var innan jag började med piller men sen jag slutade med dem har jag haft spottings i varierande grad.
    Jämn cykel ja någonstans mellan 28-33 dagar, 28 senast med ÄL på dag 15, men jag hittade inte ÄL med stickorna denna månaden (testade dag 11-16) även om kroppen signalerade med samma signaler att det var ÄL förutom bröstont så jag hoppas inget utan tror att tanten kommet att vara riktigt elak

Piggelin-ahh då sätter jag igång tv:n då

• start september

Stor kram till Koko och Nenne. Minns också allt för väl hur sådana dagar känns.

Tack för sömntips - har precis läst den bok Muggles nämner från Vi Föräldrar. Ska ge mig på SHN-boken nu. Just nu sover tjejen hela nätter hos mig, jag sover ok men hon snuttar mycket vissa nätter. Känns inte hållbart alls och målet egen säng, vilket funkade väl det längre nattpasset fram till fyra månader är nu en bit bort...

• Fru E

Lapinette-usch nu blev jag nojjig över detta med spottings......kanske därför vi inte lyckas

• MSW

Vad var det som blev så in i h..vetes fel??? Det är juh inte klokt med så många positva vibbar, också blir det bara skit av allt ihop!!?!!Håller med vem det nu var (koko?) Stäm kärringen!! (gör ledsna ist för arga, för de ledsna kan jag!)

• Fru E

MSW-gör en hakparantes istället för parantes så lyckas du : - [

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!