• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Koko-konstigt att de bara kommer när ni prickat ÄL.....mina visar sig mellan 4-5 dagar innan tant och har hitentills betytt tant

MSW-vasego

Liten-va skönt (eller vad man säjer) att det finns fler som har det och som lyckats bli gravida

• fru AM

MSW: låter som ett troligt samband - man blöder ju lätt från tandköttet också när man är gravid i alla fall. Men är näsblodet kombinerat md t ex huvudvärk så ska du nog gå till doktorn.

• BrudSommar2006

Är det inte rätt märkligt, rent statistiskt, att det inte blivit några plus?!

Piggelin, ni verkade ha haft ett mysigt födelsedagskalas, hann inte med att säga det förut. Hoppas att Amanda är nöjd med sina presenter! Har det varit visning än?

AM, lycka till imorgon!

EA, tror du slutade testa alldeles för tidigt, om du har en cykel på 33 dagar ibland så borde du ju ha ÄL runt dag 19 de gångerna.

Jag har haft spottings dagen innan mensen kommer sedan den kom tillbaka efter Iris. Känns skönt att bli varnad en dag i förväg men vet inte om det är bra eller dåligt i övrigt.

• MSW

AM: Hehe, förvisso...

AM igen: Allt går säkert bra i morgon, men förstår att det känns nervöst!

• nennesjuttioåtta

tack för kramar!

usch, känns så himla jobbigt att börja spruta igen och fläka upp sig och tro på att denna gången så funkar det. Det kommer ju aldrig att funka! OK, vi har några gånger kvar och efter det blir det 3 ggr ivf men så många chanser är det ju faktiskt inte. Igår satt jag och funderade på om det är något major vi har missat. Hur blir barn till egentligen?!?!?!?!? Ska man inte bara ligga?

• Oms

Mugglan - men Cityakuten går ju på måndagar - precis som vanligt

EA - jo många kvinnor gillar Cerazette för att det fungerar så bra NÄR man äter dem. Det är först när man slutar som man märker av att det kan bli lite problem. cykeln kommer ju igång igen men det kan ta tid för vissa just därför att cerazette är starka piller (det är därför mensen försvinner för mågn aunder ätandet) jag vet också flera som gillar dem så jag var mkt positiv när min BM gav mig dem men sen märkte vi av allihop att shit, vilket humör jag fick så då la jag av på gyns inrådan. Jag har ätit desolette i 10 år innan jag la av och mådde aldrig dåligt av dem.

• Oms

Nenne - Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam! men tantskrälle! kan hon inte hålla sig borta ifrån dina hemtrakter heller? itne för att jag e så förtjust i henne heller men om det skulle hjälpa kan jag ta henne en vecka till per månad så att du får slippa - iaf i 9 månader

• nennesjuttioåtta

spottings för mig har varit så himla olika. jag har aldrig haft det förrän vi började med verkstaden (koko, vaffö e de på detta viset?!?!) utan då bara dök hon upp och jag visste ändå att det var dags och oftast var det på natten. Men nu är det hur som helst och halabaloo och ibland 4-5 dagar före och sist inte alls och vad är det som gjort att jag hamnat i olag med min kropp? Vi var så överens förut.

• MSW

AM ännu en gång : Nej ingen huvudvärk eller något, oftast märker jag det inte mer än att jag snyter blod.. Men jag tror att jag nämner det på efterkontrollen i vilket fall.. De borde juh kunna bekräfta det isf...

Och nu kom jag på en sak till, vi funderar på att bada med sonen på badhus, hur funkar det med klor? Ingen fara eller? Eller hur länge ska man vänta?

• nennesjuttioåtta

Delar gladeligen med mig av tanten till dem som VILL ha henne.

AM
    Du får en grumppf-kram av mig tills imorgon!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!