• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia
    Ore skrev 2008-11-17 19:56:08 följande:
    TACK!!! för supporten jag får... Jag ska nog göra som du säger, viktualia. Jag bestämmer att jag inte är gravid och väntar på tanten. Har hon inte behagat komma så gör jag nästa test på lördag morgon...Ska besöka huvudstaden till helgen, och det kan ju vara trevligt att veta om man kan ta litet vin eller inte...
    OM du är på smällen är det fortfarande OK att dricka vin i helgen. läs här tex www.growingpeople.se/templates/ExpertQuestion.aspx&epslanguage=EN
  • Fru E

Skönt att veta Vickan den dag man blir gravid.
    Än så länge har vi den inställningen att alkohol e ok att dricka men att man inte behöver bli askalas

• Fru E

Läser man på FL (ja vet att man inte ska......)så e vissa helt fanatiska och dricker inte en droppe, badar inte varma bad (mannen), har inte tajta boxershorts (mannen), äter inte mat som inte gravida får äta etc etc...........

Kanske bra att avstå från vissa saker vid IVF och liknande, det gjorde väl ni Lapinette?, men man måste ju kunna leva under de månader som man försöker.....(hoppas jag inte retade upp någon nu )

• muggles

Lappis: Nivea - fet och dryg Har du aldrig hört den?!

Förresten PAMPERS fick en helt annan mening för mig med stora bokstäver (som i pamp alltså)... Men det var inte såå det var menat?

Ore: du kanske inte hade ÄL denna månad, tror att mensen kan bli sen då. El så testade du för tidigt.

• muggles

EA: som fd smygläsare borde du veta vad som gäller i tråden. Här är regeln fram för andra sunt förnuft! (Ciccis devis) Och då ingår inte fanatism (om det ens är ett ord?)

• muggles

Usch, jag förde över bilder från kameran till datorn och fick konstatera att jag ser gammal ut! Och maken "tja du är snart 40" - TACK FÖR DEN! Men som jag menade "måste man se ut som det för det?"

• muggles

Håller på och rensar datorn på gammal skit och avinstallerar grejer så jag kan köra en defrag sedan men faan vad tid det tar med vissa program (Visual tex)! BOOORING. Varför är ingen här och chitchattar lite....? Lappis - HOHOOOO...? Är du och trösttränar???

• Fru E

japp och jag vet att sunt förnuft råder i tråden , brukar ha de som mantra men ibland fallerar man och går in på FL men klickar snabbt ner det igen när jag inser att man bara blir ännu nojjigare där. Bättre att vsra här då

• viktualia

EA - japp det är här man ska vara.. det är för många galningar på fl... och mina hemska fördomar är att det inte kryllar av folk där med min typ av liv.....

...det verkar vara många som stretar med ekonomin, inte har fast jobb och knakande relationer... eller så är det bara de som råkar "skrika" högst...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!