• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Liten: Tårtan! Vilken jordgubbshög! Fast den såg faktiskt väldigt god ut! Vi var så sena med att beställa vår tårta att vi fick ringar runt med mössan i hand och tigga om hjälpa - till slut förbarmade sig Wienerkonditoriet på Biblioteksgatan. Den var ok i smaken - och snygga (fem tårtor i tripp trap trull storlekar som stod i olika höjder i en böj). Eftersom vi var så sent ute blev de vråldyra dock. Nåväl - vad är den summan i den allmänna konkursen som ett bröllop innebär

Tillbaks från fostervattenprovet som ni märker. Är rätt skakis. Det var VÄLDIGT obehagligt. Gjorde ont - sticket kändes inte alls bara i huden som det skrivs överallt utan hela vägen genom muskler och livmodervägg. Det ilade t o m lite hit och dit under hela provtagningen. Bebin verkade dock inte må dåligt av behandlingen. Lite kul att se den i alla fall. Nu ligger jag i soffan framför Marta Stewart Show med kaffe, kakor och make inom räckhåll och tänker å göra i två dygn (ett dygn extra jämfört med rekommendationerna)

Tack för alla hållna tummar!

Gosnosen: Hur gick det för dig?

Kokisen: Djäklar att det var mensen!

STOR kram till alla!!!

• Mrs  B

Frukt i maten, URK, BLÄ och FY!!!!!!!!!!!!!!!

Glögg, URK, BLÄ och FY!!!!!!!!!!!!!!!

Page
    Vad skönt att det börjar bli bättre med J!
    Hoppas du kan hjälpa din mamma och vara ett bra stöd för henne!
    Själv har jag inte hört något från något jobb, , men men jag har ju lite tid till på mig.

Mötte biträdande rektorn när jag skulle lämna Max idag på dagis och då meddelade hon att Malte får en plats här i byn när jag får ett jobb. HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lapinette

AM - vad skönt att det är över!!!

• Oms

PAge - låter bra m J! jag fortsätter att hålla tummarna för honom (er) också! låter som om man kanske skulle hålla tummarna för din mams också?!

• FruCicci

AM HOPPAS DET GICK BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Koko fasen att det var tanten för dig med, o även stackars Nenne som fick köra in pluggen. Usch och fy. jag blir verkligen så ledsen för er skull. Jag hoppas ju lika mycket som ni.
    NYA TAG!

Lappis, ag Lucia så har de både barn och vuxna som jag tittade på förra året i Hedvig Eleonora kyrka. Sen kör ju Gustaf Adolfs musikklasser fina lucia framträdanden varje år. Storkyrkan i Gamla stan har oxå, så då kanske ni kan kombinera med julmarknaden där. Kolla in kyrk programmen.
    Sen har Nordiska Museét ett stort spektakel läste jag nyss.

Ha ha, banan med Fläskfilé och curry åt vi i helgen. Africana!
    Skit gott. På Marstrands Värshus, när vi var där i somras, kostade den varmrätten 349 kr. Tror dock det var oxfilé då
    Jag tycker inte alltid om frukt i mat, men det passar med äpplen till viss mat och annanas och kassler är vrålgott.

BS, vi hade badring till Victor i somras i Kroatien. Han älskade badringen! Sen köpte vi även en bad-båt, som liknade ngt djur, man satt ner dem, det var liksom hål i botten för benen, så han guppade runt i havet i den. (snöre som vi höll i så klart). Spade o hink hade vi oxå på standen, trots stenstrand, han gillade att fylla vatten i hinken och gräva i stenarna i strandbrynet.

OCH visst var vi poå skridsko invigningen igår. Regnent öste ner, men jag tycker inte att man ska banga för att det regnar.
    Det var jätte mysigt. Blev lite blöta i rusket, men korven smakade extra gott när det var lite ruggit ute. Vi var där en timme, sen gick vi hemmåt igen. Victor tyckte det var jätte skoj. Musik, barn och mörkt med en lite grilleld, några vatten pölar och varm saft Nice.

Gosnosen, håller tummarna.

Liten, vilken tur att du hann hem igår. Jag var inne påp Gina Tricot härrom dagen, hittade massa roliga saker. Som Lappis rekommenderade även tunicor. Jag ska dit o shoppa i morgon förmiddag tror jag. Fast det är lite som HM antar jag.
    Ett varv inne på Zara skadar inte, även Mango kan ha prisvärda saker. Drottning gatan har ju roliga butiker, vero moda kanske?
    Annars är nog Gallerian bra, de har lite av varje som passar plånboken bättre än NK.
    Svårt att rekommendera andra. Jag är ju en super klassisk tjej, som mest handlar märkeskläder, som GANT, Ralph Lauren, Tommy Hilfinger etc, men färre plagg. Party kläder handlas på HM, men det är ju inte party så ofta. Sen har jag en gedigen garderob sedan jag bodde i Dubai, då sydde man upp en massa roliga klänningar jämt.

Telis, skulle nog testa Hallen, o fråga dem vart man kan få tag på körsbär om de inte har, de har ju koll där inne.

Nu ska jag duscha!

• Fru E

AM-säger som Lapinette skönt att det gick bra och allt såg bra ut!!

• Liten med Mindre

MrsB - du har varit magsjuk, så vi tar dig inte på allvar när du säger usch örk blä...

AM, det sorgliga var ju att killen tog rysligt bra betalt för tårteländet, i klass med dyra konditorier. Så vi förväntade oss mer. Nåja, vi hade inte fått ha med egen i alla fall, och äcklig var den nog inte för det hade jag kommit ihåg.

Är någon förvånad om jag säger att restaurangen gick i konken i slutet på den sommaren vi gifte oss?

Page - vad skönt om ni får börja umgås med folk igen! Synd bara att det är vinter o förkylningstider, och inte sommar o skönt.

• Fru E

Mrs B-glögg som är så gott

Maken och jag tullade på vår hemmagjorda glögg i söndags, mums

• FruCicci

AM, vad skönt att det är över och gick bra.

Page gött att js värden ser fina ut!

Mrs, vad bra att ni får medicin och är på bättringsvägen!

• Liten med Mindre

Cicci - Gina finns inte heller i min förort, så det kan vara värt att kolla. Jag gillar hyfsat tidlösa plagg, inte så mycket av det senaste. Får se vad jag kan springa på. Behöver ju inte direkt rusa hem till en tom lägenhet.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!