• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Liten: tårtan ser god ut i alla fall...

Mrs B: Härligt att ni är på bättringsvägen

AM: Skönt att testet verkar ha gått bra, ta det lugnt nu. Kaffe, kakor och TV låter suveränt.

Page: Är inte så insatt i hela bakgrunden, men säger ändå OJ, inser att mina egna problem bleknar i jämförelse och ger dig en kram och tycker att det är bra att allt verkar positivt, hoppas verkligen det fortsätter så!!!

I övrigt håller jag alla tummar och tår jag kan!!!

Och ego-uppdateringen. Seeent igårnatt, när jag borde ha lagt mig såg jag att tanten var på ingång, och nu är hon här. Någonstans 29-30 dygn på denna cykeln, istället för förväntade 25 alltså. Hur ska jag räkna nu, för att få ett hum om nästa ÄL, tro? Kanske bara att säga till maken att han får hålla sig alert, inför myyycket jobb i sänghalmen... (Energidrycker, bra mat osv...)

Hur som helst är jag glad över att veta säkert nu i alla fall, istället för att leva i ovisshet.

• Lapinette

Liten - gick den i konken?! Vilken tur att den inte gjorde det innan ni hade er fest där.

Har kollat in Luciakonserter både i Jacobskyrkan och Storkyrkan. Svårt att välja...

• Mrs  B

AM
    Vad skönt att allt gick bra!!!!!!!!!
    Vad blir det för väska förresten?????

• Oms

Liten - tack för tipsen på bra matställen (och mindre bra ) jag har dock bokat ett ställe nu efter lite diskussion m chefen.

När det gäller klädbutiker håller jag m Lapinette- Åhléns, Mexx o Esprit, även Vila och Salt (såväl gallerian som drottningatan norr om kungsgatan) har trevliga kläder. När det gäller kläder till bebisar ska du helt klart gå till Åhléns - herregud där blir man ruinerad för de har så mkt fint (och bra!) såg nu en supersöt julklänning från Name it som jag måste kila förbi o köpa till M - vi ska boka tid för fotograferina och den skulle passa så bra för det.

• Mrs  B

Liten
    Men jag menar det verkligen.......
    Gillar det inte annars heller.

EA
    Näe, jag förstår mig inte på det där med glögg.....
    Har nog inte läst varifrån du kommer i Skåne?????
    Nyfiken som man är....

Ja, det är verkligen skönt att vi är på bättringsväg. Är så trött på att skura golv, tvätta och bada barn.......
    Vill göra annat istället.

• Fru E

Ore-du borde kunna räkna att ÄL kommer mellan dag 11-12 och 16-17 om du har en cykel på 30 dagar (hoppas jag räknade rätt nu.....) eller så kör ni varannan dag metoden och lite extra den veckan som ÄL antagligen är, lite innan dag 14 och lite efter

• Lapinette

Beslutsångets - vad är vackrast Lucia i kyrkan eller Konserthuset, Blå Hallen eller Nordiska museet. Adolf Fredriks Musikklasser och Stockholms Musikgymnasium ger sammanlagt sex stycken konserter på Konserthuset, Nordiska Museet respektive i Blå Hallen Stadshuset.

• Fru E

Mrs B-jag bor alldeles i närheten av Tinga
    Var e de ni bor, glömsk som jag e....

• Fru E

Lapinette-jag hade valt kyrkan helt klart, tycker det är en helt annan känsla även om jag inte är kyrklig alls i övrigt

• Lapinette

Normalt kommer ÄL ca 14 dagar innan mens. Som vi nämnt här tidigare (speciellt i förra veckan då jag var lite "knasig") så är oftast lutealfasen densamma varje månad och normalt ligger den runt 14 dagar. Det är tiden innan ÄL som kan vara kortare eller längre. Men säger som EA att om man har en hyfsad jämn cykel så kör varannan dag i en veckas tid så borde man inte missa ÄL.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!