När pussas man?
När är det man ska pussas i kyrkan egentligen? Om prästen inte säger något i vigseln och man mäste hålla reda på det själv.
När är det man ska pussas i kyrkan egentligen? Om prästen inte säger något i vigseln och man mäste hålla reda på det själv.
Det är en amerikansk sed och inget som man alltid gör i kyrkan, har ingenting med kyrkoordningen att göra..
Är inte det efter man sagt ja och prästen förklarat er äkta makar??
men ALLA pussas väl i kyrkan!? Amrikanskt eller inte!
Vi vet inte hur vi ska pussas! Får ju inte bli föööör tacky!
Mrs Baom skrev 2008-10-31 09:19:52 följande:
Nej, alla gör inte det..
va trist!
För mig känns det som det kvittar.. Det kommer bli så mycket pussar under kvällen ändå..
hopp! Jag vill självklart ge min nya man en puss inför alla! Men jag hajjar vad du menar.
Jag tycker det är en fin tradition. Det är klart man behöver inte blöta ner varandra i hela ansiktet, men jag tror att personligen kommer jag inte kunna låta bli Det är ju så spännande o så romantiskt o då måste man ju få en puss
Som nämnts ovan, och som jag svarat i prästtråden så finns det ingenting i ritualet om någon kyss. Enligt svensk sed äger kyssen rum på kyrktrappan efter vigseln. Jag skulle aldrig uppmana ett brudpar att kyssas, förväntar mig att de själva kan ta ansvar för kyssandet utan prästerligt påbud...