• MulleNuh

Vad gör man när man inte har barn?

Ja, vad gör man? Satt igårkväll mellan nattningarna och tänkte: Undrar vad man hade gjort om man inte hade några barn!?

Vad gör ni par om kvällarna/helgerna som inte har några barn?? Jag minns inte alls vad man gjorde.

• Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?
  • Bumlis

Japp, handlar om en historia då jag låste in nycklarna i bilen på ett smidigt sätt... en riktig virrpanna.

Marie88 skrev 2008-11-27 23:14:58 följande:
    Ah, en liten dold pik förstår jag!
  • lillabruden

idag kan jag ju fundera lite på om jag hade velat ha barn eller inte....gick upp vid 17 för jag hade jobbat natt och sen började jag städa vid 22!!!!
    Men såå mycket jag fick undanplockat!!! Har nu rensat ut stadie 1 av min garderob (måste ju gå igenom släng- spara- och skänk- påsarna minst 4ggr innan man ger upp!!) Så beroende på hur helgen artar sig så borde jag vara klar söndag eftermiddag!
    Hinner man sånt här i oanständiga tider på dygnet när man har barn?
    Är svaret ja så sluta städa och mys istället

• MulleNuh

Jaaa nog hinner man!!! Jag ska själv snart ta tag i min garderob!!

MEN jag tror att när man har barn så lär man sig att jobba mycket EFFEKTIVT! go go go... Snabb som vinden..

lillabruden skrev 2008-11-28 02:15:07 följande:
    idag kan jag ju fundera lite på om jag hade velat ha barn eller inte....gick upp vid 17 för jag hade jobbat natt och sen började jag städa vid 22!!!! Men såå mycket jag fick undanplockat!!! Har nu rensat ut stadie 1 av min garderob (måste ju gå igenom släng- spara- och skänk- påsarna minst 4ggr innan man ger upp!!) Så beroende på hur helgen artar sig så borde jag vara klar söndag eftermiddag! Hinner man sånt här i oanständiga tider på dygnet när man har barn? Är svaret ja så sluta städa och mys istället
  • Hammerman

lillabruden skrev 2008-11-28 02:15:07 följande:

idag kan jag ju fundera lite på om jag hade velat ha barn eller inte....gick upp vid 17 för jag hade jobbat natt och sen började jag städa vid 22!!!! Men såå mycket jag fick undanplockat!!! Har nu rensat ut stadie 1 av min garderob (måste ju gå igenom släng- spara- och skänk- påsarna minst 4ggr innan man ger upp!!) Så beroende på hur helgen artar sig så borde jag vara klar söndag eftermiddag! Hinner man sånt här i oanständiga tider på dygnet när man har barn? Är svaret ja så sluta städa och mys istället
    Ja du, oanständiga tider... Jag går en kurs nu som nästan uteslutande består av hemuppgifter, och detta har lett till en grotesk dygnsrytm då jag börjat gå och lägga mig klockan tre på natten och stiger upp mitt på dagen. Så kan jag inte ha det, så jag bestämde mig för att vaka i natt för att försöka vrida tillbaks dygnet... naturligtvis föll jag för frestelsen att "sova en kvart" vid niotiden imorse och ja, jag slog upp ögonen halv två...

Å andra sidan borde jag ändå kunna ta mig isäng tidigare ikväll än vad jag hittils grejat... målet är att vakna fem eller i alla fall sex på morgonen pigg och utvilad, vet att jag mår bäst med att ha ett sånt dygn. Bara att kämpa tills jag når dit!
  • altervattnet

Min blivande har två barn som han har delad vårdnad på.

När barnen inte är här är det full rulle som gäller, min m2b har ett skoterföretag så vi är mycket i garaget, sedan är det träning, vänner, jobb, städning, tvättning, shopping som gäller.

• MulleNuh

Jaa vad hade man gjort nu utan barn??

Minsta ligger och VÄGRAR sova nu... *morr*

• WifeJune2009

Ja, tiden går åt, så mkt kan jag säga. På något knepigt sätt. Man googlar lite, mailar, jobbar mkt, pratar i telefon, träffar folk, läser, lagar mat, tv, tränar. Men ostört och flexibelt. Vi hoppas och längtar efter att få vara gravida efter bröllopet. Tänk att ha en liten.. Barn är en gåva! Då blir det säkert ytterligare dimension i livet och man kommer nog undra som du gör - vad gjorde vi innan? : )

• MulleNuh
    joo man glömmer väldigt snabbt..
    WifeJune2009 skrev 2008-11-28 21:18:12 följande:
    Ja, tiden går åt, så mkt kan jag säga. På något knepigt sätt. Man googlar lite, mailar, jobbar mkt, pratar i telefon, träffar folk, läser, lagar mat, tv, tränar. Men ostört och flexibelt. Vi hoppas och längtar efter att få vara gravida efter bröllopet. Tänk att ha en liten.. Barn är en gåva! Då blir det säkert ytterligare dimension i livet och man kommer nog undra som du gör - vad gjorde vi innan? : )
  • lillabruden

haha min tanke går direkt på hur effektiv man kan vara när man bokstavligen tvingas till det av barn! Har sett det med egna ögon (och minst sagt förvånat uttryck) en effektiv mamma som pratar i ett samtidigt som hon gör 40andra saker!!!

Är inte det en superhjälte då med tanke på effektiviteten per minut?

Hammerman1, jag har själv det problemet och det bästa är faktiskt att sova tupplur mitt på dagen en timme, sen gå och lägga sig inom rimlig timme. Problemet uppstår bara när man stänger av alarmet mitt på dagen och sover 5timmar istället för 1

Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?