lillabruden skrev 2008-11-28 02:15:07 följande:
idag kan jag ju fundera lite på om jag hade velat ha barn eller inte....gick upp vid 17 för jag hade jobbat natt och sen började jag städa vid 22!!!! Men såå mycket jag fick undanplockat!!! Har nu rensat ut stadie 1 av min garderob (måste ju gå igenom släng- spara- och skänk- påsarna minst 4ggr innan man ger upp!!) Så beroende på hur helgen artar sig så borde jag vara klar söndag eftermiddag! Hinner man sånt här i oanständiga tider på dygnet när man har barn? Är svaret ja så sluta städa och mys istället
Ja du, oanständiga tider... Jag går en kurs nu som nästan uteslutande består av hemuppgifter, och detta har lett till en grotesk dygnsrytm då jag börjat gå och lägga mig klockan tre på natten och stiger upp mitt på dagen. Så kan jag inte ha det, så jag bestämde mig för att vaka i natt för att försöka vrida tillbaks dygnet... naturligtvis föll jag för frestelsen att "sova en kvart" vid niotiden imorse och ja, jag slog upp ögonen halv två...
Å andra sidan borde jag ändå kunna ta mig isäng tidigare ikväll än vad jag hittils grejat... målet är att vakna fem eller i alla fall sex på morgonen pigg och utvilad, vet att jag mår bäst med att ha ett sånt dygn. Bara att kämpa tills jag når dit!