• MulleNuh

Vad gör man när man inte har barn?

Ja, vad gör man? Satt igårkväll mellan nattningarna och tänkte: Undrar vad man hade gjort om man inte hade några barn!?

Vad gör ni par om kvällarna/helgerna som inte har några barn?? Jag minns inte alls vad man gjorde.

• Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?
  • Besservvisser

Jag skrev aldrig att människor var efterblivna, utan självaste uttrycket.

• passionsblomman

Nä, men att uttrycka sig efterblivet enligt din åsikt, kanske känns snubblande nära misstanken att du anser att som man uttrycker sig, så är man också. Eftersom efterbliven är ett nedsättande ord redan från början och inte ens används längre om dem som från början åsyftades, kanske det kan vara klokt att använda ett helt annat ord. Apropå att lämna 50-talet bakom sig...

Besservvisser skrev 2008-11-27 22:19:58 följande:
    Jag skrev aldrig att människor var efterblivna, utan självaste uttrycket.
  • Besservvisser

Som sagt, jag skrev aldrig att människor var efterblivna, utan att uttrycket kändes efterblivet.

• Besservvisser

Hoppsan.... tryckte fel tangent.

Ja.... din tolkning av mitt inlägg är, just det, din egen privata tolkning. Bara för att du tolkade det så betyder inte nödvändigtvis vara sanningen.

• MulleNuh

Det enda som är efterblivet här är mitt hår!! *dumma frisör*

• passionsblomman

Ja det skrev du, och eftersom det ordet förut var benämningen på vad som sedan kallades förståndshandikappade, sedan utvecklinsstörda etc etc, så kan du knappast vänta dig att någon kommer att göra en positiv tolkning av vad du anser vare sig om ordvalet, inlägget eller den som skrev det.

Jag är dessutom 100%-igt övertygad om att du redan mycket väl vet precis hur det låter, och att det roar dig att göra den typen av ordval. Eftersom du verkar besitta ett fullgott mått av intelligens, misstänker jag att du redan från början insåg vad ordet"mys" stod för i inlägget och precis i enlighet med ditt nic bara ville få säga det du sa. Det sa du således också. Och jag sa att det lät rätt osnyggt.

vad du än kan komma dig för att tycka fortsättningsvis, kommer du att få svårt att övertyga mig om att "efterbliven" skulle kunna vara ett bra ord att svänga sig med i trådarna.

Besservvisser skrev 2008-11-27 22:27:40 följande:
    Som sagt, jag skrev aldrig att människor var efterblivna, utan att uttrycket kändes efterblivet.
  • Besservvisser

Nix.... mitt hår också (och min granne som började spela hög musik i morse kl 4.30). Då har man rätt att kalla en annan person efterbliven!

• MulleNuh

Nä men seriöst!! Detta var en "skoj-tråd" om vad man gör när man inte har barn.. HUR kan det ha blivit bråk HÄR av alla ställen??

Inte min tanke när jag startade tråden..

Om någon vill "mysa" så får hon mysa.. Jag har konstiga ord för sex också.. Men inte gör någon narr av dom?!

• vintjej

Räknar pengar istället för sömntimmar? Har "egentid", "vuxentid"?;)

• MulleNuh

hahaha!!! Ja det lät inte helt fel!! Ska bli spännande att se hur många timmars sömn jag får i natt.. Har i snitt blivit 4 timmar/natt för mig nu de sista 3 månaderna..

vintjej skrev 2008-11-27 22:44:13 följande:
    Räknar pengar istället för sömntimmar? Har "egentid", "vuxentid"?;)
Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?