• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • Tant Doris

Skriver själv det första inlägget så det blir lite fart i tråden

Idag är det exakt ett år tills det smäller för oss

Tyvärr har planeringen stått still lite nu under sommaren, endast en del små dukningsidéer och liknande har ploppat upp i huvudet. Hoppas på en nystart nu i höst.

En av de två som jag räknat med som solister vid vigseln kommer inte att kunna komma det skapar en del problem... men vi har ju en del tid kvar att lösa våra problem på

• Tvåbliren

hur långt har ni kommit i planeringen?? intressant och se.

vi har lokalen, vigsel utomhus, ev. fotograf, toastmasters, bestämt tema, har förslag på solist men inte fastställt helt 100 än. präst fixad. gästlistan skriven. ska ut i veckan och börja kolla klänning. barnvakt fixad.

• Tant Doris

Vi har

- lokal
    - väntar på menyförslag från restaurangen
    - fotograf
    - vigsel utomhus
    - bestämt färgtema
    - bestämt en solist (möjligtvis 2)
    - gästlistan preliminärt skriven
    - musiken är i princip bestämd
    - har påbörjat bordsplaceringen
    - hur dukningen ska se ut är nästan klart och en del saker är inhandlat till den.
    - har köpt brudskor.
    - har bestämt vilken ring jag vill ha

Tja, det är väl det största just nu

• Tvåbliren

oj. ni ligger bra till skönt
    jag antar att det inte finns något att vänta på, bäst att passa på att pricka av så mkt som möjligt.

(måste bara fråga vad du gör uppe så här dags?? trodde inte att det skulle vara nån här nu.
    jag jobbar natt på ett äldreboende)

• Tant Doris
    Tvåbliren skrev 2008-08-08 03:44:39 följande:
    oj. ni ligger bra till sköntjag antar att det inte finns något att vänta på, bäst att passa på att pricka av så mkt som möjligt.(måste bara fråga vad du gör uppe så här dags?? trodde inte att det skulle vara nån här nu.jag jobbar natt på ett äldreboende)
    Jag jobbar också natt, på ett sjukhuslaboratorium. Väntar på morgonrusningen ifrån avdelningarna och har lite dötid över
  • Pebble

Trevligt med augusti 2009-tråd. Trodde inte att den skulle kunna komma igång riktigt än. ^^

Vi har inte skrivit det i sten än, men det ser ut som 22 augusti för vår del. Vi förlovade oss nu i somras så vi har inte kommit så långt ännu, men jag börjar bli ganska säker på lokal och klänning.

Vart gifter ni er? För oss blir det någonstans i Malmö.

• zataro

Vi ska förmodligen också gifta oss i augusti 2009, men har inte alls kommit så långt i planeringen som ni andra tycks ha gjort-:(. Vi kan inte ens bestämma oss för om det blir på Gotland eller på västkusten...Börjar bli stressad!
    Funderar också på att ha vigseln utomhus, men är förbannat rädd för riktigt dåligt värder. Hur tänker ni tjejer. Har ni en reservplan eller hoppas ni bara på det bästa?

• SaraPayam

Vi gifter oss 1 augusti 2009 :) Vi har kommit ganska långt med planeringen, men just nu ligger det på is. Vi gifter oss på Bjertorp slott mellan Vara & Skara.

Detta är klart:
    - Värdparet har tackat ja
    - Toastmaster har tackat ja
    - Slottet är bokat
    - Makeup är bokat
    - Brudklänningen är köpt
    - Inbjudningskorten är på g
    - Gästlistan är klart
    - Alla långresta gäster är informerade
    - Färgtema är bestämt
    - Vigseln blir utomhus
    - (Bandet velar vi lite med)
    - Tittat ut ring
    - Bestämt frisyr
    - Bestämt bukett

Det är väl så långt vi har kommit :)

• Pebble
    zataro skrev 2008-08-09 14:42:39 följande:
    Funderar också på att ha vigseln utomhus, men är förbannat rädd för riktigt dåligt värder. Hur tänker ni tjejer. Har ni en reservplan eller hoppas ni bara på det bästa?
    Vi kommer troligtvis ha inne i kyrka ändå, men för ett tag sedan hade vi tankar på västkusten och då såg det väl ut som att vi skulle boka kyrka men samtidigt planera att vara utomhus....kyrkan är ju bokad om det skulle regna. Jag vet inte i vilken utsträckning det funkar, men jag har hört om andra som har gjort så.

Min mamma försökte fjäska till sig att vi skulle gifta oss utanför Göteborg..."i kyrkan jag ju är döpt i" tänka sig. ^^ Vi håller det öppet, men får vår bekvämlighets skull så ser det ut som Malmö i alla fall.
  • SaraPayam

Jag hoppas med på att det kommer att vara vackert väder den dagen, men man vet ju aldrig, så vi kommer att ha en plan B för säkerhets skull.
    Ifall det skulle regna så kommer vi att gifta oss inne i slottet & det känns för oss väldigt bra, eftersom det är lika vackert där inne som utanför slottet.

Men självklart håller jag tummarna för att vädergudarna är på min/våran sida den dagen :)

Svar på tråden Augusti 2009