• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Frejis

He he, olika personligheter svarar olika Cicci ;:) Lappis eller Piggis får bestämma, tycker jag!

• Lapinette

Jag tycker Piggelin får bestämma - det är ju för att hon är i Stockholm som vi ska träffas!

• Frejis

Japp, jag håller med Lappis. Piggelin, vill du bestämma om vi ska vara ute eller inne den åttonde?

• Lapinette

Frejis - det är en artikelserie i SvD om att föda barn. Har pågått i någon vecka.

• start september

Lapinette,

det kan vara 0,5% även i apelsinjuice. Skulle hon låta bli det också? Dum barnmorska. Morr. Jag tror din väninna kan vara lugn. Vanlig lättöl (typ 2% eller mer) kanske man ska hålla sig ifrån, men 0,5% tror jag inte ska vara någon fara.

• _koko_

Känner mig äntligen lite som en människa igen efter några tuffa veckor med väldigt lite nattsömn (inatt ammade jag 2 gånger och behövde utöver det bara stoppa tillbaka nappen EN gång, stora framsteg!). Inatt ska jag dessutom få sova i källaren och sambon ta conny hela natten så jag ska få sova en HEL natt! Känns nästan busigt.

Tinga - Blev även jag tårögd och lycklig när jag läste ditt senaste inlägg! Underbart att det går så stadigt framåt!

nenne - Skräp med läkaren, håller med de andra om att du borde få ställa dig i ivf-kö direkt (fast iofs, kön i ditt landststing kanske går inom vårdgarantin?)! Tycker även jag att ung-argumentet är så ihåligt och inte borde få användas!

frejis - Härligt med kaninpromenad! Vädret är ju fantastiskt just nu så man får passa på! Håller tummarna för att äggplocket går bra och gillar din inställning.

lappis - Är ibland så avundsjuk på dig , just nu är ett sånt tillfälle - jag älskar skaldjur och sambon kan inte ens se på dem...

BS - Jag skulle vänta med att släppa ut katten. 2 veckor rekommenderar man för att katten ska ha lärt sig var som är hemma. Vore ju inte kul om den sprang bort direkt!

liten - Hör av dig om du vill ha tips på alternativ till vete och mjölkprodukter. Såg dock att du inte får äta havre heller, vilket ju gör saken lite besvärligare (jag använder mycket havregrädde).

Hej Kängu!

Var det träff planerat till den 8e? Hela nästa helg är väldigt uppbokad, men det vore såklart jättekul att se er, så kanske kan vi också komma.
    Kram!

• Lapinette

8:e är det trådträff - vilka kommer?

- Lapinette
    - Piggelin
    - Frejis

• Zozo

Jamen snälla nan - de flesta ostarna ÄR ju pastöriserade. jag fick en jättelista pa vad nagon ansag man inte skulle äta när man var gravid - den gick rakt i papperskorgen. Halla koll vill jag gärna - bli fixerad - näe tack!

• _koko_

Åsså hann ni skriva TVÅ SIDOR medan jag filade på mitt inlägg...

Svar på tråden Barnkarusellen 2