• GME76   080802

Karlstadbrudar!!

Hoppas ni gillar den nya lokalen !!

• Svar på tråden Karlstadbrudar!!
  • eveluscious

Vart ska ni fixa ert hår tjejer? Har börjat klippa mig på Nova på Järnvägsgatan men vet inte hur de är med frisyrer...

• Mirri

Sockerbollen: Mums, bullar! Kan du inte baka några åt mig med?

GME: Fy tusan vad jobbigt med vattkoppor! Stackar liten. Hoppas de ger sig snart. Det är ju som de säger att det är bättre att få det när man är liten men stackars föräldrar

Jag funderar på det där med hår och make. Hur svårt kan det va!? Jag kräver inget avancerat. Skulle inte n kompis kunna fixa? Är det någon som inte kommer anlita proffs?

• Fiafis
    Mirri skrev 2008-05-26 14:17:08 följande:
    Jag funderar på det där med hår och make. Hur svårt kan det va!? Jag kräver inget avancerat. Skulle inte n kompis kunna fixa? Är det någon som inte kommer anlita proffs?
    Jag funderar oxå fram å tillbaka. Väljer mellan en "riktig" frisör och en kompis. Vet inte hur jag ska göra. Det är ju en dag i ens liv man vill va riktigt nöjd. Sen har kanske frisören produkter som gör att det håller bättre å så. Så inte lockarna eller vad det nu kan va försvinner försvinner efter nån timme liksom... Vi ska ju ändå hålla igång hela natten lång. Vad skulle ni gjort? *velar*
  • Vi2alltid

Vad tur jag har, att min m2b:s syster är frisör :D :D :D

• Nightingale

Fiafis: Jag valde oxå mellan en kompis och en riktig frisör, har kommit fram till att det är värt att en dag i sitt liv bekosta en frisör. Mina lockar skulle aldrig hålla om jag gjorde frisyren själv och jag vill vara vacker HELA natten!

• Mirri

Fiafis: nej, precis. Men man sparar ju så mycket pengar... Nog mycket spray så borde ju lockarna hålla, eller?
    Jag är ju aldrig hos frisör så jag vet liksom inte hur det funkar... Sist jag använde hårspray var någon gång i mellanstadiet.

Vi2alltid: Lyllos dig som har frisör i närheten sådär! *avundssjuk*

Pratade med min lillebror igår, han som ska göra brudkronan. Han funderade på lite ändringar och undrade hur man sätter fast kronan liksom. Jag förklarade att man använder hårnålar och då fick han genast en million idéer om hur man skulle kunna göra hårnålar med löv på i silver som man fäster kronan men men också som man sätter i håret så det ser ut som om det trillar löv från kronan... Jag är såååå nyfiken på hur den blir tillslut!

• Pearldrop

eveluscious jag komme råka förbi borgviks kyrkan hela sommaren, eftersom jag jobbar i hemtjänsten som innefattar borgvik ;) så jag kommer vara helsugen konstant!!

Synd att inte den vid long är fräschare, jag har bilder därifrån och det är.. ja,, synd :(

• sockerbollen

eveluscoius: min kusin är frisör så jag har tur att hon följer med mig var vi än gifter oss. Och hon jobbar på Nova (vilket ev. gör att jag är ngt subjektiv i min bedömning) och jag tycker att hon är superduktig på uppsättningar. Hon heter Åsa och jag vet att även hennes kollegor är duktiga frisörer. Du kan ju alltid fråga och kolla av svaret och om du tycker du får den respons du önskar?

mirri och nujädrar: finns det ngt mer underbart mellis än nybakade bullar och mjölk? Mums!

• eveluscious

Åsa är det jag klipper mig hos Bara varit där en gång men har aldrig varit så nöjd förut! Superduktig och lyhörd! Kommer absolut fråga om hon finns tillgänglig när det blir dags! Även sambon va där och klippte sig hos henne häromdagen!

sockerbollen skrev 2008-05-26 23:35:55 följande:
    eveluscoius: min kusin är frisör så jag har tur att hon följer med mig var vi än gifter oss. Och hon jobbar på Nova (vilket ev. gör att jag är ngt subjektiv i min bedömning) och jag tycker att hon är superduktig på uppsättningar. Hon heter Åsa och jag vet att även hennes kollegor är duktiga frisörer. Du kan ju alltid fråga och kolla av svaret och om du tycker du får den respons du önskar?mirri och nujädrar: finns det ngt mer underbart mellis än nybakade bullar och mjölk? Mums!
Svar på tråden Karlstadbrudar!!