• GME76   080802

Karlstadbrudar!!

Hoppas ni gillar den nya lokalen !!

• Svar på tråden Karlstadbrudar!!
  • Nightingale

Hej hej! Vår OSA har oxå gått ut igår, 3 par har inte svarat, de är jag lite besviken på. 1 person är ursäktad, då han pluggar till läkare och har en 30 poängs-tenta denna vecka. Honom ska vi ringa till imorrn!

Rätt ok ändå! 2 st har tackat nej.

• GME76   080802

Sånt är ju trist. Synd att en del inte förstår vad osa menas.

• Vi2alltid

ja det är tråkigt faktiskt...

men men... snart vet vi vilka som kommer! då börjar det dra igång på allvar!!!

• Nightingale

Ja, man vill ju ha svart på vitt om de kommer eller inte!!

• Pearldrop

tjoho :P

jag lever! men fullt upp nu, jobbar in pengar till bröllopet ;)
    och allt är nytt nytt nytt och jag har tusen namn och uppgifter i huvet så de finns inte plats för bröllop :)

hur har ni det? :D

• Pearldrop

Och just det ja, vad oartigt av mig att inte tacka förgratulationerna till min "examen".. tack så mycket :D

• GME76   080802

Jo, mkt nu . Tycker jag inte hinner nånting längre. Puh.

• Snitte- 5/7-2008

Hej tjejer!

ollesmamma: roligt att läsa om din hippa!

Mirri: hihi kaaaan bli lite tight att hinna byta ut brudgummen, du får nog allt stå ut *fniss*

Idag har jag varit på spadag i grythyttan... spabehandling, stavgång, stressföreläsning, thai chi och Qui gong eller hur allt nu stavas... god mat och bara relax lixom... UNDERBART

• Hoppfull2008

Lilla fröken fräken: Nu har jag fått mer info via mail från Ölme Präst¨gård och inser att det inte va så bra pris ändå. Det tillkommer en hel del. 6000kr för hyra, 2000 kr för att de gör en enkel dukning, skåla i champagne 3640kr, billigaste vinet 240kr/flaska, kaffe med avec 3400kr?.mm mm. Så det blir kanske inte det ändå. Har också mest vart inne på att fixa allt själv. Vi brukar alltid åka över till Tyskland på sommaren och göra alkoholinköp så det är givet. Det sparar man massor på förstås. Strandgården låter som ett billiugare alternativ. Har du varit där och tittat så du vet om det är fint?
    Jag har varit och kollat på:
    -Apertin
    -Stora kils hembygdsgård
    -Dömle herrgård
    -Fryksta vandrarhem
    -Sundsta gård (Karlstad)
    Sen har jag mailat Glava gästgård som ser väldigt fint ut på bilderna. Där har de också både hotell och vandrarhem på samma ställe så folk kan sova över till mycket billigt pris. Jag gillar tanken på att folk sover kvar så de inte behöver tänka på transport mitt i natten. Då kan man också va lite mer flexibel med vart i värmland man lägger det eftersom folk inte behöver ta dyr taxi hem och så. Sen kan man ha en mysig brunch dagen efter med de som stannar kvar och öppna bröllopspresenter.
    Vill du ha ditt bröllop i just Kristinehamn? Är du därifrån? Jag är själv från Karlstad, men bor sen många år i Stockholm.

Lilla Fröken Fräken skrev 2008-06-02 19:37:32 följande:

Ja, de priser som finns på hemsidan är de som jag har fått bekräftat från dem att det gäller... De ska exempelvis ha 6000 kr för lokalen och servering och på detta tillkommer maten, tror att det kostade från 300 kr/person i menypriser. På Strandgården kostade en meny från 249 kr/person och då ingick lokal och servering, så det kostade alltås inget mer än menypriserna. Dock så är vi inne på att själva fixa mat alternativt catering för då har man ju möjligheten att köpa egen alkohol (fr ex.vis tyskland) och bjuda på. Om man låter Ölme eller Strandgården fixa maten så måstem na även köpa alkoholen via dem. Det kan bli dyrt, det vet ju alla som någon gång köpr en flaska vin på krogen...hmmm...Vad har du mer tittat på för lokaler? Vill gärna ha tips, känner mig i nuläget insnöad på endera Strandgården (som man kan hyra och ha egen mat om man vill) eller ev Norrgården!
  • Hoppfull2008

Jag räknade på vad det skulle kosta på Ölme Prästgård för maxantalet gäster (56st) och att alla dricker alkohol (vilket oftast inte är fallet). Kom till en slutsumma på ca 60000kr. Det är ju ganska dyrt faktiskt....
    Sen måste festen vara slut 01.00 vilket jag tycker är lite tidigt.

Svar på tråden Karlstadbrudar!!