• GME76   080802

Karlstadbrudar!!

Hoppas ni gillar den nya lokalen !!

• Svar på tråden Karlstadbrudar!!
  • eveluscious

Någon här som klippt sig eller fixat håret hos någon av tjejerna på Ekolea i Mitt i city? De har bruduppsättning+smink från ca.1600:-... www.naturlighudvard.se/ Hyffsat billigt.

Aqua har brudklädsel från 1500:-. Vad ingår i brudklädsel?

• Lilla Fröken Fräken

Hoppfull: Ja, kyrka är bokad i kr-hamn, är därifrån men bor sedan nästan 10 år i göteborg. Har ännu inte kollat på Strandgården, planen är att göra det under någon av kommande helger. Glava såg ju jättefint ut på bilderna!! Jag kan faktiskt tänka mig att ha festen en bit ifrån kyrkan (=kr-hamn) men då är det ju himla bra om det finns möjligheter att sova över, en stor del av gästerna bor nämligen i krhamn.

Hur verkar de andra ställena som du kollat in? Ju mer vi tänker på det så får det nog bli mest "egenfix" på festen. Lägger hellre pengarna på att kunna bjuda lite fler gäster och lite mer pengar på en ev bröllopsresa...

• Snitte- 5/7-2008

eve: i brudklädsel brukar det ingå frisyr och möjlighet att klä sig på salongen och få lite extra hjälp om man behlöver det med klänningen och så... smink brukar man få lägga till extra för..

• eveluscious

Då är ju 1600 för hår + smink helt Ok! Ska höra vad de tar på Nova också... Ingen som vet en duktig sminkös som kan komma till salongen? Tror ni det blir problem med frisör på midsommar? :-S

Snitte- 5/7-2008 skrev 2008-06-03 22:35:21 följande:

eve: i brudklädsel brukar det ingå frisyr och möjlighet att klä sig på salongen och få lite extra hjälp om man behlöver det med klänningen och så... smink brukar man få lägga till extra för..
  • Snitte- 5/7-2008

eve: kan bli tight men man måste ju prova.. absolut 1600 för både och är väldigt bra!!! annars kan man ju få betala nära 500 för bara sminket..

• eveluscious

Ja höll på att sätta vattnet i halsen av Suzie Picants priser :-O Och Cherie tog från 2000:- för sin brudklädsel...dyrast hittils!

Snitte- 5/7-2008 skrev 2008-06-03 23:26:56 följande:

eve: kan bli tight men man måste ju prova.. absolut 1600 för både och är väldigt bra!!! annars kan man ju få betala nära 500 för bara sminket..
  • GME76   080802

Ja det är hyfsat dyrt att göra brudpyssel på salong. Jisses.

Kanske inte ska nämna det men idag fick jag veta att jag får hår+smink i bröllopspresent av min supersnälla frisörkompis .

• Mirri

Oj vad ni skriver tjejer! Jag får ju bläddra tillbaka tre sidor för att ens hitta mitt senaste inlägg! Kul att det händer saer

ollesmamma: Hihi, verkar som du hade det roligt i fredags. Såg dig ju i din vackra utstyrsel men missade allsången. Vi satt några tjejer från kören där på uteserveringen så vi hade ju kunnat stöttat dig lite

Vi2alltid och GME: Bra utdelning på osa! Det var ju inte många kvar som ni inte vet Nice

Snitte: Gud så underbart med spa dag!! Vad skönt för sig

Alla verkar ha ganska fullt upp. Jag satt och räknade ihop hur mycket övertid jag jobbat och insåg att det blev närmare två veckor. Yikes!! Det är problemet med flex tid men nu måste jag börja vara ledig så plötsligt har jag ganska mycket tid över Saker har börjat rulla lite snabbare här o¨ckså. M2b har tagit bollen och ringt och bokat träff med vår caterare i lokalen för att hon ska se vad som finns och vi ska diskutera menyn. Han har också ringt och bokat träff med vår dj för att vi ska kunna snacka om musik, upplägg och utrustning mm. Känns bra

• eveluscious

*morr* Jag kom imorse på att mina kusiners kusiner är frisörer. Visserligen unga, rätt så nyutexaminerade tjejer men kanske ska höra med dem...? Men frågan är om en 21årig tjej vill jobba midsommar? :-S

GME76 080802 skrev 2008-06-03 23:54:52 följande:

Ja det är hyfsat dyrt att göra brudpyssel på salong. Jisses.Kanske inte ska nämna det men idag fick jag veta att jag får hår+smink i bröllopspresent av min supersnälla frisörkompis .
  • Hoppfull2008

Lilla fröken fräken:
    Helvets skit rent ut sagt! Jag hade suttit och skrivit värsta långa inlägget med detaljer om alla ställen jag kollat på och så lyckades jag ta bort allt! Nu orkar jag inte skriva om allt, men jag försöker skriva litegrann ändå.

-Apertin, fint hus och fin trädgård där man kan vigas om man vill. Jag vill gifta mig borgligt. Det va dukat för bröllop när jag va där och det va jättefint. Det finns källare med dansgolv och bar. Vet ej pris men det är säkerligen i stil med Ölme och dessutom väldigt uppbokat.

-Stora kils hembygdsgård, mysigt med flera gamla fina byggnader som ger bra stämning. Utedansbana och utsikt över Fryken och åkrar och ängar. 3300kr för en hel helg om man vill att de ska sköta all städning och det vill man ju! Fryksta vandrarhem ligger dessutom bara någon km bort där gästerna kan bo billigt.

-Dömle herrgård, fin gård på landet vid en liten sjö. Folk kan bo kvar vilket är ett plus. Det är dock ganska dyrt och dessutom är första lediga lördag 24/10.

-Fryksta vandrarhem, ligger visserligen jättefint vid frykens strand, men lokalen är för ruffig och enkel för min smak. Funkar perfekt för övernattning dock!

-Sundsta gård (Karlstad), jättebra lokal som har scen om man ska ha liveband eller andra uppträdanden. Får plats med 120 pers och det kostar 3000 kr för en hel helg. 2000kr till om man vill slippa städning. Tyvärr är lokalen väldigt poppis så den är fullbokad förutom 8/11.

- Värdshuset Alstern, fin gammal byggnad med panoramautsikt över en fin lite sjö. Plats för ca 100 per i fin matsal och flera rum för folk att hänga i under kvällen. Vet inte vad de har för priser ännu, men de ha lediga lördagar kvar.

Sen vill jag tipsa om den här sidan om du inte hittat den själv. Finns massor av lokaler i hela värmland!

www.hembygd.se/index.asp

Svar på tråden Karlstadbrudar!!