• GME76   080802

Karlstadbrudar!!

Hoppas ni gillar den nya lokalen !!

• Svar på tråden Karlstadbrudar!!
  • Mirri

Eve: Förresten, jag kom på, Acksjöns kapell ligger ju i mariebergsskogen, det är ju ganska fint. Dömle Herrgård har också både kyrka, blomsterängar och vatten.

• Therii

i borgvik i grums kommun finns många fina platser och en fin kyrka nära.

• eveluscious

Acksjöns kapell har vi kollat på...så mysigt... Vi får ta en funderare!

Och borgviks kyrka är redan bokad till midsommarafton

• Snitte- 5/7-2008

idag ringde jag och dubbelkollade mina bord, ska hyra 10 runda,,, eah då har han bara 8, fick inte tag på fler,.. nämen ring och berätta det då ditt plägg! *suck* men det ordnade sig iallafall, jag hyr de 8 borden och lånar ihop två andra från kyrkan

• ollesmamma

evelus... vi har Tereskök som catering till vårt bröllop...o e hettills super nöjda, hon har varit jätte hjälpsam o kommit med massor av förslag... trots att vi behöver en massa special mat pga veganer, muslimer, alergiker

• eveluscious

Ja att HON ringde upp MIG för att samtala gillar vi Superproffsig och snabb i kommunikationen. Hon fattade direkt vad jag menade och kom med ett jättebra förslag!
    Har ni valt en buffé eller trerätters? Har fastnat för buffémeny 1 och 3 med lite modifikation...

ollesmamma skrev 2008-06-15 21:05:27 följande:
    evelus... vi har Tereskök som catering till vårt bröllop...o e hettills super nöjda, hon har varit jätte hjälpsam o kommit med massor av förslag... trots att vi behöver en massa special mat pga veganer, muslimer, alergiker
  • ollesmamma

vi har valt 3 rätters.... vår lokal passade inte riktigt för att folk ska knalla omkring... så de fick bli trerätters även om jag tycker buffe e lite mysigt... men men...
    va gäller platser i värmland så skulle jag kolla upp hembygdsgårdar o liknande...de flesta ligger väldigt fint o regnar det har många en stor samlingslokal som man kan ha vigseln i om det krisar
    annars e mitt tips oxå mariebergsskogen eller dömle
    upperudslogen utanför molkom e oxå jättemysig..där ligger en gammal träkyrka i närheten...kompisar till mig gifte sig där förra sommaren supermysigt

• eveluscious

Ok först trodde jag bara hon erbjöd buffér. Vad får ni för kuvertpris på trerätters? Om du vill kanske du kan inboxa menyn?

har hittat en till lokal nu, Grums hembygdsgård som ligger idylliskt, skog på ena sidan, äng på den andra och utsikt över sjön Har även mailat med fotografen och vad det e DYRT!

• Pearldrop

eveluscious

Grums hembygdsgård? hmm,aldrig tänkt på vart den ligger... liljedals däremot.. men den är ganska liten inomhus....

• Pearldrop

Jag och mb2 pratade litegrand igår.. om vi skulle anordna bröllops på qarvikafestivalen, en liten snabb vigsel på scen till något av de band vi vill se.. om det är möjligt, det vore kul.. men då kommer ju inga av våra släktingar/vänner vara där.. j oen del vänner såkalrt, men inte alla utvalda..

men det var en romantisk idé tyckte vi :)
    men jag tror inte det händer... det är ju knappa två veckor kvar...

Svar på tråden Karlstadbrudar!!