Karlstadbrudar!!
Hoppas ni gillar den nya lokalen !!
Hoppas ni gillar den nya lokalen !!
Anki82: Välkommen hit! Jag bor i Karlstad men gifter mig inte här så jag kan inte berätta om min lokal men kan kanske tipsa om något beroende på vilken typ av lokal ni tänkt er. Är det herrgårdsvarianten, enkelt, restaurang?
Vi2alltid: Vad är det för tyg du är ute efter? Sidencarlsson och Simbra i stockholm kan ju båda skicka med posten om jag minns rätt.
Mamasnest: Underbart! Då får du ju dina konvaljer!
Snitte och brud 20080705: Hur känns det? Inte långt kvar nu... Börjar det bli pirrigt?`Ni får hojta om vi kan hjälpa er med något såhär i sista minuten
Här rullar allt på. Fortfarande två veckor till semester och jag håller på att gå i bitar av allt som ska göras som jag inte känner att jag hinner med... Jag har i alla fall tryckt framsidorna till festhäftena. Alltid något
Mirri skrev 2008-07-01 07:27:37 följande:
2000 kan inte stämma. Det är 180 mil t o r så endast bensinen skulle gå på ca 2500:- (men de kanske har etanol visserligen). Färjorna kostar runt 1000:- också har jag för mig. Och man måste akta övervikten på det man handlar så man inte åker på böter i tullen. Men det kanske är räknat per person om dom är fler som åker?
Bussen kostade 1350 för mig men dom har precis höjt så jag tror det kostar 1400 nu. Då fick jag köpa med 250kg. Har inte hunnit jämföra med systemet ännu men tippar på att jag sparat i a f 3000:-. Återkommer med rapport .
Det sköna med bussen var helt klart att jag och min kompis slapp köra bil, kunde sitta o prata o ta det lugnt och att det sköttes så smidigt av busschaufförerna. Så trots mitt totala motstånd mot bussen för några månader så har jag helt kapitulerat och kommer absolut göra om det (om ca 100 år när spriten tagit slut ).
Simbra köpte jag ifrån, fast jag åkte dit och handlade. Tycker det är alldeles för svårt att se färger och material på nätet.
Men dom var väldigt bra där.
hmm... usch jag hoppas jag ska slippa åka så långt...
ev så åker vi till göteborg, men det är ju absolut sista lösningen..
har googlat lite på nätbutiker, för om de kan skicka tygprover så kan det ju funka
GME76 080802 skrev 2008-07-01 14:01:27 följande:
Vi2alltid: Jag köpte också från simbra. Jätte bra service och så. Du kan beställa tygprover från dem om du vill slippa åka. Här är sidorna i alla fall:
www.sidencarlson.com/
www.simbrasiden.se/
Ngn här inne som gifte sig i Alsters Kyrka i lördags?
TACK!
Perfekt ju!
har redan beställt prover
Ha ha! Mer mystisk post idag. Nån har lagt ner sig och klippt ut hela min adress i tidningsbokstäver!! Vilket jobb! En Färjestadhalsduk va det i det denna gång.... Hihi!
Tack för ditt svar GME! Måste bestämma vilket sätt vi ska åka ner på...