• GME76   080802

Karlstadbrudar!!

Hoppas ni gillar den nya lokalen !!

• Svar på tråden Karlstadbrudar!!
  • brud 20080705

Hej ollesmamma!vad trevlig möhippa du hade!jag tror jag blir hippad nu till helgen?vi får se vad de kommer att hitta på det blir oerhört spännande!
    Ha det gott i solen!

• Hoppfull2008

Lilla fröken fräken: Vet inte om du fått svar redan, men Norrgården i Kristinehamn är ett hett tips! Det är jättefint där. Jag va där och kollade i helgen. Rekomenderas!

Lilla Fröken Fräken skrev 2008-06-01 21:58:43 följande:

HEJ!tittade in här för ett tag sen, har sedan dess inte haft tid med så mkt bröllopsplanerande, men nu är jag på banan igen!!Har varit inne å vänt i Värmlandstråden eftersom vi ska gifta oss i kristinehamn, men enlit väl insatta så har större delen av aktiviteten i tråden flyttats hit! Hoppas ni tar emot mig med öppna armar ändå Har nu bokat kyrka, men inte lokal. Någon som har något att säga om Strandgården i Kristinehamn? Någon som varit där? Bilder? Erfarenheter? Annars känns det svårt att hitta bra alternativ till egen lokal i kr-hamn. Ölme orästgård är ju supermysigt, men blir mmmmmmmkt dyrt (man kan tex inte ha egen alkohol...)!Andra alternativ? Hur långt måste era gäster åka mellan fest o kalas? Från kalaset o hem?
  • Lilla Fröken Fräken

Hoppfull 2008: Ja, jag har varit en massa gånger på Norrgården vid diverse olika tillställningar, och jag vet inte om jag har tröttnat lite på den lokalen kanske... Dessutom har de extremt obekväma stolar, sist jag var där orkade de flesta inte sitta ner mer än en timme innan de var tvugna att resa sig upp och gå en stund... Det är en oturlig kombination av galonsits och ibekväm stol som gör det tror jag... tyvärr... men lokalen kanske upplevs som mysig av de gäster som inte varit där innan? Kanske bara är jag som tröttnat lite... hmmm inte helt lätt...

Ska ni också gifta er i krhamn??

*nyfiken*!!

• Hoppfull2008

Lilla fröken fräken: Jasså det är lika obekväma som de är fula alltså!!! Vad roligt att du nämner dem när jag tänkt på vad fula och framförallt extremt låga de är. Då får man hyra stolar någon annan stans ifrån om det blir där vi gifter oss. Jag tyckte att salen va fin med sina stora fönster och väl tilltagna takhöjd.

Greje är den att jag vet inte när vi ska gifta oss för han har inte friat ännu. Därav mitt alias "Hoppfull2008". Jag börjar bli otålig och inser den ökade tidsbristen så jag har börjat reka i smyg. I hegen va jag runt på 7 ställen och har mailat med 2 till idag. Det blir nog värmland i alla fall med inte nödvändigtvis Kristinehamn. Jag kollar alla möjligheter.
    Du skriver att Ölme gästgård är dyrt. Har du fått ett pris på vad allt skulle kosta alltså? Jag har bara kolla några priser hos dem ännu och tyckte att det verkade va hyfsat bra priser nämligen.

• Lilla Fröken Fräken

Ja, de priser som finns på hemsidan är de som jag har fått bekräftat från dem att det gäller... De ska exempelvis ha 6000 kr för lokalen och servering och på detta tillkommer maten, tror att det kostade från 300 kr/person i menypriser. På Strandgården kostade en meny från 249 kr/person och då ingick lokal och servering, så det kostade alltås inget mer än menypriserna.
    Dock så är vi inne på att själva fixa mat alternativt catering för då har man ju möjligheten att köpa egen alkohol (fr ex.vis tyskland) och bjuda på. Om man låter Ölme eller Strandgården fixa maten så måstem na även köpa alkoholen via dem. Det kan bli dyrt, det vet ju alla som någon gång köpr en flaska vin på krogen...hmmm...

Vad har du mer tittat på för lokaler? Vill gärna ha tips, känner mig i nuläget insnöad på endera Strandgården (som man kan hyra och ha egen mat om man vill) eller ev Norrgården!

• GME76   080802

Va kul du måste haft, Ollesmamma .

• GME76   080802

Nu har vårt osa gått ut och 52 av 56 har tackat ja, en kommer inte (en tjejkompis kommer utan sambo då de nyss separerat) och 3 har inte svarat än. Känns som en rätt schysst utdelning .

• Vi2alltid

vårt OSA har oxå gått ut, och det är fortfarande några som inte har svarat "hur svårt kan det vara??"
    men hittills har 58 av 65 tackat ja :)

• Vi2alltid

men det har varit lite körigt, för ca 30 av alla inbjudna har sett sig som "självklara och behöver ju inte ringa och anmäla sig"
    så vi har fått jaga lite :P

Svar på tråden Karlstadbrudar!!