• jennyfer

Pyssel inför bröllopet

Jag vill ha idéer på saker man kan göra till bröllopet som egna rispåsar, ljuslyktor av barnmatsburkar, fina placeringskort etc.

Alltså saker som man kan förbereda redan ett par månader innan bröllopet för att hålla fixarandan igång. Jag är ute efter handfasta beskrivningar och tips.

Det finns flera trådar där det förekommer tips men här kan vi samla dem på ett ställe.

• Svar på tråden Pyssel inför bröllopet
  • ingenjörsbruden
    Lina_K skrev 2008-05-08 08:58:17 följande:
    Brända, bruna mandlar finns överallt... De här är dragerade med ett kritvitt skal och är supergoda OCH vackra!
    ....bara en tanke...kan man inte doppa de bruna mandlarna i vit choklad?! Borde osså bli gottigt!!
  • BlivandeFruJohansson

Det är massor av fönster & kan inte ha många ljus tända. Kommer bli väldigt varmt i lokalen iallafall Men funderar på om man kanske ska ha lite tyg för föntrena ändå, hindrar ju lite sol att komma in..
    Tack för tipset!

• becky79
    Lina_K skrev 2008-05-11 18:44:46 följande:
    Kika i mitt bildgalleri så ser ni hur mina ljus blev.
    jätte snygga ljus
  • BlivandeFruJohansson

Tråden låg väldigt långt bak

• 20080614

Åh! Vilken rolig tråd, här vill jag också vara med om det går bra!

• Lövings

Ja det är klart=)
    Häng med och ge gärna några tips på pyssel du också=)

• BlivandeFruJohansson

Nån som kan tipsa oss hur vi ska sätta ihop våra häften? De ska vara A4 som är liggande.. Har ingen nitapparat Har en del silvertråd som är tänkt istället, men hur??
    Gärna nån bild, svårt att se hur saker blir annars

• Lövings

Kan du inte binda dom bara. det ska vi göra..
    ska se om jag hittar någon bild..
    Väldigt lätt dessutom

• Anettan73

Kul kul tråd...

Jag har med gjort monogram på mina ljus.. lättare än vad man tror.

Festhäftena har jag med gjort. Jag sydde ihop mina med 1 stooortstygn. Lade det i mitten på en tjock bröllopstidning så skrynklar inte pappret sig.

Favors har jag med gjort eller jag har gjort en test.
    Köpte tictacs i Tyskland har lagt fint mönsterstansat papper runt m band runt på kortsidan med en rosett och sen skrivit namn. Pappret är kraftigt nästan som en tapet köp på Gallerix.

Bilder finns i galleriet...

• Anettan73

Oj... Jag öppnade tidningen och lade veck i veck...

Svar på tråden Pyssel inför bröllopet