• jennyfer

Pyssel inför bröllopet

Jag vill ha idéer på saker man kan göra till bröllopet som egna rispåsar, ljuslyktor av barnmatsburkar, fina placeringskort etc.

Alltså saker som man kan förbereda redan ett par månader innan bröllopet för att hålla fixarandan igång. Jag är ute efter handfasta beskrivningar och tips.

Det finns flera trådar där det förekommer tips men här kan vi samla dem på ett ställe.

• Svar på tråden Pyssel inför bröllopet
  • ingenjörsbruden

O så mkt skojígheter ni har pysslat ihop!!

Jag har tänkt köpa tyll att göra rispåsar i......räknar med minst 1,5-2 per person då säkert några vill spara sina

• 081110 1

Såg ett fiffigt tips om personliga små påsar till AFTER EIGHT mint! Kanske fint att lägga vid varje kaffekopp.

• bruden08

vart såg du det?

Husmusens skrev 2008-04-13 23:12:17 följande:
    Såg ett fiffigt tips om personliga små påsar till AFTER EIGHT mint! Kanske fint att lägga vid varje kaffekopp.
  • Lövings

Hur syr ni servetter?

AJFC skrev 2008-04-04 10:45:04 följande:
    vi gjuter gips hjärtan för att ha som borddekration. syr servetter.pyssla med fest/vigsel program
  • halo08

Jag sitter med placeringskorten, där jag skriver ett "passande" citat till alla gästerna, ex min fars: -"Säga vad man vill om min fru men tur i kärlek har hon"
    Till barnen (dom är rätt stora) har jag Nalle puh citat bla:
    -Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte.
    (underbar tycker jag)

• AJFC

jag har köpt vitt boumolls tyg sen klipper jag tyget i den storlek jag vill ha+ sömsmån på 2 cm, fållar & syr med raksöm.
    jag har sytt våra i 40*40 cm rätt lagom.

lycka till

• tjejmaffian

Husmusen; Hittar du det där med egna personliga påsar t after eighten så hojta till, lät spännande!

• Lövings

Sitter här och tänker på allt jag ska göra inför bröllopet.
    Fjärilsdekoration
    Kärlekste
    Toalettkorger
    Tepåsar
    Tändsticksaskar
    Favor
    Alla trycksaker
    Sockerbitar m hjärtan på
    Gipshjärtan som dekoration
    Vinetiketter
    Etiketter till såpbubblor och andra massa saker
    Egna tvålar