• jennyfer

Pyssel inför bröllopet

Jag vill ha idéer på saker man kan göra till bröllopet som egna rispåsar, ljuslyktor av barnmatsburkar, fina placeringskort etc.

Alltså saker som man kan förbereda redan ett par månader innan bröllopet för att hålla fixarandan igång. Jag är ute efter handfasta beskrivningar och tips.

Det finns flera trådar där det förekommer tips men här kan vi samla dem på ett ställe.

• Svar på tråden Pyssel inför bröllopet
  • DanKat

Lövings: Jag har lagt ut en bild i mitt galleri nu. Men den enda cernitlera jag hade var röd och jag har inte spraymålat dom än, så det ser inte riktigt ut som det ska Har även tänkt göra lite annorlunda fästen, i stället för ringen som nu är i lera, som jag fäst ståltråden i, ska jag testa göra en liten ring av ståltråden, så bara själva bokstaven är i lera och allt som har med fästet att göra är av ståltråd.

• Lövings

åhh va fina. Bra idé. Jag kanske snor den om jg får=)

• DanKat

Självklart! Annars hade jag inte avslöjat det Känns som en ovanlig grej ändå, har inte hört nån annan som har haft nåt liknande. Och så får jag ju pyssla massor!!

• Bluebride

ja, det tror jag. De vet i alla fall att jag alltid har hållt på att pyssla och många har fått saker som jag har gjort, målat eller så.

girl in love skrev 2008-04-22 05:47:34 följande:

Hur många av era gäster tror ni märker av erat pyssel?
  • Lina_K

Till placeringskort ska jag vika små fyrkantiga askar. Jag ska använda samma papper till dom som ni ser inuti inbjudan. I askarna ska kanderade madlar ligga och på ovansidan fästs en namnbricka präglad i metall.

• Lövings

va fina de. Vi ska också göra askar med godis i som bordsplacering=)

• Anna19juli-08

Liten fråga: Var köper man kanderade mandlar? Jag ska oxå ha askar men har inte hittat något bra innehåll.

• Lina_K

JAG VET INTE!

Förlåt, ska inte skrika men jag letar högt och lågt efter dessa j-a mandlar...

Jag vill också veta.

• jeslin

Anna19juli-08 skrev 2008-04-25 17:59:40 följande:

Liten fråga: Var köper man kanderade mandlar? Jag ska oxå ha askar men har inte hittat något bra innehåll.
    Jag hittar inga askar var hittar ni det?
Svar på tråden Pyssel inför bröllopet