• jennyfer

Pyssel inför bröllopet

Jag vill ha idéer på saker man kan göra till bröllopet som egna rispåsar, ljuslyktor av barnmatsburkar, fina placeringskort etc.

Alltså saker som man kan förbereda redan ett par månader innan bröllopet för att hålla fixarandan igång. Jag är ute efter handfasta beskrivningar och tips.

Det finns flera trådar där det förekommer tips men här kan vi samla dem på ett ställe.

• Svar på tråden Pyssel inför bröllopet
  • Marsaphir Marlean

Okej, men bor du i Sthlm borde det ju HELT KLART finnas på närmare håll. :) Hehe, trodde ju du bodde här i närheten ju.

• Bluebride

kanderade mandlar= brända mandlar? i så fall finns de i en butik i nyköping, inte så väldans långt från huvudstaden

• Lina_K

Brända, bruna mandlar finns överallt... De här är dragerade med ett kritvitt skal och är supergoda OCH vackra!

• Lina_K

Tillbaka till pyssel. Jag har nu köpt blockljus och ljuskoppar och ska i helgen dekorera dem med vårt monogram.

Igårkväll satt jag och klippte ut 40 st 30-cm rundlar i tyll och färgade in kanten med grön stämpelfärg för att få snygg effekt när man knyter ihop dem med ris i.

I em ska jag till Skapa Hobby och köpa med sidenband samt se om mina beställda papper har kommit in.

Sen ska jag vidare till Sirlig för att se om de har bra lim till mina smycken som ska tillverkas.

Jag har köpt stora vackra halvborrade droppformade sötvattenspärlor som jag ska göra örhängen av. Har även köpt små pärlor och pärlsilke så jag kan knyta mitt eget armband.

• simmepimme

Lina_K - hur gör du monogrammen till ljusen? Önskar tips så jag oxå kan pyssla lite.

• BlivandeFruJohansson

Tips man kan göra till en lokal som inte är så mysig? Är inte SÅ pysslig själv, utan lite lättare vore kanon

• simmepimme

Åh, tack så mycket Lina_K. Det där blir kanon!

• Lina_K

Kika i mitt bildgalleri så ser ni hur mina ljus blev.

• Kirsto

Wow, Lina_K, de blev ju asfina! Kalas!

Svar på tråden Pyssel inför bröllopet