• jennyfer

Pyssel inför bröllopet

Jag vill ha idéer på saker man kan göra till bröllopet som egna rispåsar, ljuslyktor av barnmatsburkar, fina placeringskort etc.

Alltså saker som man kan förbereda redan ett par månader innan bröllopet för att hålla fixarandan igång. Jag är ute efter handfasta beskrivningar och tips.

Det finns flera trådar där det förekommer tips men här kan vi samla dem på ett ställe.

• Svar på tråden Pyssel inför bröllopet
  • Lina_K

Jag letar efter vita släta kanderade mandlar... De kallas kofeta på grekiska och är vanligt på grekiska bröllop. Jag tycker formen är vacker och de är väldigt goda men uppenbarligen svåra att hitta i sverige.

• Fröken Larsson
    Lina_K skrev 2008-04-27 17:31:46 följande:
    Jag letar efter vita släta kanderade mandlar... De kallas kofeta på grekiska och är vanligt på grekiska bröllop. Jag tycker formen är vacker och de är väldigt goda men uppenbarligen svåra att hitta i sverige.
    Ah, okej. Ja om det är såna här www.nicoletta.co.za/products.asp så är de väldigt vackra! Men verkar som sagt vara svåra att hitta i Sverige. :-/
  • Lina_K

Jag får kila ned i saluhallen här i Sthlm och kolla. Kanske kan de beställa åt mig...?

• Lövings

Puffar för fler pysselförslag..

• Marsaphir Marlean

Lina_K Tror jag såg sådana på Rydfors konfektyr i Mullsjö sist jag var där!

• Lina_K

Marsaphir Marlean skrev 2008-05-05 13:13:59 följande:

Lina_K Tror jag såg sådana på Rydfors konfektyr i Mullsjö sist jag var där!
    Nu har jag ringt och kollat och de har inte såna. De har däremot jättesöta pepperamintshjärtan som skulle kosta ca 160 kr för 2,5 kg (med frakt). Ska kolla på det! TACK!
  • BettyB

Jag ska ha ask-vikar-kväll på lördag! Jag, min mamma och fyra kompisar ska pyssla och göra dessa askar. Jag bjuder på vin med tilltugg. (men de får allt ta det lugnt med vinet innan vi är klara! Jag vill ju inte ha sneda askar! )

Jag har ändrat mallen lite så att asken inte blir lika hög. Vi ska ha dem som placeringskort. I ska det yligga en hjärtformad chokladpralin.

www.brudobrollop.se/gds/weddingfav.htm

• Marsaphir Marlean

Lina_K Hade jag varit dig hade jag nog åkt dit om det inte är för långt för dig för de hade dem precis bredvid de kanderade mandlarna i butiken. De var inte på deras hemsida tyvärr.

Däremot hittade jag det här (fina, va?) www.ryforskonfektyrer.com/Brollopskatalog.pdf

• Lina_K

Men vad konstigt att de säger att de inte har dem... :-0

Jag bor i Sthlm... så det är ca 35 mil Inte så nästgårds precis... Jag ska kika i saluhallen här hemma och se om jag hittar ett bra alternativ.

Svar på tråden Pyssel inför bröllopet