• jennyfer

Pyssel inför bröllopet

Jag vill ha idéer på saker man kan göra till bröllopet som egna rispåsar, ljuslyktor av barnmatsburkar, fina placeringskort etc.

Alltså saker som man kan förbereda redan ett par månader innan bröllopet för att hålla fixarandan igång. Jag är ute efter handfasta beskrivningar och tips.

Det finns flera trådar där det förekommer tips men här kan vi samla dem på ett ställe.

• Svar på tråden Pyssel inför bröllopet
  • DanKat

Jag ska göra små bokstäver i cernitlera och sätta en ring i som man kan sätta runt foten på varje glas, som såna där känna-igen-glaset-grejer som man kan köpa Ska spraymåla dom i antingen guld eller vitt tror ja. Bokstaven på varje glas ska alltså vara begynnelsebokstaven i personens namn som sitter där Ska bli jättekul att pyssla med (men väldigt tidsödande, d ä grymt pilligt!) Har testat att göra ett par bokstäver å d funkade jättebra! (dom håller otroligt bra också, jag har inte gjort nånting i cernitlera sen ja va liten men d verkar va ganska mjukt även efter att man ha bränt det i ugnen, så bokstäverna går inte sönder trots att dom är små och tunna, även om man släpper dom i golvet flera gånger, har testat det )

• lindahallman

jag gör dekorationer till ljusen själv (se bild i galleriet)

placeringskort- hjärta som man sätter på glaskanten

tyllpåsar med godis i

syr löpare till borden

stolsöverdragen ska jag sy ihop

min väska har jag faktiskt sytt jälv, bild kommer så småningom i galleriet

alla trycksaker

eventuellt toalettkorg men vi har inte bestämt oss om vi ska ha det eller inte än

• girl in love

Hur många av era gäster tror ni märker av erat pyssel?

• jennyfer

Faktiskt inte så många... Men t ex så ska palceringskort göras och då vill jag ha tips på hur man enkelt kan göra något snyggt. Ett fint papper och typsnitt med namnen uppspaltade i kolumner i en skrivare. Sedan klippa till dem och stansa ut ett hjärta räcker rätt långt.

Trots att jag startade tråden så kommer vi att ha det sparsamt med pyssel. Gillar inte när borden äver överfulla med plotter. Det blir bara rörigt. Mat, dryck, fästhäfte m.m. måste få plats. Däremot kan jag erkänna att jag har lagt ner en massa tid på rispåsarna som blev jättefina så nu ska de minsann synas! Därför tänker jag se till att de delas ut innan folk går in i kyrkan så att alla hinner fingra på de vackra skapelserna. Hehe, jag erkänner, vilken jäkla egogrej!

girl in love skrev 2008-04-22 05:47:34 följande:

• Lina_K

girl in love skrev 2008-04-22 05:47:34 följande:

Det där har jag också funderat på. Jag lägger ned massor av tid både på funderandet kring och det praktiska pysslet och det kanske inte är någon som tänker på det...

Nå, det mesta gör jag faktiskt för min egen skull, JAG tycker att det är roligt och att det blir fint. Och förhoppningsvis uppskattar några all tid man lagt ned
  • DanKat

Jag tror verkligen inte att alla kommer reagera på pysslet... men jag gör det för att jag tycker det är så roligt! (och för att inte allt ska se ut som på "alla andras" bröllop) Och mina nära vänner (och familj förstås) vet ju hur pysslig jag är, så dom lär nog fatta att jag har gjort mycke själv

• tjejmaffian

becky79; TACK! Coolt - sånna ska jag åsså göra !

• Lövings

Åhhh, de lät som en bra idé.
    Hr du inga bilder på det?

DanKat skrev 2008-04-21 22:59:23 följande:
    Jag ska göra små bokstäver i cernitlera och sätta en ring i som man kan sätta runt foten på varje glas, som såna där känna-igen-glaset-grejer som man kan köpa Ska spraymåla dom i antingen guld eller vitt tror ja. Bokstaven på varje glas ska alltså vara begynnelsebokstaven i personens namn som sitter där Ska bli jättekul att pyssla med (men väldigt tidsödande, d ä grymt pilligt!) Har testat att göra ett par bokstäver å d funkade jättebra! (dom håller otroligt bra också, jag har inte gjort nånting i cernitlera sen ja va liten men d verkar va ganska mjukt även efter att man ha bränt det i ugnen, så bokstäverna går inte sönder trots att dom är små och tunna, även om man släpper dom i golvet flera gånger, har testat det)
Svar på tråden Pyssel inför bröllopet