• jennyfer

Pyssel inför bröllopet

Jag vill ha idéer på saker man kan göra till bröllopet som egna rispåsar, ljuslyktor av barnmatsburkar, fina placeringskort etc.

Alltså saker som man kan förbereda redan ett par månader innan bröllopet för att hålla fixarandan igång. Jag är ute efter handfasta beskrivningar och tips.

Det finns flera trådar där det förekommer tips men här kan vi samla dem på ett ställe.

• Svar på tråden Pyssel inför bröllopet
  • Kirsto

fröken Larsson: Tar du ett riktigt tunt band (helst inte platt utan runt) och knyter så tajt du kan kring häftets rygg så funkar det fint. Känner du dig osäker så gör ett provex!

lillamaa: Små askar brukar funka fint att vika i tapet.

• ingenjörsbruden

Ska göra ett experiment i helgen!!!
    Har köpt små frigolithjärtan o frigolitcylindrar som jag ska klä med tyg i våra färger (rött hjärta, m.blå cylinder).
    Sen ska jag sätta fästa hjärtat på cylindern o har tänkt att namnskylten ska fästas på hjärtat eller cylindern......

Vad tror ni?!

Foto kommer om jag lyckas!

• Fröken Larsson
    Kirsto skrev 2008-05-16 08:46:27 följande:
    fröken Larsson: Tar du ett riktigt tunt band (helst inte platt utan runt) och knyter så tajt du kan kring häftets rygg så funkar det fint. Känner du dig osäker så gör ett provex!
    Tack Kirsto! Ska skriva ut hela spektaklet i helgen och pröva!
  • Anettan73

Jag har lagt in bilder på mina favors... Tictacs i fint papper o band.

• 20080614

På tal om festprogram, är det någon som har några bra tips på innehåll? Typ bordplacering, välkomstord, sånger och lite sånt är vad vi har hittills..

• hannapanna2008
    20080614 skrev 2008-05-16 14:12:01 följande:
    På tal om festprogram, är det någon som har några bra tips på innehåll? Typ bordplacering, välkomstord, sånger och lite sånt är vad vi har hittills..
    Vi ska skriva några rader om varje gäst. Bra sätt för gästerna att få vilka alla är plus att det kan vara ett sätt att starta konversationer...

Man kan ha lite gamla foton plus lite rolig info om brudparet, korsord, menyn, dikter/ordspråk.....
  • Fröken Larsson

Vi har inget komplicerat festprogram, mest tjänar det till att presentera alla gäster och ge roliga samtalsöppningar. Vi har vårt monogram + en liten välkomstdikt, presentationer, en sida med roliga citat av barn om bröllop, sex, kärlek etc och så bröllopsbingo på mittuppslaget.

• 20080614

Fröken Larsson: Vad är bröllopsbingo?

Ah, glömde säga att vi har gästpresentationer och menyn, lite info om taxinummer, gästbok mm, någon dikt och en rollista också. Lite fler foton vore nog kul faktiskt, kanske korsord också..

• Kirsto

Anettan 73: My oh my vilken söt näbbklänning!! Jag föll pladask!

I festprogrammet hade vi meny, gästpresentation, några bilder (serier och fina snirklar), en ordlista i tre delar (jämtska, ångermanländska och stockholmsslang) och sånger.

• Piggelinlover
    lillamaa skrev 2008-05-16 08:30:02 följande:
    någon som vikt askar? fungerar de att vika i tapet eller måste man klistra tapeten på ett annat papper?
    Jag har provvikt i tapet, gick jättebra, var lite svårt att få till det snyggt i hörnen, utan att det gick sönder...
    har bild i mitt galleri kolla gärna...
Svar på tråden Pyssel inför bröllopet