• jennyfer

Pyssel inför bröllopet

Jag vill ha idéer på saker man kan göra till bröllopet som egna rispåsar, ljuslyktor av barnmatsburkar, fina placeringskort etc.

Alltså saker som man kan förbereda redan ett par månader innan bröllopet för att hålla fixarandan igång. Jag är ute efter handfasta beskrivningar och tips.

Det finns flera trådar där det förekommer tips men här kan vi samla dem på ett ställe.

• Svar på tråden Pyssel inför bröllopet
  • BlivandeFruJohansson

Fattar inte hur du gjorde

• BlivandeFruJohansson

Fattar inte hur du gjorde

• Anettan73

Om du undrar hur jag gjorde???

Såhär.

öppna en tjock tidning. Lägg häftets mitt mitt i tidningen och tryck igenom med en nål som du trätt bandet igenom. Gör man på detta sätt så skynklar du inte häftet.

Jag e dålig på att förklara..

• emmalottan

hejhej,, jag knöt silverband om mina festhäften, lade snöret i mittuppslaget och knöt en rosett bak på ryggen av häftet, hmm svårt att förklara, har också bild ;)

• DanKat

Jag läste om någon som skulle sy ihop sitt häfte med symaskin. (I så fall är det bra att använda jeansnål, ha låg trådspänning och mata fram stygnen för hand.)

• BlivandeFruJohansson
    Anettan73 skrev 2008-05-15 09:43:09 följande:
    Om du undrar hur jag gjorde???Såhär.öppna en tjock tidning. Lägg häftets mitt mitt i tidningen och tryck igenom med en nål som du trätt bandet igenom. Gör man på detta sätt så skynklar du inte häftet.Jag e dålig på att förklara..
    Hade du "häftets rygg" utanför när du körde igenom nålen? Ska kanske bara knyta om som Emmalotta har gjort.. Lät lite enklare Tack för ditt tips iallafall!!
  • Anettan73

Jag hade häftetsrygg mitt i den öppna tidningen..

• 20080614

Jag har gjort precis som du Emmalotta, eller ska iaf när fler än bara provexet blir klara. Ett tunnt band runt ryggen och i mittuppslaget. Tror jag bara ska knyta ihop det utan rosett.

Hur går det för er med festprograminnehållet på tal om festprogram? Får ni ihop något bra?

• lillamaa

någon som vikt askar? fungerar de att vika i tapet eller måste man klistra tapeten på ett annat papper?

• Fröken Larsson
    20080614 skrev 2008-05-15 16:22:55 följande:
    Jag har gjort precis som du Emmalotta, eller ska iaf när fler än bara provexet blir klara. Ett tunnt band runt ryggen och i mittuppslaget. Tror jag bara ska knyta ihop det utan rosett.
    Är det någon som har ganska många sidor i sitt festprogram och har testat att knyta ihop på detta sätt? Sitter allt fast ordentligt? Jag vill göra det, men fästmannen påstår att bladen kommer halka omkring. Vore ju skönt att slippa sy!
Svar på tråden Pyssel inför bröllopet