• jennyfer

Pyssel inför bröllopet

Jag vill ha idéer på saker man kan göra till bröllopet som egna rispåsar, ljuslyktor av barnmatsburkar, fina placeringskort etc.

Alltså saker som man kan förbereda redan ett par månader innan bröllopet för att hålla fixarandan igång. Jag är ute efter handfasta beskrivningar och tips.

Det finns flera trådar där det förekommer tips men här kan vi samla dem på ett ställe.

• Svar på tråden Pyssel inför bröllopet
  • Lövings

det finns lite överallt att köpa men jag gör mina själv=)

• Fröken Larsson
    Lina_K skrev 2008-04-25 19:15:02 följande:
    JAG VET INTE! Förlåt, ska inte skrika men jag letar högt och lågt efter dessa j-a mandlar... Jag vill också veta.
    Vad är det för typ av mandlar ni letar efter? Såna med lite choklad kring och så dragerat överdrag av en viss färg, typ silver eller vitt?
  • Fröken Larsson

Fröken Larsson skrev 2008-04-25 20:22:58 följande:

Vad är det för typ av mandlar ni letar efter? Såna med lite choklad kring och så dragerat överdrag av en viss färg, typ silver eller vitt?
    Aaah, jag tänker på dragerade mandlar. Såna här: www.elvasfavors.com/romantiskt.htm Fast jag antar att det inte är det som ni letar efter. :-/
  • lindahallman

kanderade mandlar kan man köpa på välsorterade the och kaffebutiker. iaf har jag sett det där så gör ett försök

• Anna19juli-08

Lövings- Hur gör du dom själv? *nyfiken*

• Lövings

Hihi, jag menade att jag gör askarna själv, anatar att du menade mandlarna.
    Svarade på inlägget före mig.=)

Anna19juli-08 skrev 2008-04-27 10:22:49 följande:

Lövings- Hur gör du dom själv? *nyfiken*
  • Anna19juli-08

hihi läste liten för fort där Alla är så pyssliga här så man vet aldrig....

• Fröken Larsson

Såå himla svårt ska det väl inte vara att göra själv? Hittade det här, och det låter ju lätt.

"1. Kanderade mandlar: Sätt ugnen på 175 grader. Rör ihop 3 msk ljus sirap, 1 ½ msk socker och ½ tsk salt i en stekpanna. Låt blandningen koka ihop ett par minuter. Blanda ner 200g sötmandel (1 påse). Ställ in pannan i ugnen på mellersta falsen i ca 15 min ( eller häll ut mandlarna på bakpappersklädd plåt och ställ in den) Rör om med en gaffel efter halva tiden. Häll över nötterna på ett bakplåtspapper. Separera notterna från varandra med en gaffel och låt svalna."

• Fröken Larsson

Annars kanske man kan ta kontakt med denna person? Hon ska vara med på nån Trädgårdsmässa i Örebro och sälja grejer. (www.conventum.se/index0,89.htm)

Schweizer Mandel, 140 & Ute
    Tillverkning och försäljning av konfekt, kanderade mandlar, jordnötter, cashewnötter, mjuk kola och chokladdoppad färsk frukt.
    Sandra Brotschi
    0708-23 42 29
    brotschisandra@hotmail.com

• Anna19juli-08

Tack så mycket för tipsen! Så snällt av dig!

Svar på tråden Pyssel inför bröllopet