Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
jag skall leta genom m ina gamla allt om mat
o jag har skjortan på avigan idag....
Hej tjejer!
Har nu skickat hem min ersättare. Hon var helt trött i huvet och jag med efter en hel dag så jag tyckte att det var lika bra att hon gick hem så att vi kan börja på nya friska tag imorgon! Kommer vara konstigt att inte gå till detta jobbet längre...
Tunisien och Kreta, låter nice! Maken och jag har pratat om att vi ska ta en restresa till hösten, eftersom vi inte kommer att få riktig semester i år. Åka till en sandstrand och bara slappa i en hel vecka, inte lyfta ett finger.... om vi har råd bara..
Frujj: Hoppas att du mår bättre idag, inte kul med bihåleproblems!
Nides: Hoppas att ditt knä är bättre och att du slipper bli förkyld!
Carma: Pyssel, jaaa, jättegärna!! Har bara ingen tid de närmaste två veckorna... sen är jag nog i stortsett ledig! Kommer att få scrappa som "fan" denna veckan. Har två lådor som ska scrappas och tre födelsedagskort som ska göras! Två kort är på beställning och jag blir alltid så nervös, tänk om de inte gillar mitt kort! *brrrr*
Jag har varit såååååå dålig i magen i helgen och även idag... det har bara runnit rakt igenom mig. Tror faktiskt att det var maten på Toscana. Hade det varit alla glas vin i fredags så borde jag inte vara dålig i tre dagar, utan bara en. Jag kan säga att jag INTE kommer att gå till Toscana igen. Gissa vad, de serverade rå kyckling!!!! Den var bara vänd på stekbordet och heeelt rå igenom! *bläää* Tur att vi upptäckte detta så att tjejen som fick det inte åt av den, men ändå. Det är ju nått av de första man lär sig, att man ska akta sig för rå kyckling! (och denna var helt rå!!)
Hoppas ni inte somnat av mitt långa inlägg. Det kommer nog bli fler såna efter att jag bytt jobb... *rodnar*
Tezz: gillar långa inlägg
Ni kommer snart få ett megadunderlångt mail av mig.. hehe får väl se om ni orkar läsa det. Jag ska bara få tid att skriva klart det...
Ab och Linum: Man kan söka recept på Allt om mats hemsida har jag för mig... så "slipper" du leta igenom alllllllla tidingarna (fast det kanske är ett nöje i sig )
Nibla: Hoppas du får hjälp av arbetsterapeuten imorgon, hade ju samma problem förra gången, så jag vet hur läskigt det känns i händerna.. huuu.
Tezz: Tror du att du hinner med mitt kort? Annars vänder jag mig till Carma (tomt hot... )
Vi låg på stranden i Port El Kantaoui i en hel vecka. Inga utflykter, bara läsa böcker, sola, bada och äta god mat. Måste nog säga att det var den bästa stranden jag någonsin badat vid (och då har vi rest MYCKET...). Vi bodde på Vinci El Kantaoui (med frukostbuffé - hett tips eftersom det saknas riktiga affärer).
God morgon
90 minuter manikyr. Jag har Barbierosa naglar- päronbugg ungefär. Elisabetskolan är klart värt ett besök. 220 kr för 90 min behandling. De öppnar igen i augusti. www.elisabethskolan.com/
Tezz- långa inlägg. Me likie! Det är ju så himla kul att läsa om era dagar. Hoppas ni hittar en bra resa. Om ni reser september- mitten av oktober kan man oftast hitta rätt billiga charterresor. Sen kommer höstloven o då är det dyrare igen.
Jag har ju lite kontakter i branchen som brukar skicka runt rabatterade resor i september. jag skickar över till dig då
Linum- Vi skall åka till Tunisien nästa år. jag vill ju så gärna visa R mitt Tunisien även om han redan varit där.
När jar du semester?
Frujj- ser fram emot ditt mejl
Abbe: Menar du nästa års semester eller i år
Vi har semester v30-32. Eftersom vi båda har börjat på nytt jobb blev det inte längre än så tyvärr...
ungefär som jag har då. 29-31. så lång semester har jag inte haft på jättelänge. 3 veckor känns enormt skönt.
Abbe: Sitter här och funderar hur barbierosa päronbuggnaglar ser ut... Är inte päronbugg grönt?... *funderar*
hmm.. kanske det. men det fanns ett Bugg som var rosa. förvisso var omslagspappret grönt. jag trodde det var päron med det kanske är någon annan smak. Men rosa ... det är min naglar
Tror att det var hallonsmak om jag inte missminner mig.. Fast jag förstår ändå att naglarna är sommarsnygga som *piip*