• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • anne på grönkulla

Fråga till Zozo (eller nån annan med koll på fransk mjölkprodukter): jag handlar på en stor Carrefour med ett som jag uppfattar ganska franskt utbud på mjölkprodukter. Vad använder du för t ex creme fraiche och matlagningsgrädde? Vad ska jag leta efter för att ersätta såna varor med?

• viktualia

tjoho!

partyhelgen är över och jag är urtrött! Har pratat några gånger med kompisen som blev tvåbarnsmamma i fredags och hon är vid gott mod trots allt.

festerna gick bra och min födelsedag var skoj! fick en kofot av maken... *fnissar*

nu vill jag mest sova.... gaaaaaaaaaaaa

• Zozo

Anne: Crème fraîche finns pa burk precis som hemma. Brukar sta Crème fraîche épaisse pa den, finns vanlig, 15 % fett och ner till 3% fett. Beroende pa vad jag ska göra brukar jag köra en av de sistnämnda. Matlagningsgrädde finns på små tetrapack, ca 20 cl, ofta i vanlig hylla da det inte är kylvara, eller i sma plastflaskor pa 30 cl i mjölkdisken. Det star nog crème fraîche liquide pa dem och finns fran vanlig ner till 3%.

• nennesjuttioåtta

g r a t t i s vi c k a n !

• Telemarkgrrl

Grattis i efterskott, Vickan!

• Telemarkgrrl

Fick jag en kofot av min man i födelsedagspresent så skulle jag nog slå den i huvudet på honom.

• nennesjuttioåtta

om det inte ingick tillsammans med en hantverkare i andra änden.

• Telemarkgrrl

Mja, det skulle vara om det ingick en annan hantverkare än min man.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8