• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • Zozo

Hmmmm.. är just lite lätt chockad. Räknade just ut att jag står för hälften av företagets omsâttning och ca hâlften av marginalen. Vi är fem, varav tva pa halvtid; Det later ju inte riktigt vettigt. Och här sitter jag mitt dumma nöt med en lägre lön, eftersom denna nya post "inte skulle vara lönsam förrän längre fram"...

• nennesjuttioåtta

när jag ökade min försäljning från 4,5 miljoner till 9 miljoner (d vs en tredjedel av företagets omsättning) så tyckte min förra chef att det var dags att se över provisionen, d v s höja gränsen för vad jag skulle få. Inspirerande och pushande. NOT! Jag jobbar inte kvar där...

• anne på grönkulla

Vilken råtta!

Själv har jag aldrig haft ett jobb med mätbart resultat - jag funderar på om man borde prova det nån gång?

• nennesjuttioåtta

Äh, vet ite om det är mycket roligare: nu har jag ett mycket omätbart jobb, men här skratta rvi varje dag.

• Zozo

Jag hade helt omätbart jobb innan och har det EG här med. Nu är det väl inte läge att omförhandla när man snart gar pa mamamledighet..

• anne på grönkulla

Ja, mitt jobb är helt omätbart.

Synd Zozo, men att visa fram siffrorna kan väl inte vara fel? Du ska väl tillbaka så småningom - eller ska ni dra vidare när den tiden närmar sig?

• viktualia

Kompisen har fått sin son nu.... hon snittades idag, v 28 + 3... vet bara att hon var trött och att sonen mådde bra hittills.

Själv är jag PLAKAT av trötthet efter att ha tjafsat med stora elefanter...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8