• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • Zozo

Telis; jo hon hade ju länge velat ha "egna" barn men det blev aldrig sa.

• MuffinsTönt

Heej! *sticker fram toppen* Här är den förvunne muffinsen. Har endast läst inlägg men inte orkat skriva ngt.

Välkommen tillbaka, Vickan o Telis!

SJälv har jag ångest a la Hagrid. Försöker få ihop ett brev som jag ska söka jobb med landet runt. japp, LANDET RUNT. Finns inga jobb nära göteborg. Närmsta är halland. Och en massa i köpingstäderna. SUCK!!

Imorrn ska jag prova på vaxning för första gången. Är smart nog att gå till salong. Håll tummar o tår för mig!

• viktualia

Pling o plong

Skojigheter:
    - Jag är nyklippt och fin i håret! Bra frissa har jag!!!
    - Jag ska få åka på skojiga tjänsteresor *inspirerad*

Bökigheter
    - Maken och jag måste välja elbolag till vår villa....
    - Maken är rejält förkyld (=ovanligt), jag är lite småförkyld igen (=stressymptom)

• Telemarkgrrl

Halland är väl långt om man ska pendla varje dag från Göteborg?

• Zozo

Det beror pa vad man menar med langt.. och på VAR i Halland det är! Jag var uppe och jobbade i Halmstad o Göteborg och tagen fungerar ju verkligen urbra.

Förresten fick jag MER omvâlvande nyheter igar; den tredje tjejen fran vart lilla tjejgäng (jag, +45an och den här tjejen, som blev tillsammans med makens bâstis pa vart första bröllop, om niminns) är med barn! Tji!

• Telemarkgrrl

Jo men även om tågen fungerar bra så måste det ju ta minst 1-1,5 timme med tåg mellan Göteborg och Halmstad och sen ska man dessutom ta sig mellan hem och jvstn och jvstn och arbetsplats. Uppemot 3 timmars restid varje dag tycker jag är långt.

• MuffinsTönt

Nä pendla till Halland e inte så farligt. Men det är bara ett jobb som ligger där. Övriga ligger i Stockholmslän, Skåne o tom Umeå.

Jag vet att det inte finns några kemiföretag mitt i göteborg men inte jag hoppas inte behöva flytta. I värsta fall få jag göra det. Jaja, den som lever han får se.

Zozo
    Grattis till din kompis. Hur länge har dem vart tillsammans? Ni har väl inte gift er så länge... två år kanske...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8