• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • Telemarkgrrl

Till chokladfondant kan man ha jordgubbar marinerade i nån slags sprit.... mumma....

• viktualia

(rotade vidare och slängde in div länkar under tiden)

Tjälknöl - bjöd jag på förra året.... annars hade det varit givet!

Svampsoppan lät bra, men jag och filodeg är inte polare.... kanske får skärpa mig.. hm....

Chokladfondant.... hittade det här www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=681763 men hm.... det är dåligt med mogna nektariner just nu....

• Telemarkgrrl

Det behöver inte låta fantastifullt om det låter gott.

Jag gillar inte lingon men i övrigt lät alltihop gott, Vickan!

• viktualia

Squashsoppa, den där fläskfilén och chokladkolapajen kanske... hm...

nu ska jag sova! skoj med påhejning!

*kramar*

• anne på grönkulla

Hmm, orkar inte läsa alla recepten tyvärr. Men med lite på-plats-montering inrälknad så har jag sett flera exempel bara denna vecka på att kunna tarnsportera även mer komplicerad mat, men vissa förberedelser krävs såklart.

Annars har vi vart hos mormor ikväll - alltid lika najs!

• anne på grönkulla

bara 2 nätter kvar i stockholm - börjar få lite separationsångest - det är allt bra mysigt med make o familj o vänner nära! *hmm*

• Zozo

Hej alla flickoooor!

Hu - värstingstress pa jobbet just nu..

Annars är jag vâldigt glad! Min kära väninna (ensamstaende 45+) har ÄNTLIGEN fatt första mötet pa barnhem i Ryssland inplanerat i maj! Hon har väntat i fem ar! Hoppas att det gar vägen nu! (Hon pratar själv ryska och är ok med att ta hand om ett lite äldre barn ocksa)

• Telemarkgrrl

Cool väninna, Zozo! Hoppas att det går vägen!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8