• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • FruT 080808
    Eksjöbrud08 skrev 2008-05-14 20:27:31 följande:
    Jättefin klänning majamyra, men inte lätt att se nertill som de andra säger.Har idag varit hos sömerskan med min klänning som kom i fredags!!! Nu svävar jag fram som på små moln. Utan att hon gjorde någon ändring av klänningen så är den bara helt perfekt!!!! Hon föreslog bara att jag skulle ta av mig underkjolen som jag också fått från Kina (med ringar i)och istället fich jag ta på mig en som hon hade. Helt plötsligt satt klänningen perfekt. Den andra kjolen tryckte upp klänningen och gjorde den pösig över magen så det såg ut som om jag hade en jättestor mage och det gick inte att dra in det mer i snörningen i ryggen (den var redan ihopsnörad så mycket det går). Med den andra underkjolen faller tyget snyggare och magen blir platt (relativt i alla fall ) att det blir inte heller helt i hopsnörat i livet heller. Sömerskan sa att det bara är översta delen av livet som måste snöras hårt, sedan sitter klänningen uppe av sig själv. Nertill kan det lämnas lite "slappare" och då får corsettryggen formen av ett V (och inte ett Y som det var tidigare).Ni fattar säkert inte hälften av vad jag svamlar om, men jag var bara tvungen att skriva av mig för jag är så lycklig. Är helt övertygad om att jag har världens vackraste klänning nu!!!
    Oj så underbart att det löste sig så lätt!
  • weddinggirl08

Laced back.
    FruT 080808 skrev 2008-05-15 09:51:59 följande:

Hur skriver man att man vill ha snörning bak?
  • FruT 080808
    weddinggirl08 skrev 2008-05-15 09:57:40 följande:
    Laced back.FruT 080808 skrev 2008-05-15 09:51:59 följande:
    Ok tack!
  • weddinggirl08

Fått bilder på min klänning idag!! Den ser okej ut men det är halterneck på den och det ska det ju vara med det ser så brett ut!! Lägger upp en bild så får n kolla. Tycker det ska vara smalare vid armhålan så att säga.

• FruT 080808
    weddinggirl08 skrev 2008-05-15 09:58:44 följande:
    Fått bilder på min klänning idag!! Den ser okej ut men det är halterneck på den och det ska det ju vara med det ser så brett ut!! Lägger upp en bild så får n kolla. Tycker det ska vara smalare vid armhålan så att säga.
    Håller med, ser ut att sitta lite vid armen.
    Vars har du beställt ifrån?
  • weddinggirl08

kanacca. Sen är den nog rejält åtdragen i ryggen för så smal e jag inte! Har mailat om att jag vill se baksidan för det fick jag ingen bild på! Sen vill jag att de ska ta in bredden...

• Nienna
    weddinggirl08 skrev 2008-05-15 09:58:44 följande:
    Jag tycker den är jättefin! Tycker inte det ser så brett ut, har u jämfört med originalet?
  • weddinggirl08

Honmailade mer bilder nu! Hon har klämt åt klänningen i ryggen för att den är ju typ en deci bredare än dockan det gör nog att det ser brett ut, eller vad tror ni? Lägger upp bild

• The Bumblebee

weddinggirl08 skrev 2008-05-15 10:21:33 följande:

Honmailade mer bilder nu! Hon har klämt åt klänningen i ryggen för att den är ju typ en deci bredare än dockan det gör nog att det ser brett ut, eller vad tror ni? Lägger upp bild
    Precis det jag tänkte säga - att det nog är pga av klämman i ryggen som det kanske ser lite brett ut. Supervacker klänning!!!
  • Amazonen
    weddinggirl08 skrev 2008-05-15 10:21:33 följande:
    Det tror jag! Är den så hårt spänd i ryggen så dras ju hela främre delen tillbaka. Det är nog det som gör att det ser brett ut!

:)
Svar på tråden Ny kina tråd!!