Ny kina tråd!!
Här utan linkar...
Beklagar kära moderator
Här utan linkar...
Beklagar kära moderator
Jag har set lite inlägg angående tullen.
Om den fastnar hur gör man då?
Ni som har betalat via paypal, har ni fått nåt separat kvitto?
Nu känner jag mig som om jag missat nåt.
Hur får jag hem min klänninng om den fastnar i tullen?
Oj den var snygg!
tack! är helt kär i den, men kommer nog ta en annan färg på bandet
Jättefin klänning majamyra, men inte lätt att se nertill som de andra säger.
Har idag varit hos sömerskan med min klänning som kom i fredags!!! Nu svävar jag fram som på små moln. Utan att hon gjorde någon ändring av klänningen så är den bara helt perfekt!!!!
Hon föreslog bara att jag skulle ta av mig underkjolen som jag också fått från Kina (med ringar i)och istället fich jag ta på mig en som hon hade. Helt plötsligt satt klänningen perfekt. Den andra kjolen tryckte upp klänningen och gjorde den pösig över magen så det såg ut som om jag hade en jättestor mage och det gick inte att dra in det mer i snörningen i ryggen (den var redan ihopsnörad så mycket det går). Med den andra underkjolen faller tyget snyggare och magen blir platt (relativt i alla fall ) att det blir inte heller helt i hopsnörat i livet heller. Sömerskan sa att det bara är översta delen av livet som måste snöras hårt, sedan sitter klänningen uppe av sig själv. Nertill kan det lämnas lite "slappare" och då får corsettryggen formen av ett V (och inte ett Y som det var tidigare).
Ni fattar säkert inte hälften av vad jag svamlar om, men jag var bara tvungen att skriva av mig för jag är så lycklig. Är helt övertygad om att jag har världens vackraste klänning nu!!!
Eksjöbrud
va roligt för dig så bra att det löste sig, och så snabbt också
ska du köpa underkjol nu då?
Nej! DEt bästa av allt är att jag inte behöver köpa någon ny underkjol. Sömerskan jag var hos lånar ut den kjolen som var så perfekt till min klänning. Jag behöver inte ens köpa någon ny. En kostnad mindre. Men det absolut bästa med att jag får låna den är att jag då har "något lånat" avbockat, vilket var svårt att få till då jag köpt allting nytt. Nu har jag bara något gammalt kvar, tror ni det räcker med en krona från mitt födelseår som jag har i skon? Något blått och fått ordnar min syster i form av ett strumpeband. Da,da (trumvirvel) allt bara ordnar sig så bra!!!
Åh, vad roligt att hitta den här tråden!
Jag beställde min klänning från lillsessan den 31/3 och väntar med spänning på att höra något om den.
Blir mer och mer pirrig för varje dag och speciellt nu ikväll när jag läst den här tråden - om att det är så många av er som fått era klänningar redan och att ni är så nöjda. Superkul! Och superfina är era klänningar!
Vi ska gifta oss den 28/6, så jag hoppas att min klänning snart är klar, så vi hinner med om det krävs några mindre ändringar..
Ni som beställt från lillsessan - hur lång tid tog det från beställning till leverans? För min del har det gått precis 1½ månad nu, så det borde inte vara så långt kvar.
Mvh
Victoria
Vikctoria:
Jag betalade handpenning den 29 feb. Klänning är precis i slutspurten nu - några små justeringar skulle göras Jag hoppas oxå få klänningen ASAP eftersom jag gifter mig redan den 7 juni.
Det är så kul när man få se bild på just SIN klänning och vet att den inte är långt borta.
Hur skriver man att man vill ha snörning bak?