• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • Lillsnufflan

Och "Nord och Syd"-klänningarna är ju bara så fantastiska!

• Fjosok

hmm, inte :) var ju iofs det jag sa också :)

ankellång klänning? med band i midjan?

• Fjosok

visst är dom, så jag vil att ba och brudklänningar skule se ut

men snacka om maränger

• Lillsnufflan

Något sådant. Antingen ankellång spets, vilket är det jag har fastnat för lite nu, eller en som slutar en bit under knäna. För då kan man ha lite mer vidd i kjolen utan att det blir lika mycket i vägen. Som på en typisk 50-talsklänning.

• Fjosok

50-tal är supersött, go for it :)

• Lillsnufflan
    Fjosok skrev 2008-04-24 01:47:29 följande:
    visst är dom, så jag vil att ba och brudklänningar skule se ut men snacka om maränger
    Jo, men om man skippar puffärmarna kommer man nästan undan med det. Puffärmar är ju riktigt ute. Det är nog framför allt dem gör att jag inte kan ha min gröna klänning längre (synd att jag inte har något kort i digital form, du skulle älska den).
  • Fjosok

jo, men det kommer tillbaka, annars går dom ju sprätta ...

• Lillsnufflan
    Fjosok skrev 2008-04-24 01:53:03 följande:
    50-tal är supersött, go for it :)
    Kanske skulle göra det, då löser sig mönsterproblemet. Jag har sytt några sådana klänningar och har ett par olika mönster jag skulle kunna använda. Min m2b ska ha kostym så det finns ju inget hinder för mig att ha kortare klänning.
  • Fjosok

men nu är det natt, job om 6 timmar ;)

godnatt!

• Fjosok

Förresten, puffärmar är tokute just nu, men historiskt sett är de en klassiker. Och anses av många fortfarande vackert, i sina sammanhang

iaf vad jag hör, men jag kan ha fel :)

*sova NU*

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på