• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • Lillsnufflan

Ha, ha, jag har en sån balklänning från 90-talet. Fast inget släp. Däremot har den massor av fastsydda tygrosor.

Från början ville jag ha stor vid kjol, men nu söker jag något med lite smalare kjol. Men verkligen inte sjöjungfrumodell som det finns hur många som helst av. Jag har rätt breda höfter och ser verkligen skrattretande ut i det. Helst i bomullsspets och gärna med lite ärm.

Jag hade tänkt låta min mormor sy, men jag har svårt att hitta ett bra mönster. Det är bara stora kjolar, sjöjungfrur eller tunn chiffong för hela slanten.

• Lillsnufflan

Fast jag klär inte i créme och dessutom är den väldigt ojämt gulnad. Dessutom är den världigt gul i exempelvis halsringningen vilket gör att den ser lite solkig ut. Men det är möjligt att den går att bleka, den är i alla fall i bomull. HAde varit värre med syntet.

• Fjosok

Inte jag, men då är jag ju man *s*

dock haft samma frack sen 90-talet :)

dom är som lite för docksöta dom stilarna, för lite attityd och för mycket "stå still och vara vacker".

tror det är vad som tar emot mest idag för många :)

• Lillsnufflan

Praktiskt med frack. Det blir ju inte omordernt så fort. Å andra sidan kan det vara rätt kul att frossa i färg och form.

Jag har pluggat i många år och alltså haft möjlighet att gå på en och annan studentbal. Jag måste säga att jag är rätt förtjust i min lilla balklänningssamling. Även om den gröna med puffärmar inte blir använd så ofta.

• Fjosok

kul, vad har du pluggat? Jag är student just nu (min andra examen på G) men jobbar samtidigt ... kanske ska på vårbalen iaf om jag hittar en dejt

Och just, var har du pluggat?

• Lillsnufflan

Oj. Jag har läst allt mellan himmel och jord. Jag är ett stående skämt bland mina vänner, tjejen som bara läser a-kurser. Jag har läst latin, fysik, matematik, statsvetenskap, filosofi, idéhistoria och nationalekonomi. Som sagt, det spretar lite.

Jag har läst i Uppsala, Linköping och på senare tid i Stockholm där jag de senaste åren jobbat på studentkåren.

• Fjosok

Ah,musik här ...tog musiklärarexamen 2003. Idag är det teologi som gäller :)

• Lillsnufflan

Spännande. Jag är rätt intresserad av livsåskådningsfrågor i stort och tänkte anmäla mig till en kurs i religionshistoria på nätet inför hösten. Jag bor i Katrineholm och är saftigt less på att pendla, men numera behöver man ju inte lämna sängen ens för att läsa på universitetet (laptop).

• Fjosok

läser på distans jag med samtidigt som jag jobbar med musikpedagogik och div musikerjobb.

fick du mitt mail förresten?

• Lillsnufflan

Ja, jag fick mailet. Det var trevligt att titta på, även om jag just nu är ute efter en enkel klännig. Annars är jag rätt mycket prinsessa, men jag tror inte riktigt att det passar att klampa runt i skogen i.

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på