• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • soda30
    Rosenpetunia skrev 2008-04-22 22:17:56 följande:
    - alla känslorna som tog över hela ens medvetande...
    Vilken bra förklaring måste jag bara få säga!
  • Cantaton

Skön eftermiddag. Jag skulle behöva den tiden...!

harthurs skrev 2008-04-22 22:15:42 följande:
    Jag ar vaken, men da ar jag i Canada iofs.. sa klockan ar bara 14 har :)
  • Cantaton

Tufft med fäktning. Kan inte vara alltför vanligt?

Nu har jag ju inte gift mig, men kan ändå förstå vad du menar! Finns ju andra dagar värda att minnas i livet som är alltför svåra att beskriva. Kan ju då bara tänka mig hur det är att "sammanfatta" sitt eget bröllop.

Rosenpetunia skrev 2008-04-22 22:17:56 följande:
    Jodå, klarvaken Väntar på mannen som är och hämtar äldsta sonen från fäktningsträning. Försöker samtidigt skriva ner en berättelse om vår bröllopsdag men det är så svårt. Inte svårt att skriva vad som hände, men att göra rättvisa för dagen. För alla känslorna som tog över hela ens medvetande...
  • Rosenpetunia

Det är rätt många ungdomar här i Sthlm som verkar hålla på med fäktning... fast allting är relativt, förstås
    Men det som överraskade mig mest var att det är mest tjejer. Kul!

• Cantaton

Mhm, det har jag faktiskt inte märkt av.

Kom visst av mig från denna tråd. Fastnade i jobb- & lägenhetsletande. Men det går ju inte direkt framåt...

• Rosenpetunia

Det är klart, det kanske är så att jag tycker det är rätt många som håller på eftersom jag träffar sonens kompisar - med liknande intressen. Min värld är rätt liten ändå Relativt, som sagt

Vad letar du för typ av jobb?

• Thailand 08

hej,hej..springer mellan filmen på ettan o datorn

• Cantaton

I första hand vill jag ha ett jobb som motsvarar den utbildning jag har (tar examen i början av juni). För att pröva vingarna när jag fortfarande har allt färskt. Först när jag inser att det inte finns jobb inom det kan jag tänka mig att söka annat

Dessutom är yrket svårt att definiera... vi blir kulturekonomer/projektledare/kulturproducenter etc...

Skulle hemskt gärna jobba som producent, till exempel med olika lösa projekt eller på en teater (men jag är osäker på om jag vill börja där... det skiljer 300kr i lön mellan att vara 24 år och att vara högskoleutbildad), eller med kulturproduktion generellt (under praktiken jobbade jag bl.a. med "Rhapsody in Circus"-turnén.

Funderar på kultur- & fritidsavdelningen på kommuner.

Eller i sista hand rena marknadsföringstjänster (helst inom service management/relationsmarknadsföring).

• Rosenpetunia

Klart det måste finnas jobb som bara väntar på dig därute nånstans... ge inte upp.

Låter intressant, kul med kulturproducentjobb. Och viktigt! Det satsas alldeles för lite på kultur på många håll.

Förstår dina grubblerier kring lönen. Det är knepigt det där; man vill ha just det där "drömjobbet" som man utbildat sig för men lönen motsvarar inte förväntningarna... klart utbildning och livserfarenhet ska betala sig. Ingen skoj att betala av studielån och så sitter en "färsking" med 300 kr. mindre i lön och har lika mycket i handen i slutändan... Stå på dig!

• Cantaton

Alltså, jag behöver ingen superingångslön. Då är intresset viktigare. Men inom kulturbranschen kan det diffa tiotusentals kronor beroende på om det är en teater som till stora delar lever på bidrag eller om det är ett företag som jobbar med kommersiella produktioner. Spannet är alltså rätt stort beroende på var man väljer att hamna.

Jag har levt så oerhört snålt under högskoletiden - inte tagit några studielån - så det vore skönt att få pusta ut lite och inte vrida på varenda krona HELA TIDEN

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på