• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • Fjosok

Blir bröllopssångare igen i sommar. Och sen pysslar jag med mina brudklänningar, restaurerar beggade prinsessklänningar bara på kul. Kan behövas lite inflikningar när allt blir för strömlinjeformat när det gäller bröllopsmode *s*

• Lillsnufflan

Verkade så. Allt annat funkade ju.

• Fjosok

så är det iaf, så är du på g att gifta dig snart?

• Lillsnufflan
    Fjosok skrev 2008-04-24 00:11:44 följande:
    Blir bröllopssångare igen i sommar. Och sen pysslar jag med mina brudklänningar, restaurerar beggade prinsessklänningar bara på kul. Kan behövas lite inflikningar när allt blir för strömlinjeformat när det gäller bröllopsmode *s*
    Jo, man blir ju lite trött på axelbandslösa klänningar stöpta i samma form.
  • Lillsnufflan

Jepp, den 20 september blir jag fru.

• Fjosok

Jo, praktiserade "backstage" en vecka på en bröllopsbutik några dagar 1994 och då var det minst sagt andra stilar som gällde. Kär och galen gick på Tv4 och alla ville se ut som brudarna där :)

Tiderna förändras, kanske vi snart får se både axelbandslsöa klänningar och puffmodeller leva i fred sida vid sida :)

• Lillsnufflan

Det vore inte helt fel. Jag har haft riktigt svårt att hitta en klänning som känns jag. Speciellt eftersom vi ska gifta oss ute med lite "traditionellt bondbröllop"-känsla. Funkar inte riktigt med jättekjol och jag tycker det är tråååkigt med axelbandslöst. Jag funderar faktiskt på att gifta mig i min mammas klänning från 1979, men den har tyvärr gulnat en hel del.

• Fjosok

Ja, på den tiden ville alla ha stor vid kjol, prinsessliv, puffärmar, rosett och ofta låååååååångt släp.

Inte konstigt att det blev en reaktion på det efteråt :)

Vad för stil söker du då?

• Fjosok

ah, såg nu ... jo, men gulnad kan ju vara vackrt det med. Många moderna klänningar är ju i cremé ...

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på