• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • Thailand 08
    Borde ju min stora dotter veta som jobbar i hemtjänsten! men jag e inte beviljad hjälp än så jag gör som jag vill
  • The Bumblebee

Fick leta efter en bild lääänge innan jag hittade någon som passade. Diggar min humla starkt!

• Cantaton

Ajaj, sådana situationer är inte roliga - och bör inte behöva uppstå. Tycker att du har helt rätt i din argumentation. Jag antar att hon var införstådd i det hela från början. Och betalar ni hennes klänning tycker jag inte att det är ett dugg konstigt att ni är med och bestämmer. Jag tror heller inte att du/ni skulle välja en klänning som inte passar henne.

Jag hoppas verkligen att det löser sig, att hon sansar sig när det hela får sjunka in.

lycklig78 skrev 2008-03-07 23:36:27 följande:
    Jo, så här är det...Min bästa vän stormade in i brudbutiken och talade om precis hur hon ville se ut som tärna: En beige romantisk klänning med rosor och släp.Jag tappade hakan men fick inte ur mig ett ord. Vi har grönt och vitt i´vårt färgtema.. Dessutom är min syster också tärna och vi har kommit överens om att de ska ha gröna klänningar. (En dov grönfärg). Det känns som om hon inte bryr sig om mig utan bara hur hon själv ska se ut.Nu vill jag inte göra mig ovän över en tygtrasa, men jag talade om att eftersom jag betalar hennes klänning så vill jag att den ska ingå i vad jag har tänkt, alltså grön. Ok, efter lite sura miner. Nu är hon rädd att någon som ska hyra klänning kommer att bli finare än tärnorna och jag fattar ingenting! Vad är det som är viktigt? Att jag ska gifta mig eller att hon ska va fin?Jag blir jätteledsen. Idag tog jag upp det med henne och hon vänder allt mot mig.... Hon sms:ade mig och skriver att hon gråtit för att jag anklagat henne... Vad göra?
  • Thailand 08

lycklig 78: men för jössenamn!!!! du bestämmer väl? och vad e det för en tjej som ska glänsa???

• lycklig78

Jo allt jag valt är färgen.. Hon designar sin egen klänning och vi syr upp den efter hennes mått. Jag får vibbar att hon ändå inte är nöjd..

Jag känner att jag lägger all energi på att göra henne nöjd och glad, men det känns inte rätt längre. Bröllopet handlar ju egentligen om något helt annat...

• MrsWelch

Jag haller med Thailand08(nu hoppar jag in i diskussionen oxa ), om det e nagon som ska glansa sa ar det du...Samma nar det galler att bestamma vad dina tarnor ska ha pa dig..Kom ihag att det ar DIN dag, det ska vara en ara for henne att ha blivit tillfragad att vara tarna! Kan hon inte "acceptera" dina farger etc sa kan du valja nagon annan tycker jag...Kanske jag som e lite elak men sa hade jag gjort tror jag

• jordgubbar och oboy

Tärnor har väl inte släp på sin klänning?? Ska inte deras klänningar vara enkla och klassiskt vackra för att inte stjäla uppmärksamhet ifrån bruden ( hur dom nu skall lyckas med det ) el. har jag missupptattat hela grejen?

• sokkerstruten

Ok. Tråkigt när det blir så...
    man tror att det ska bli så roligt med tärnor och man ska gör allt ihop och att det kommer bli lätt. För ja dom ska ju vilja ens bästa när det gäller en s bröllop.

Tycker nog att du ska prata med henne. Ganska mjukt. Och säga att du är glad att ha henne som tärna och det att hennes ide låter jätte fin, men kanske inte just på detta bröllopet. Med tanke på att temat är lite grönt. Många gånger när man är lite hårdare som tex."det är faktiskt jag som betalar för din klänning så du ska ha det som jag säger" så kan det lätt bli att ja dom vänder sig mot en bara för att "dom" är envetna, och inte vill ge sig!

Som tur är så har jag bara en tärna min syrra så för hoppningsvis så slipper jag bråk.. men man ska aldrig säga aldrig..

lycklig78 skrev 2008-03-07 23:36:27 följande:
    Jo, så här är det...Min bästa vän stormade in i brudbutiken och talade om precis hur hon ville se ut som tärna: En beige romantisk klänning med rosor och släp.Jag tappade hakan men fick inte ur mig ett ord. Vi har grönt och vitt i´vårt färgtema.. Dessutom är min syster också tärna och vi har kommit överens om att de ska ha gröna klänningar. (En dov grönfärg). Det känns som om hon inte bryr sig om mig utan bara hur hon själv ska se ut.Nu vill jag inte göra mig ovän över en tygtrasa, men jag talade om att eftersom jag betalar hennes klänning så vill jag att den ska ingå i vad jag har tänkt, alltså grön. Ok, efter lite sura miner. Nu är hon rädd att någon som ska hyra klänning kommer att bli finare än tärnorna och jag fattar ingenting! Vad är det som är viktigt? Att jag ska gifta mig eller att hon ska va fin?Jag blir jätteledsen. Idag tog jag upp det med henne och hon vänder allt mot mig.... Hon sms:ade mig och skriver att hon gråtit för att jag anklagat henne... Vad göra?
  • Cantaton

Oj, hela den här diskussionen glömde jag att skriva ner. Jag tänkte den, men fick visst inte ner den i skrift. Med andra ord: jag instämmer.

MrsWelch skrev 2008-03-07 23:42:37 följande:
    Jag haller med Thailand08(nu hoppar jag in i diskussionen oxa ), om det e nagon som ska glansa sa ar det du...Samma nar det galler att bestamma vad dina tarnor ska ha pa dig..Kom ihag att det ar DIN dag, det ska vara en ara for henne att ha blivit tillfragad att vara tarna! Kan hon inte "acceptera" dina farger etc sa kan du valja nagon annan tycker jag...Kanske jag som e lite elak men sa hade jag gjort tror jag
  • lycklig78

jordgubbar och oboy skrev 2008-03-07 23:42:40 följande:

Tärnor har väl inte släp på sin klänning?? Ska inte deras klänningar vara enkla och klassiskt vackra för att inte stjäla uppmärksamhet ifrån bruden ( hur dom nu skall lyckas med det ) el. har jag missupptattat hela grejen?
    Nej, jag fick en puls på 120 när hon talade om för mig att hon tänkte ha släp. Jag trodde inte heller tärnor hade det. Jag visste ju inte ens om JAG skulle ha det...

Men det handlar om några cm så det är ok..
Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på