Ok. Tråkigt när det blir så...
man tror att det ska bli så roligt med tärnor och man ska gör allt ihop och att det kommer bli lätt. För ja dom ska ju vilja ens bästa när det gäller en s bröllop.
Tycker nog att du ska prata med henne. Ganska mjukt. Och säga att du är glad att ha henne som tärna och det att hennes ide låter jätte fin, men kanske inte just på detta bröllopet. Med tanke på att temat är lite grönt. Många gånger när man är lite hårdare som tex."det är faktiskt jag som betalar för din klänning så du ska ha det som jag säger" så kan det lätt bli att ja dom vänder sig mot en bara för att "dom" är envetna, och inte vill ge sig!
Som tur är så har jag bara en tärna min syrra så för hoppningsvis så slipper jag bråk.. men man ska aldrig säga aldrig..
lycklig78 skrev 2008-03-07 23:36:27 följande:
Jo, så här är det...Min bästa vän stormade in i brudbutiken och talade om precis hur hon ville se ut som tärna: En beige romantisk klänning med rosor och släp.Jag tappade hakan men fick inte ur mig ett ord. Vi har grönt och vitt i´vårt färgtema.. Dessutom är min syster också tärna och vi har kommit överens om att de ska ha gröna klänningar. (En dov grönfärg). Det känns som om hon inte bryr sig om mig utan bara hur hon själv ska se
ut.Nu vill jag inte göra mig ovän över en tygtrasa, men jag talade om att eftersom jag betalar hennes klänning så vill jag att den ska ingå i vad jag har tänkt, alltså grön. Ok, efter lite sura miner. Nu är hon rädd att någon som ska hyra klänning kommer att bli finare än tärnorna och jag fattar ingenting! Vad är det som är viktigt? Att jag ska gifta mig eller att hon ska va fin?Jag blir jätteledsen. Idag tog jag upp det med henne och hon vänder allt mot mig.... Hon sms:ade mig och skriver att hon gråtit för att jag anklagat henne... Vad göra?