• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • fiffinurlig

Och så börjar jag tråden med att säga att jag precis druckit min första Cambridgedryck..Det gick bra, men jag kännde att det blev mycket att sätta i sig på en gång.Blandade Cappucinon med vatten och kaffe.. Så ikväll tror jag att jag delar påsen på 2 så får jag lite kvällsmat också..
    Smaken var inte den bästa jag har smakat, men det är säkerligen en vanesak. Man är ju inställd på att cappucino ska smaka som den brukar och det gör den ju inte riktigt..
    Till lunch blir det kycklingsoppa och till kvällen en kall shake med mintchoklad.

Till sist så lägger jag in mina siffror..Invägningen i morse kändes positiv eftersom jag faktiskt inte gått upp nåt under julen som jag trodde..

längd: 176 cm
    vikt: 104,5 kg

Ska mäta mig ikväll när jag har lokaliserat måttbandet

• spanska flugan

Hej,

bra att du startade en ny tråd fiffinurlig

Här är mina mått:

längd: 174 cm
    vikt: 104 kg
    BMI: 34,4

Delmål 1: komma ner till 2-siffrigt.....

har ännu inte fått min morgon shake - men jag ska gå o ta den efter jag skrivit detta.

sen är det väl bara att fortsätta klunka vatten....

ja, cappuchinon smakar ju inte exakt som en "vanlig" men jag tycker den är rätt god ändå

ha det bra!

• dragonesse

Hej!

Jag har kört Cambridge i höstas och gått ner 10 kg. Gick upp tre kg över jul som nu sakta börjar försvinna. Har tänkt köra en ren kur till men väntar en månad till. Har nämligen börjat ett nytt jobb och vill inte "sticka ut" för mycket nu i början. Dessutom ska vi till Sälen 4 dagar med jobbet första dagarna i februari. Då känns det lite knivigt att köra kur. Men direkt efter Sälen-resan ska jag köra igång igen! Blir min sista rena kur då, för jag har bara 10-12 kg kvar innan jag är nöjd. Får ta de sista den "naturliga" vägen!

Fram tills jag kör ren kur igen ska jag äta bra och motionera. Har funkat sådär med träning just nu eftersom jag har varit förkyld men nu verkar jag vara frisk så alldeles strax ska jag ge mig iväg och simma!

Hur går det för er andra?

• Pentan

Startade den 1/1-08 med "vanlig" smalmat typ Viktväktarna på 104,9
    Startar i dag 5/1-08 med renkur på 102,2 kg, för nu känner jag min menatlt redo att gå på ren kur. Är 172 cm lång.
    Vart bor ni tjejer? Jag finns i Sthlms innerstad, och handlar av Lena nere vid Hornstullstrand på söder.

Mina mål är att vara fin på min dotters dop som troligen sker i slutet av feb (bokar datum med prästen nästa vecka).
    Sedan är stora målet 80 kg för då ska vi förlova oss!!
    Sedan är bröllopsvikten runt 70-73 kg, men den ultimata drömvikten är 67 kg!!!

Hej hopp nu hoppas jag att ni hittar er styrka och håller fast vid era drömmar och inte sviker era kroppar. Jag vet för jag har gjort det så många gånger förr...

STYRKE KRAM!!!!

• fiffinurlig

Jättekul att så många är med och peppar varandra..

Pentan skrev 2008-01-05 12:48:36 följande:
    Hej hopp nu hoppas jag att ni hittar er styrka och håller fast vid era drömmar och inte sviker era kroppar. Jag vet för jag har gjort det så många gånger förr...STYRKE KRAM!!!!
    Jag har också svikit min kropp alltför många gånger..Jag har alltid varit mullig/tjock utom en kort period när jag efter mitt första barn lyckades tappa 30 kilo på ett år..Men tyvärr så har jag ett alltför knepigt förhållande till mat.Egentligen tror jag att jag skulle behöva elchocker för det är nog allt som hjälper
    Övervikten börjar tyvärr sätta sina spår på kroppen. Förr har jag eg. aldrig kännt av den, men nu börjar knäna att pajja och jag har oftare ont i ryggen. För att inte tala om den mycket större risken man har att drabbas av cancer och hjärt-kärlsjukdomar. Vad är det man gör med sig själv? Jag måtte vara en mycket dålig människa eftersom jag tycker att jag inte är värd mer...
  • serafin

Hm, hur ofta är forumet här på Bröllopstorget så här buggigt? Tycker att jag har fått "allvarliga databasfel" rätt ofta och nyss försvann mitt inlägg i cyberrymden för alltid och sidan gick inte att ladda på flera minuter ...

Hur som. Visst vore det skönt om siffrorna på vågen sjönk lika snabbt under hela tiden som man pulvrar som under de allra första dagarna? 2,2 kilo är nu puts väck! Just nu bryr jag mig inte det minsta att det är vattenvikt för det är så skönt att se att det händer något och att jag äntligen är igång!

Pentan,
    Har du gått ner 2,7 kilo på fyra dagar med Viktväktarmat?!

• Pentan

Hej på er!!

Första dagen snart över, och som vanlig har det inte varit några problem. Först om ett par dagar kommer utmaningen...

Jag och sambon var inne på en butik i dag där de sålde Pilgrims smycken. Och han kom på den trevliga idén att ge mig ett armband för att jag varit så duktig och börjat på ren kur och att sedan vid varje 5 kg jag går ned få en fin berlock att hänga på det! Bild finns i mitt galleri, jag tyckte det var en härlig liten uppmuntran! Den första får jag dock efter 7 kg för att landa på 95 kg och sedan med 5 kg mellanrum.

Serafin
    Min startvikt på 104,9 kg var faktiskt på kvällen och annars har jag vägt mig på morgonen, så helt riktig är nog inte den totala viktminskningen på 2,7 kg...

Hur går det för er annars???
    Berätta!!!

Kom igen nu, låt oss möta våren med fina kroppar!! Det är vi verkligen värda

www.viktklubben.nu/viktklubben/carolineL.shtml
    Den här tjejen ger mig kraft att orka!!

• 080426

Hejsan

Jag ska börja på ren kur på måndag och hoppas att jag också får vara med här ;) Bor i Göteborg men har Lena Villaume som konsulent.

• Pentan

080426

Självklart, välkommen!!!

• fiffinurlig

Jag är inne på dag 2 i kuren nu..Gårdagen gick hyfsat men det känns som om man har en god Cambridgeängel på en axel och en dålig Camebridgeängel på andra..Ja ni vet som på film
    Den goda säger "Kämpa på,det här är väl inte så farligt"
    Meden den onda SKREK efter en stor FET pizza hela dagen igår..ha ha..Den goda vann som tur är men jag tampas verkligen med mitt psyke just nu..

Imorse vaknade jag och kännde mig uttorkad i munnen och på läpparna trots att jag fick i mig mina 3 liter igår..Skumt.
    Nu har jag druckit en varm choklad och den smakade förvånandsvärt gott..Men jag känner mig lite svag och skulle hellst stannat i sängen idag..Men jag kämpar på.

Pentan: Vilken gullig kille du har
    Och den där tjejens resultat ger en verkligen lust att kämpa vidare..Tänk om man kunde gå ner 14 kilo på 2 veckor, eller 20 kilo på 6 veckor..Hoja!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9