• Ankan80

ot julklapp till mannen

Jag har absolut ingen aning om vad jag skall ge till min m2b denna jul.
    Vad skall ni ge till er? Snälla ge lite tips!

• Svar på tråden ot julklapp till mannen
  • SSM

Jag skulle vilje ge min blivande något som han verkligen behöver . Det enda jag kan komma på är en rakapparat. Nu har han en som fungerar ganska dåligt och han drar sig för att raka sig - jag tycker att han är mkt finare när han är nyrakad.. :) Men om det ska bli något regält så måste jag nog lägga typ runt 1500 kr. Jag är student så det blir ju en del pengar. Men han fyller år några dagar före jul, så därför funderar jag på att skippa att ge födelsedagspresent. Är man tråkig om man gör så? Eller borde man dessutom köpa en liten födelsedagspresent? Är det nån som har något bra förslag i så fall?

• miss u

SSM: Du kan väl ge nåt litet som hintar om rakapparaten. Tänkte först raklödder, men grejen med rakapparat är ju att man inte har lödder Men kanske nån after shave eller så? AXE är ju i bra prisklass och luktar gott.

• Nessan

SSM - jag tycker att det är helt ok att ge en kombinerad födelsedagspresent och julklapp. Har själv fått det några gånger av mina föräldrar om jag fått nått extra dyrt.

Vill du ändå ha nåt att överräcka på födelsedagn/julafton kan du ju göra ngt som inte kostar pengar, t.ex. "värdecheckar" på saker du gör för honom (diska, massage, kramar, pussar, tvätta, ja allt vad du kan komma på)

• Skogsstjärna01

Vill tipsa om saker som:

plånbok
    skärp
    sedelklämma
    fickplunta
    klocka
    manchettknappar (om man använder sådana, ex när man gifter sig)
    slipsnål

halsband
    tumring
    örhänge

whiskey provset
    whiskeyglas
    whiskeyböcker
    whiskey
    (eller annan dryck/intresse)

böcker om hur man håller sig vårdad ex. fab5s bok

div. kläder
    cd-skrivor
    filmer
    tekniska prylar, särskilt om han har något specialintresse.
    parfym, rakvatten, aftershave