• Ankan80

ot julklapp till mannen

Jag har absolut ingen aning om vad jag skall ge till min m2b denna jul.
    Vad skall ni ge till er? Snälla ge lite tips!

• Svar på tråden ot julklapp till mannen
  • SSM

Jag skulle vilje ge min blivande något som han verkligen behöver . Det enda jag kan komma på är en rakapparat. Nu har han en som fungerar ganska dåligt och han drar sig för att raka sig - jag tycker att han är mkt finare när han är nyrakad.. :) Men om det ska bli något regält så måste jag nog lägga typ runt 1500 kr. Jag är student så det blir ju en del pengar. Men han fyller år några dagar före jul, så därför funderar jag på att skippa att ge födelsedagspresent. Är man tråkig om man gör så? Eller borde man dessutom köpa en liten födelsedagspresent? Är det nån som har något bra förslag i så fall?

• miss u

SSM: Du kan väl ge nåt litet som hintar om rakapparaten. Tänkte först raklödder, men grejen med rakapparat är ju att man inte har lödder Men kanske nån after shave eller så? AXE är ju i bra prisklass och luktar gott.

• Nessan

SSM - jag tycker att det är helt ok att ge en kombinerad födelsedagspresent och julklapp. Har själv fått det några gånger av mina föräldrar om jag fått nått extra dyrt.

Vill du ändå ha nåt att överräcka på födelsedagn/julafton kan du ju göra ngt som inte kostar pengar, t.ex. "värdecheckar" på saker du gör för honom (diska, massage, kramar, pussar, tvätta, ja allt vad du kan komma på)

• Skogsstjärna01

Vill tipsa om saker som:

plånbok
    skärp
    sedelklämma
    fickplunta
    klocka
    manchettknappar (om man använder sådana, ex när man gifter sig)
    slipsnål

halsband
    tumring
    örhänge

whiskey provset
    whiskeyglas
    whiskeyböcker
    whiskey
    (eller annan dryck/intresse)

böcker om hur man håller sig vårdad ex. fab5s bok

div. kläder
    cd-skrivor
    filmer
    tekniska prylar, särskilt om han har något specialintresse.
    parfym, rakvatten, aftershave
    upplevelser, balongfärder, vandringar (och vandringsprylar), islandshästsridning, bungyjump, konserter

böcker, om han tycker om att läsa.

fundera om han klagat på något eller sagt sig sakna något.

Det var nog alla mina tips för just nu! God jul på er!

• MuffinsTönt

sedelklämma... vart hittar man det? Har man anv för det med tanke på alla ställen har kortterminal som man kan anv. Har man sedlarna i klämman och sen vart då, innerfickan?

• Troll-P

En överlevnadsbok. Har sett en bok som talar om hur man över lever i olika situationer: om du hamnar på en öde ö, om någon kidnappar dig och lämnar dig i skogen, hur man hittar ut ur en öken osv. Helt knasig och osannolik, därmed ganska kul.

Finns en annan liknande bok som handlar om "1000 saker att göra innan man dör". Också knasig men kul.

Har sett dessa böcker på Lagerhouse och på Designtorget.

Vinterhandskar brukar också vara populärt. En snygg halsduk blev min sambo glad för förra året.

• september22
    PennyJenny skrev 2007-12-04 09:18:19 följande:
    september22>>>Måste det vara kattungar? Varför inte skaffa två katter från ett katthem? Gör i ordning ett presentkort och ge honom på julen och gå sedan och titta på katterna och boka någon efter julhelgen. En god gärning samtidigt som ni skaffar katt.
    Har kollat med katthem och de vill bara sälja katter som innekatter, och innekatt är inte intressant för oss. Självklart måste det inte vara kattungar, men de är ju så söta!
  • Samos07

MuffinsTönt: Jag är ganska säker på att jag köpte det från weaponsgalore.com som är ett företag i england. Det finns dock flera andra ställen man kan handla från. Det viktiga då man ska handla sagan om ringen svärd är tydligen att det är "United Cutlery" som tillverkat dem. Då får man den mest riktiga varan. Kostnad... tja, det är inte jättebilligt. Jag har för mig att jag la runt 3000 för det. Men om man (som jag gjorde) vet att han kommer att bli såååå glad för det kan det ju vara värt det.
    Men kolla in weaponsgalore och så kan du ju även googla på united cutlery och kolla runt och jämföra litegrann.
    Hoppas jag lyckats hjälpa dig ngt!

• MuffinsTönt

Samos07
    Tack för den svenska sidan. WOW! Dem har smycket som Arwen hade på sig, jag tycker den e sååå snygg.

TACK, du har förgyllt min kväll!

Svar på tråden ot julklapp till mannen