• snart vi två

Kan man vara så egoistisk??

Har skrivit innan om att min svägerska inte vart så glad över att vi har ångrat oss och bara vill ha ett litet bröllop. Nu har he***tet braka loss kan jag ju säga

Så här är det:

Jag och min blivande man ska fylla 30 år i början på nästa år och vi har redan bokat en resa från den 3 mars och eftersom vi bara vill ha ett litet bröllop, så tänkte vi att vi kan ju passa på innan vi åker. Så blir resan en bröllopsresa med.

VI hade tänkt oss den 2 mars, men eftersom det är en söndag så fick vi veta av kyrkan att de har inte vigslar på söndagar. Så vi bokade den 1 mars. Enklast enligt oss eftersom hans mamma ska komma ner och sitta barnvakt när vi åker på resan (hon bor 125 mil bort) så då kan hon vara med också.

Nu till problemet:

Jo det är ju så att min svägerska fyller ju år just den dagen, hon blir 24 år. Det är så att hon vill ha sin dag för sig själv och vill inte att den dagen ska knippas med att vi gifter oss. Hon har aldrig jobbat, så hon fattar inte att folk som bor långt bort kan inte bara komma hur som helst och eftersom min svärmor ändå ska ner just då så anser vi att det är ju jätte bra tidpungt.

Nu är det så att hon har sagt upp bekantskapen helt, jag kommer aldrig få träffa min brors barn igen osv

Jag har gråtit hela dagen och mår så dåligt. Min bror är en sådan snäll kille så han vågar inte säga ifrån, han är verkligen nertrykt av henne.

Detta har i sin tur medfött att jag vill INTE gifta mig den dagen eftersom den påminner om henne, så nu måste vi komma på något annat. Så nu har hon fått som hon vill ändå, men att våran vänskap är förlorad. Jag har även förlorat min bror på kuppen och jag mår bara skit.

Hur ska jag kunna klara av detta och få min bröllopsdag till en glad och positiv dag??

• Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??
  • snart vi två

Det kommer att ge den 24 maj.

Ja hon skrev ju så, men hon hatar mig fortfarande, så jag tycker inte att det har löst sig, men men, hon kommer nog krypandes snart, eftersom hon har frågat vad andra tycker om detta. Så då måste ju hon ha funderat en del

• 20070929

Men hallå! Då firar vi vår 16-årsdag! DÅ kan ni väl inte gifta er - det är ju vår dag...(fniss!)

• novemberhelene

Hörru, snart vi två, det var väl ingen bra dag!?! Det krockar säkert med någons konfirmation eller nåt sånt. Dessutom fyller min mamma år 4 dagar senare...
    Nä, men allvarligt talat, jag förstår att ni bytt dag, för hur kul är det att förknippa sin bröllopsdag med besvikelse och tjafs?
    Min bror gifte sig för någon månad sedan på min sons femårsdag, men vi bestämde oss för att inte se det som ett problem. Han fick helt enkelt fira hos sin pappa den dagen, så firade han hos oss veckan efter.
    Och som min bror sade: Det krockar alltid med någons födelsedag, så vi tar den dagen som passar OSS bäst!

Hoppas ni får en lugnare planering nu, och du, strunta i din omogna svägerska. Visa att du är större än så.

Kram

• AnkanP

Hoppas din svägerska växer upp och inser att universum INTE kretsar kring henne... Herregud, fylla 24, vem bryr sig. Hur kan man vara så ego att man inte tycker att ett bröllop är viktigare. Hon fyller ju inte jämt precis. Strunta i henne, hon verkar inte vara någon som förgyller ens liv med sin blotta närvaro precis. Lycka till med bröllopet när det nu blir av!

• Kaffemoster

24 maj är lite väl nära vår bröllopsdag ... Vi firar ju 4 år den 22 maj ...
    Stackare .. med en sån svägerska behöver du inga fiender ... Så omoget ..

• MrsFellerA

Kaffemonster

Menar du att ni firar 4 år den 22 maj!?!?! Men då fyller min blivande (då make...) 30 år. Det går verkligen inte för sig.

//En som nu läst igenom båda trådarna och ler...tänk vilka knepiga människor det finns.

• helenekl

jag skrev min åsikt i den andra tråden...
    jag förstår inte problemet, ni firar hennes födelsedg o ert bröllop en dag på alla år, sedan kommer ni ju fira er bröllopsdag inom er familj o har säkert utrymme för att fira henne med... eller HADE då ni inte har kontakt längre

väldigt trist att höra hur man kan låta en sån sak förstöra så pass!

*stor kram till er o lycka till med allt inför bröllopet*

• Kaffemoster

MrsFellerA, ber så mycket om ursäkt .. nu får vi lov att gifta om oss så att vi inte krockar med din blivande makes födelsdag ..

• MrsFellerA

Kaffemonster

Ja absolut! Ska återkomma med dagar som kan tänkas passa...

• liz_s

snart vi två skrev 2007-10-15 17:19:05 följande:

Det kommer att ge den 24 maj. Ja hon skrev ju så, men hon hatar mig fortfarande, så jag tycker inte att det har löst sig, men men, hon kommer nog krypandes snart, eftersom hon har frågat vad andra tycker om detta. Så då måste ju hon ha funderat en del
    phu 24 majjjj!!!
    ujjjj det var ju just den dagen vi tänkte gifta oss på tur att vi valde 17 maj hahaha men alltså tror hon att universum krätsar kring henne???
Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??