• snart vi två

Kan man vara så egoistisk??

Har skrivit innan om att min svägerska inte vart så glad över att vi har ångrat oss och bara vill ha ett litet bröllop. Nu har he***tet braka loss kan jag ju säga

Så här är det:

Jag och min blivande man ska fylla 30 år i början på nästa år och vi har redan bokat en resa från den 3 mars och eftersom vi bara vill ha ett litet bröllop, så tänkte vi att vi kan ju passa på innan vi åker. Så blir resan en bröllopsresa med.

VI hade tänkt oss den 2 mars, men eftersom det är en söndag så fick vi veta av kyrkan att de har inte vigslar på söndagar. Så vi bokade den 1 mars. Enklast enligt oss eftersom hans mamma ska komma ner och sitta barnvakt när vi åker på resan (hon bor 125 mil bort) så då kan hon vara med också.

Nu till problemet:

Jo det är ju så att min svägerska fyller ju år just den dagen, hon blir 24 år. Det är så att hon vill ha sin dag för sig själv och vill inte att den dagen ska knippas med att vi gifter oss. Hon har aldrig jobbat, så hon fattar inte att folk som bor långt bort kan inte bara komma hur som helst och eftersom min svärmor ändå ska ner just då så anser vi att det är ju jätte bra tidpungt.

Nu är det så att hon har sagt upp bekantskapen helt, jag kommer aldrig få träffa min brors barn igen osv

Jag har gråtit hela dagen och mår så dåligt. Min bror är en sådan snäll kille så han vågar inte säga ifrån, han är verkligen nertrykt av henne.

Detta har i sin tur medfött att jag vill INTE gifta mig den dagen eftersom den påminner om henne, så nu måste vi komma på något annat. Så nu har hon fått som hon vill ändå, men att våran vänskap är förlorad. Jag har även förlorat min bror på kuppen och jag mår bara skit.

Hur ska jag kunna klara av detta och få min bröllopsdag till en glad och positiv dag??

• Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??
  • Sister of the Night

Förstod jag rätt? Kräver hon att han struntar i bröllopet också?

*kan ingen skriva ut något lugnande till madamen?!*

• snart vi två

Jag är så kluven nu i frågan om att gifta mig den dagen. FÖr jag känner bara att jag hatar den dagen just nu. Har även funderat på och kolla om det går att skjuta upp resan med en vecka så att vi kan gifta oss innan det och på en lördag, för jag känner att det är en lördag som jag vill göra detta på.

Vad säger ni om mina tankar??
    Ska jag bara skita i detta och inte tänka så mycket på henne utan att genomföra detta den 1 mars och hoppas att den dagen kan bli en bra och positiv dag ändå??

• Sister of the Night

Men tänk om ni får barn på hennes födelsedag någon gång i framtiden då? Det vore ju verkligen förfärligt, när hon fyller år och allt. Det måste ni nog ta i beräkningen i så fall *skrattar riktigt styggt*

• snart vi två

Sister of the Night skrev 2007-10-14 09:34:14 följande:

Förstod jag rätt? Kräver hon att han struntar i bröllopet också?*kan ingen skriva ut något lugnande till madamen?!*
    Nja hon kräver väl inte det, men han lär inte komma ändå, om det infaller på hennes födelsedag. Sen har han sagt att han vill inte ha med de att göra som inte gillar henne som han älskar mest.
  • Sister of the Night

snart vi två skrev 2007-10-14 09:34:28 följande:

Jag är så kluven nu i frågan om att gifta mig den dagen. FÖr jag känner bara att jag hatar den dagen just nu. Har även funderat på och kolla om det går att skjuta upp resan med en vecka så att vi kan gifta oss innan det och på en lördag, för jag känner att det är en lördag som jag vill göra detta på.Vad säger ni om mina tankar??Ska jag bara skita i detta och inte tänka så mycket på henne utan att genomföra detta den 1 mars och hoppas att den dagen kan bli en bra och positiv dag ändå??
    Självklart tycker jag att ni ska strunta högaktningsfullt i vad damen säger om saken. Ni måste väl ändå själva få bestämma er för när ni vill gifta er?
    Jag bara funderar över vad nästa lilla idé från Fröken Egotripp kan tänkas bli, om ni nu ger efter i den här frågan.
    Vad ska hon ha rätt att bestämma härnäst?
    Milde tid, sätt ner foten!!
  • Sister of the Night

snart vi två skrev 2007-10-14 09:37:21 följande:

Sister of the Night skrev 2007-10-14 09:34:14 följande:Nja hon kräver väl inte det, men han lär inte komma ändå, om det infaller på hennes födelsedag. Sen har han sagt att han vill inte ha med de att göra som inte gillar henne som han älskar mest.
    Så ni måste alltså gilla henne. Det räcker inte med vanlig hövlig respekt, utan ni måste gilla henne för annars vill brorsan inte ha med er att göra.

Snyggt läge.
  • Ernhake

Ha festen på fredagen eller kanske ni kan gifta er borgerligt på söndagen??

• snart vi två

Jo jag vet, att det är dags att sätta ner foten. Min sambo säger det samma. Hon har även bestämt att vi inte ska träffas något mer. Att vi inte tillhör hennes familj något mer.

• Sister of the Night

snart vi två skrev 2007-10-14 09:46:14 följande:

Jo jag vet, att det är dags att sätta ner foten. Min sambo säger det samma. Hon har även bestämt att vi inte ska träffas något mer. Att vi inte tillhör hennes familj något mer.
    Haha, tjejen är ju festlig!! På ett lite tragikomiskt vis.
    Ni finner att dagen hon råkar fylla år skulle lämpa sig för ert bröllop.
    Som ett slags straff för denna "förseelse" drar svägerskan alltså in förmånen att ha en naturlig kontakt med det egna brorsbarnet, samt deklarerar hon att ni (du och blivande maken enbart, eller hela din brors familj?)
    inte ingår i deras familj längre.... Skarattretande!
    Som om hennes simpla s.. påbud skulle kunna ändra på den saken

Det sorgliga är ju att hon drar med sig din bror i en riktig härva av otrvligheter. Han känner sig troligen rysligt kluven. och vem vet vad denna vandrande egocentral sagt till honom? Att han inte ens får träffa sitt barn själv, om han "går emot" henne...?
    Det låter som en riktigt otäck liten mygga, det där.
  • Sister of the Night

*simpla så kallade

Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??