• snart vi två

Kan man vara så egoistisk??

Har skrivit innan om att min svägerska inte vart så glad över att vi har ångrat oss och bara vill ha ett litet bröllop. Nu har he***tet braka loss kan jag ju säga

Så här är det:

Jag och min blivande man ska fylla 30 år i början på nästa år och vi har redan bokat en resa från den 3 mars och eftersom vi bara vill ha ett litet bröllop, så tänkte vi att vi kan ju passa på innan vi åker. Så blir resan en bröllopsresa med.

VI hade tänkt oss den 2 mars, men eftersom det är en söndag så fick vi veta av kyrkan att de har inte vigslar på söndagar. Så vi bokade den 1 mars. Enklast enligt oss eftersom hans mamma ska komma ner och sitta barnvakt när vi åker på resan (hon bor 125 mil bort) så då kan hon vara med också.

Nu till problemet:

Jo det är ju så att min svägerska fyller ju år just den dagen, hon blir 24 år. Det är så att hon vill ha sin dag för sig själv och vill inte att den dagen ska knippas med att vi gifter oss. Hon har aldrig jobbat, så hon fattar inte att folk som bor långt bort kan inte bara komma hur som helst och eftersom min svärmor ändå ska ner just då så anser vi att det är ju jätte bra tidpungt.

Nu är det så att hon har sagt upp bekantskapen helt, jag kommer aldrig få träffa min brors barn igen osv

Jag har gråtit hela dagen och mår så dåligt. Min bror är en sådan snäll kille så han vågar inte säga ifrån, han är verkligen nertrykt av henne.

Detta har i sin tur medfött att jag vill INTE gifta mig den dagen eftersom den påminner om henne, så nu måste vi komma på något annat. Så nu har hon fått som hon vill ändå, men att våran vänskap är förlorad. Jag har även förlorat min bror på kuppen och jag mår bara skit.

Hur ska jag kunna klara av detta och få min bröllopsdag till en glad och positiv dag??

• Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??
  • Ms Daisy

Men din bror då? han får väl för sjutton stå upp för sin egen rätt att umgås med sin syster och sin rätt att låta barnen unmgås med dig och din pojkvän/man.

Prata med hohonom!

(har inte läst hela tråden, så jag vet inte om du gjort det)

• maljor

Tror jag precis läste om detta på FL - som din svägerska har skrivit där.

Jag hade förstått henne (på ett sätt, om hon hade planerat en megafest den dagen) om hon fyllde jämnt men tycker att det är dålig stil att bete sig sådär i vilket fall.
    Nu fyller hon ju "bara" 24 så då tycker jag att det inte spelar någon roll

• Sister of the Night

maljor

Bara för det var jag ju tvungen att kolla upp det
    *ler och skakar på huvudet; klassiskt fall av liten flicka i vuxen kvinnas kropp*

• pallasathena

Jag hade nog inte gillat det även om det är ett ojämt datum. Jag älskar att fylla år och just den enda dagen på året vill jag ha uppmärksamheten av mina nära och kära.
    Därmed givetvis inte sagt att man kan uppföra sig som hon gör. Men om t.ex. min brorsa skulle planera att gifta sig på min födelsedag skulle jag uppskattat om de frågat mig först, för då kunde jag på ett artigt sätt säga att jag vore tacksam om min födelsedag bara är min födelsedag om det går.

Hur som helst, vad jag tänkte säga är att om svägerskan är helt oreglerlig och inte går att resonera med så är det ju trots allt brodern som TS framför allt inte vill förlora. Han är ju också en vuxen människa som måste fatta sina egna beslut, stå för sina handlingar (att vara passiv är ett ställningstagande precis lika mycket som något annat) så ganska är mer framgångsrikt att bara släppa allt med svägerskan och istället om något försöka prata med brorsan.

• Skottdagen2008

har inte läst hela tråden, men...

Men snälla nån, hon kan väl inte tro att ett datum är hennes?? 24 år och barnslig verkar det som, tror hon att man kan paxa eller?? Det är ju inte som att hon fyller jämnt och ville ha en fest på er dag och att ni i så fall "knyckte" gäster från henne till ert bröllop. Lägg ner, hur töntig får man bli.

Om det hade varit så att ni ville ha en stor fest och hon vile ha en stor fest då kanske ni kunde ha pratats vid först och kommit överens om dag, men....

Att ge upp en vänskap för ett datum är ingen vänskap från början. Sätt er ner allihopa och prata igenom era känslor. Red ut denna barnslighet.

• Troll1

Fy f..n vilken urbota barnslig o självupptagen svägerska du har. Skit i henne!! Är hon mamma???? Jisses....
    Bry er inte mer utan fokusera på Er dag.
    Lycka Till!

• Silentstar

Vilket pucko! Och HUR kan din bror tillåta att hon säger upp hans bekantskap med sin egen syster??

Tycker ni ska sätta re ner och prata om detta, det kommer ju inte hålla i längden...hon har ingen rätt att göra såhär!

• 20070929

Maljor: Nu blir jag jättenyfiken - var hittar jag svägerskans inlägg???

• 20070929

Jag undrar om någon berättat för svägerskan att det FAKTISKT har hänt andra saker och fötts andra människor den 1 mars (även om det ju var ganska fräckt av dem, med tanke på att just svägerskan valde att födas denna dag...

Händelser
    293 - Constantius I Chlorus utses till romersk kejsare.
    492 - Gelasius I blir påve.
    705 - Johannes VII väljs till påve.
    1593 - Uppsala möte inleds.
    1803 - Ohio blir den 17:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.
    1867 - Nebraska blir den 37:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.
    1872 - Yellowstone nationalpark i Klippiga bergen i USA blir världens första nationalpark.
    1929 - Stockholms första och enda bensinspårvagn tas ur trafik.
    1932 - Charles Lindberghs lille son blir kidnappad.
    1953 - Mora-Nisse vinner Vasaloppet för nionde och sista gången.
    1968 - Johnny Cash och June Carter Cash gifter sig.
    1983 - Det första kyrkomötet med ökat inflytande från de politiska partierna inleds.
    1987 - Patrik Sjöberg sätter världsrekord i höjdhopp inomhus med 2,42.
    2007 - Danska Ungdomshuset utryms av polisen. Utrymningen följs av dagar av kravaller i protest mot utrymningen.

Födda
    1445 - Sandro Botticelli, italiensk målare.
    1757 - Étienne Pierre Ventenat, fransk botaniker.
    1759 - Karl Pontus Gahn, svensk militär.
    1810 - Frédéric Chopin, polsk-fransk kompositör och pianist.
    1835 - Matthias Joseph Scheeben, tysk katolsk teolog.
    1838 - Gabriele Possenti, italiensk passionistbroder, helgon.
    1875 - Hugo Lundström, svensk skådespelare.
    1884 - Harry Bergvall, svensk skådespelare och teaterdirektör.
    1886 - Oskar Kokoschka, österrikisk expressionistisk målare.
    1889 - Einar Vaage, norsk skådespelare.
    1893 - Gösta Ström, svensk skådespelare och inspicient.
    1896
    Eric von Gegerfelt, svensk skådespelare.
    Sonja Looft, svensk skådespelare.
    1897 - Shoghi Effendi, Bahá'í-trons Beskyddare 1921 - 1957, dotterson till 'Abdu'l-Bahá.
    1899 - Erich von dem Bach-Zelewski, tysk SS-officer.
    1900 - Ernst Alm, svensk längdåkare, segrare i det första Vasaloppet 1922.
    1904 - Glenn Miller, amerikansk storbandsledare.
    1910 - David Niven, brittisk skådespelare.
    1917 - Dinah Shore, amerikansk sångare och skådespelare.
    1918 - Else Fisher, svensk regissör och skådespelare.
    1922 - Yitzhak Rabin, Israels premiärminister 1974-1977, 1992-1995, mottagare av Nobels fredspris.
    1925 - Majlis Granlund, finlandssvensk skådespelare.
    1927 - Harry Belafonte, amerikansk sångare.
    1935 - Lars Lidberg, svensk psykiater och professor i rättspsykiatri.
    1937 - Stig Bergling, svensk spion.
    1939 - Leo Brouwer, kubansk tonsättare och dirigent.
    1944 - Roger Daltrey, brittisk musiker, sångare i The Who.
    1945 - Svenne Hedlund, svensk sångare, artist.
    1949 - Tomas Laustiola, svensk skådespelare, regissör och alkoholterapeut.
    1952 - Roy Marten, indonesisk skådespelare.
    1958 - Nik Kershaw, brittisk sångare.
    1962 - Peter Malmsjö, svensk skådespelare.
    1963 - Thomas Anders, tysk sångare.
    1967 - Niclas Abrahamsson, svensk regissör, skådespelare och vissångare.
    1971
    Tyler Hamilton, amerikansk tävlingscyklist.
    Allen Johnson, amerikansk friidrottare.
    Jonas Karlsson, svensk skådespelare.
    1978
    Jensen Ackles, amerikansk skådespelare.
    Marcus Nilson, svensk ishockeyspelare.
    1979 - Mustafa Mohamed, svensk friidrottare, 3000 m hinder.
    1981 - Ana Hickmann, brasiliansk supermodell.
    1984 - Naima Mora, amerikansk fotomodell och dokusåpadeltagare, vinnare i fjärde säsongen av America's Next Top Model.

Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??