• snart vi två

Kan man vara så egoistisk??

Har skrivit innan om att min svägerska inte vart så glad över att vi har ångrat oss och bara vill ha ett litet bröllop. Nu har he***tet braka loss kan jag ju säga

Så här är det:

Jag och min blivande man ska fylla 30 år i början på nästa år och vi har redan bokat en resa från den 3 mars och eftersom vi bara vill ha ett litet bröllop, så tänkte vi att vi kan ju passa på innan vi åker. Så blir resan en bröllopsresa med.

VI hade tänkt oss den 2 mars, men eftersom det är en söndag så fick vi veta av kyrkan att de har inte vigslar på söndagar. Så vi bokade den 1 mars. Enklast enligt oss eftersom hans mamma ska komma ner och sitta barnvakt när vi åker på resan (hon bor 125 mil bort) så då kan hon vara med också.

Nu till problemet:

Jo det är ju så att min svägerska fyller ju år just den dagen, hon blir 24 år. Det är så att hon vill ha sin dag för sig själv och vill inte att den dagen ska knippas med att vi gifter oss. Hon har aldrig jobbat, så hon fattar inte att folk som bor långt bort kan inte bara komma hur som helst och eftersom min svärmor ändå ska ner just då så anser vi att det är ju jätte bra tidpungt.

Nu är det så att hon har sagt upp bekantskapen helt, jag kommer aldrig få träffa min brors barn igen osv

Jag har gråtit hela dagen och mår så dåligt. Min bror är en sådan snäll kille så han vågar inte säga ifrån, han är verkligen nertrykt av henne.

Detta har i sin tur medfött att jag vill INTE gifta mig den dagen eftersom den påminner om henne, så nu måste vi komma på något annat. Så nu har hon fått som hon vill ändå, men att våran vänskap är förlorad. Jag har även förlorat min bror på kuppen och jag mår bara skit.

Hur ska jag kunna klara av detta och få min bröllopsdag till en glad och positiv dag??

• Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??
  • snart vi två
    maljor skrev 2007-10-15 10:22:53 följande:
    Tror jag precis läste om detta på FL - som din svägerska har skrivit där.Jag hade förstått henne (på ett sätt, om hon hade planerat en megafest den dagen) om hon fyllde jämnt men tycker att det är dålig stil att bete sig sådär i vilket fall.Nu fyller hon ju "bara" 24 så då tycker jag att det inte spelar någon roll
    Jag har skrivit om detta på familjeliv med.
  • snart vi två

Har läst allt nu och det var kul och läsa. men det stod inget om varför den dagen passade eller så. Inte ens en bråkdel av det som hänt. Men ett gott skratt fick man

• 20070929

Tack för tipset maljor! Fniss... det var kul att läsa "hennes" sida av det hela också... Men det verkar ju som att de flesta där var eniga med oss här om att hon verkligen är helfläng och superego. Och allvarligt - vem planerar sin 27-årsdag ett halvår i förväg?

• snart vi två

Ja det kan man ju undra.

Det roliga med att läsa hennes sida var att hon har inte sagt något om att hon har en massa planer för den dagen, utan hon vart sur med en gång.

• 20070929

Det fanns nog inte en massa planer från början inte, men tänk vilket fantastiskt födelsedagskalas ni kommer att få gå på (om ni fortfarande är bekanta då) när hon nu har planerat så. Jag blir nästan lite avundsjuk! Och 24 var det visst hon skulle fylla, inte 27 (tack och lov, men är du säker på att det inte är 14???)

• snart vi två

hehe..jag har funderat på det med, ibland beter hon sig inte som en vuxen i alla fall.

Men som det är nu så kommer jag inte gå på hennes födelsedag, inte ens om hon ber miljoner gånger om ursäkt. För den dagen gillar jag inte alls längre. Men nu har vi en helt egen annan dag istället och det är underbart.

• 20070929

Får man fråga när det är dags? Så att ni inte valt en dag då jag, min faster eller hennes akvareiefisk fyller år? Hoppas att ni får en mycktet trevlig, svägerskefri, bröllopsdag!

• maljor

Hon skrev ju att ni hade valt en annan dag så det hade löst sig *hrm* kan ju diskuteras....

Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??