• snart vi två

Kan man vara så egoistisk??

Har skrivit innan om att min svägerska inte vart så glad över att vi har ångrat oss och bara vill ha ett litet bröllop. Nu har he***tet braka loss kan jag ju säga

Så här är det:

Jag och min blivande man ska fylla 30 år i början på nästa år och vi har redan bokat en resa från den 3 mars och eftersom vi bara vill ha ett litet bröllop, så tänkte vi att vi kan ju passa på innan vi åker. Så blir resan en bröllopsresa med.

VI hade tänkt oss den 2 mars, men eftersom det är en söndag så fick vi veta av kyrkan att de har inte vigslar på söndagar. Så vi bokade den 1 mars. Enklast enligt oss eftersom hans mamma ska komma ner och sitta barnvakt när vi åker på resan (hon bor 125 mil bort) så då kan hon vara med också.

Nu till problemet:

Jo det är ju så att min svägerska fyller ju år just den dagen, hon blir 24 år. Det är så att hon vill ha sin dag för sig själv och vill inte att den dagen ska knippas med att vi gifter oss. Hon har aldrig jobbat, så hon fattar inte att folk som bor långt bort kan inte bara komma hur som helst och eftersom min svärmor ändå ska ner just då så anser vi att det är ju jätte bra tidpungt.

Nu är det så att hon har sagt upp bekantskapen helt, jag kommer aldrig få träffa min brors barn igen osv

Jag har gråtit hela dagen och mår så dåligt. Min bror är en sådan snäll kille så han vågar inte säga ifrån, han är verkligen nertrykt av henne.

Detta har i sin tur medfött att jag vill INTE gifta mig den dagen eftersom den påminner om henne, så nu måste vi komma på något annat. Så nu har hon fått som hon vill ändå, men att våran vänskap är förlorad. Jag har även förlorat min bror på kuppen och jag mår bara skit.

Hur ska jag kunna klara av detta och få min bröllopsdag till en glad och positiv dag??

• Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??
  • Ann242

EEEEEEEGOOOOOOOOOOOOO! Jisses! Blir riktigt förbannad när jag läser det här. Självklart ska ni gifta er den dagen om det är bäst för er! Födelsedagen kommer ni fira tillsammans år efter år allihop som normalt sett firar hennes dag, men bröllopsdagen är ju något som bara ni kommer ha kvar. Ego-bitch!
    Tror hon kommer lugna ner sig oavsett. Tråkigt att din bror inte reagerar, men förhoppningsvis kommer han stå upp för att ni alla ska få träffas hädanefter.

Hemskt tråkigt! Men jag står helt och fullt på din sida! *krama om*

• cellabella

Oj så jobbigt.. Jag hade nog inte velat gifta mig den dagen eftersom det skulle påminna för mycket om henne och detta bråk som hon har dragit igång. Så istället tycker jag att ni gifter er på fredagen, om det är möjligt? Ett eftermiddagsbröllop med middag och fest efteråt, det skulle väl kunna funka? Angående konflikten är det svårt att råda dig till vad du ska göra då hon verkar knepig minst sagt, och jag inte vet hela historien heller. Men försök prata med din bror, det är ju hans barn också, han måste ju sätta ner foten i det här läget, om inte för din skull så för sina barns skull. vad säger era föräldrar om saken? Kan du få hjälp där?

• A n n i s e n 070825

Hrm, verkar vara en mkt speciell svägerska. En 24årsdag är inget speciellt...men ett bröllop är speciellt & om hon bryr sig om er så borde hon också tycka det!!!

Gör som ni vill, synd att din bror är svag, men jag tycker att du ska fokusera på ert liv. Förhoppnigvis växer svägerskan till sig & ni kan få en relation igen i framtiden.

• Dallas

Jag blir förbannad när jag läser!!!! Är människan helt frisk??? Hon fyller tjugofyra år... Så himla omoget att hota med att ni inte får träffa baren, jävla barnsligt är vad hon är!

som Ann242 skrev:Födelsedagen kommer ni fira tillsammans år efter år allihop som normalt sett firar hennes dag, men bröllopsdagen är ju något som bara ni kommer ha kvar. Ego-bitch!
    KRAM

• snart vi två

Va ni är underbara allihop.

Jag ska kolla upp hur det går till att gifta sig på resan, för det har vart på tal innan. Men det är så att vi har barn och jag känner att jag vill ha med mina barn på bröllopet och de är ju inte med på resan.

Eller så om det går att fixa på fredagen då, det är ju skottår då med så det kanske kan vara lite kul.

• Fröken Figo

Men herregud det låter ju som ett skämt???????

Ring din bror! Koppla bort henne, du behöver inte ha nåt med henne att göra. Jag har problem med min syrras kille och nu träffar jag mest syrran själv. Det funkar bra trots att de är sambos.

Blod är starkare än allt annat! Förklara för din bror att du vill ha kontakt med HONOM och hans barn!! Och att hon inte KAN eller FÅR sabotera det...

• Tuss78

Jag tycker definitivt att ni ska gifta er utomlands i all hemlighet i stället. Så behöver inte folk hålla på att lägga sig i så mycket.

• Sister of the Night

Vilken rubbad svägerska du fått. Kan bara beklaga.
    Det som verkligen är tråkig läsning är att din bror inte vågar säga ifrån.
    Lite allmänt kan man ju även undra hur damen i fråga lagt fram detta snusförnuftiga drag: "Älskling, din syster fattar inte att jag faktiskt fyller år samma dag som hon vill gifta sig, och jag tycker det är för jäkligt att inte jag får vara med och bestämma när andra i vår släkt ska gifta sig! Från och med nu får hon inte träffa vårt barn! Något straff ska hon ju ändå ha tycker jag".
    "Säger du det, älskling..."

Eller hur tänkte hon egentligen...?

Men tror du att hon på fullt allvar kan driva igenom sitt hot på sikt? Förvisso förmodar jag attduklarar dig bra utan hennes sällskap, men det är ju synd för både dig ochbrorsbarnet om ni inte ska få ses bara för att barnets mamma fått en knäpp.
    Förhoppningsvis sträcker din bror på ryggen och säger ifrån attbarnet har rätt till båda sina släkter. Vill hon slippa träffa er så är det ju upp till henne och inget dubehöver deppa över; hon har ju faktiskt inte skött detta särskilt snyggt.

• snart vi två

Fröken Figo skrev 2007-10-13 22:54:27 följande:

Men herregud det låter ju som ett skämt???????Ring din bror! Koppla bort henne, du behöver inte ha nåt med henne att göra. Jag har problem med min syrras kille och nu träffar jag mest syrran själv. Det funkar bra trots att de är sambos. Blod är starkare än allt annat! Förklara för din bror att du vill ha kontakt med HONOM och hans barn!! Och att hon inte KAN eller FÅR sabotera det...
    Det är ju så att hon styr brorsan så mycket att han kan inte göra något utan att fråga henne först. Han är så blindad och ner tryckt av henne så det finns ingen chans att han lyssnar på mig, jag har försökt.
  • snart vi två

Sister of the Night:

Ja du, ingen aning om vad hon tänker på eller vad hon säger till min bror. Men enligt henne så är det så att ingen annan som hon känner får knippas med hennes födelsedag, hon fyller bara år en dag om året och då vill hon ha den dagen för sig själv.
    Hon tyckte att jag skulle ha pratat med henne först innan vi bestämde oss för den dagen eftersom vi visste att hon fyller år då. Men som jag sa till henne så tänkte jag inte på det eller visste att hon skulle bli sååå sur för det. För de jag har pratat med har inte haft något emot att någon de känner skulle råka gifta sig på deras födelsedag. Jag har själv slutat att fylla år.

Ja jag kan leva utan henne, inga problem. Men det är min bror jag tycker så synd om. Jag vet att han mår inte så bra och bättre blir det inte heller av detta, men han vågar inte säga något. Min mamma och syster säger med att det kommer inte att hålla så länge till och att om brorsan inte kommer på bröllopet så kommer han att ångra det så mycket sen.

Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??